پرستاری کودک و سالمند آموزش پرستار سالمند دوره های مرتبط چگونه برگزار می شود؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

امروز می خواهیم پیرامون دو ره های آموزش پرستار سالمند توضیح دهیم ، اگر قصد استخدام پرستار سالمند در منزل ، بیمارستان و یا محیط کار خود را داریم باید ابتدا به فاکتور های با اهمیت استخدام این پرستار توجه ویژه ای داشته باشیم به نحوی که فرد مورد نظر چه ویژگی های را باید داشته باشد ابتدا ویژگی های یک مراقب سالمند حرفه ای را بر می شماریم و سپس به شرح دوره های آموزشی مختص به او خواهیم پرداخت در ادامه همراه تیم پزشکی قاب چاریتی باشید :

ویژگی های شخصیتی :

یک مراقب حرفه ای که در زمینه خدمات پرستاری فعالیت می نماید ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی بایستی داشته باشد از جمله آنها می توانیم به مواردی همچون صبو بودن ، مهربان بودن ، خوش اخلاق بودن و همچنین خوش صحبت بودن اشاره نمود، برخی از سالمندان دوست دارند با زبان مادری آنها با ایشان سخن گفته شود ، ما باید شخصی را به عنوان پرستار سالمند استخدام نمائیم که توانایی سخن گفتن با زبان مادری سالمندانمان را داشته باشد مثلا آذری ، لری و … این موضوع تاثیر بسیار عمیقی در ارتباط فرد سالخورده با پرستار دارد.

از ویژگی های شخصیتی مراقب می توان به آن تایم بودن ( سر وقت به تمام فعالیت های خود رسیدگی کند ) برنامه ریز بودن ( توانایی برنامه ریزی جهت انجام امور مرتبط با سالمند و همچنین احیانا امور منزل را داشته باشد ) از این رو پرستار سالمند می بایستی یک شخصیت قوی و فوق العاده از خود نمایش دهد تا خیال ما از هر جهت آسوده باشد.ویژگی های دیگری که می توانیم برای ایشان بر شماریم عبارت اند از ویژگی های مرتبط با اصول خانوادگی که از زمان کودکی کسب می نماید مانند احترام به اصول و عقاید سالمند و تحمل بر خورد های متفاوت.

ولی آیا تمام این موارد را می توان بدون آموزش پرستار سالمند داشته باشیم ؟ برخی از ویژگی های شخصیتی فردی است و او می تواند داشته باشد اما گاهی اوقات ما به آموزش های حرفه ای در این زمینه نیاز داریم .

ویژگی های تخصصی و درمانی :

گاهی اوقات ما پرستار سالمند را به جهت نگهداری از سالمند بیمار و یا سالمندی که نیاز به مراقبت های درمانی و پزشکی دارد استخدام می نمائیم از این رو او می بایستی دانش کافی را به جهت نگهداری از سالمند ما داشته باشد این دانش می بایستی تلفیقی از دانش ضمنی و آکادمیک ا« شخص باشد تا بتواند کمک موثری به بهبود شرایط فرد سالخورده بنماید .

در همین راستا ما به آموزش پرستار سالمند به عنوان آموزش های تکمیلی می نگریم زیرا فرد نامبرده شده می بایستی حداق کمک بهیار ، بهیار و یا پرستار آکادمیک باشد گاهی اوقات او برخی از موارد مرتبط با خدمات پزشکی و پرستاری را فراموش کرده است و نیاز به تجدید دوره ها و آموزش ها دارد.

آموزش پرستار سالمند چگونه در مرکز پزشکی قاب چاریتی انجام می شود؟

بخش جذب کارشناسان برون سازمانی مرکز پرستار در منزل قاب چاریتی ابتدا به پایش نیرو ها می پردازد و سپس با وارد کردن اطلاعات آنها در سیستم جامع مرکز به صورت اتوماتیک نیرو ها از هم تفکیک خواهند شد و سپس به بخش آموزش معرفی می شوند ، در اینجا با توجه به رتبه بندی آنها افراد در دوره های آموزشی منظم و جدا تقسیم بندی می شوند و آموزش های مرتبط با خودشان را دریافت خواهند کرد.

این آموزش ها شامل آموزش های شخصیتی و رفتاری با سالمند از لحاظ بر خورد ، ایمنی و .. می باشد و همچنین آموزش های مقدماتی به جهت نگهداری و مراقبت از سالمند به آنها داده می شود و پس از آن آزمونی برگزار خواهد شد و افرادی که این آزمون را پاس می کنند در دیتا بیس آماده به کار های مرکز قاب چاریتی قرار خواهند گرفت.

می توانیم این اطمینان را به خانواده ها بدهیم آموزش پرستار سالمند در مرکز پرستاری قاب چاریتی با برترین کیفیت به جهت کاهش خطرات احتمالی ارتباط با سالمندان انجام می شود و ما سعی می نمائیم ریسک خطر ارتباط با سالمندان بیمار و یا سالم را تا حد بسیار زیادی کم نمائیم.

مربیان آموزشی مرکز از زبده ترین افراد هستند آنها یا پزشک عمومی اند و یا بازنشسته های پرستاری ، که سالیان سال در بخش های بیمارستانی سرپرستار بوده اند و تکنیک های مراقبتی را به خوبی می دانند آنها به خوبی می توانند از لحاظ رفتاری و آکادمیک تاثیر مثبتی بر روی پرستاران برون سازمانی ما بگذارند و آموزش پرستار سالمند را به صورت واقعی معنی نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.