پرستاری کودک و سالمند استخدام مراقب سالمند به صورت خصوصی در منزل و بیمارستان - موسسه پرستاری قاب چاریتی

حمایت مورد نیاز یک سالمند را برای او فراهم می آورد تا شخص بتواند در خانه خودش به صورت مستقل زندگی کند. خرید، نظافت، مراقبت شبانه و … از جمله کارهای ساده ای است که پرستار سالمند میتواند انجام دهد. استخدام مراقب سالمند می تواند به صورت پاره وقت (چند ساعته) و یا تمام وقت باشد.

پیش از اینکه یک مراقب کنید ، باید بدانید که تا چه اندازه به کمک پرستار سالمند نیاز دارید. همچنین، بودجه مورد نظرتان را در نظر بگیرید. سپس با توجه به آن، شخص مناسب را انتخاب کنید.

استخدام مراقب سالمند خصوصی

جستجو برای استخدام مراقب سالمند خصوصی بسیار ارزان خواهد بود. به شما امکان می دهد که به خوبی اوضاع را تحت کنترل داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که استخدام مراقب شما را به یک کارفرما تبدیل کرده و شما را در برابر مزایا و مسئولیت های پرستار سالمند مسئول می کند. شما باید با او یک قرارداد بنویسید و آن را انجام دهید.

تعطیلی ها، مرخصی ها، بیمه و …. پرستار سالمند باید در قرارداد مشخص شود. به یاد داشته باشید که اگر مراقب دارای بیماری یا مشکلات خاصی است، باید سابقه او کنترل شود. در هنگام استخدام، بهتر است فردی را انتخاب کنید که او را بشناسید و یا یکی از دوستان و آشنایان شما او را تایید کند. سپس با وی مصاحبه کرده و او را ارزیابی کنید. بعد از انتخاب نیز، نیاز های سالمند را به او بگویید و او را در این زمینه کاملا توجیه کنید.

سابقه پرستار سالمند را مورد بررسی قرار دهیم

ما به دنبال پرستار سالمندی هستید که نیازهای سالمندتان را رفع کند. بنابراین در مورد او تحقیق کنید و حتما سوابق و رزومه کاری او را بررسی نمایید. با او صریح و رو راست باشید. در مورد تعطیلات، مرخصی ها، حقوق، بیمه و … بدون حاشیه صحبت کنید و حتما آنها را در قرارداد بیاورید.

حتما باید بر کار پرستار سالمند نظارت داشته باشید. گاهی سر زده به خانه بروید و نسبت به فعالیت های مراقب آگاهی پیدا کنید. همچنین، به صورت روزانه و هفتگی از او گزارش بخواهید و گزارش او را به دقت بخوانید. اگر شخص نگهدار سالمند روند نامناسبی را برای انجام کاری پیش گرفته است، حتما به او تذکر دهید. تدوین شده در قاب چاریتی

در مورد توانایی های او اطمینان حاصل نمائید

در مورد پرستاری که برای سالمند خود انتخاب می نمائید به جهت مراقبت از او توانایی هایش باید مورد پایش قرار بگیرد به نحوی که بتواند فعالیت های روزمره فرد سالخورده را مدیریت نماید و به صورت اصولی به مراقبت از سالمند بپردازد در روز مصاحبه با مراقب می توانید این آیتم ها را مد نظر قرار دهید .

به یاد داشته باشید که استخدام مراقب سالمند کار طاقت فرسایی نیست فقط باید در مدت زمانی که به صورت آزمایشی سالمند در منزل شما حضور دارد او را مورد آزمون قرار دهید ، آشپزی او را تست کنید و از نظر حافظه او را مورد بررسی قرار دهید دارو های سالمندتان را در اختیار او قرار دهید و خودتان نظارت داشته باشید نظافت منزل را به او بسپارید و خودتان به کار او دقت کنید شاید نتیجه مطلوبی بگیرید.

به هر سوی شاید پرستار سالمند بخواهد با سالمند شما یکی شود و ارتباط موثری با او بر قرار نماید اجازه دهید این ارتباط شکل بگیرد شاید او در توانایی های عاطفی با افرا سالخورده تبحر دارد و دستپخت نسبتا خوب او را جبران نماید ! سالمندان نیاز های عاطفی گوناگونی دارند که اکثر اوقات در باره آنها صحبت نمی کنند و فقط می خواهند شخصی باشد که در کنار آنها این نیاز ها را پاسخ بدهد پس منتظر باشید و ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد .

استخدام مراقب سالمند را به درازا نکشانید !

شاید به دلیل اینکه هنوز در انتخاب خود تردید دارید سعی می کنید این پروسه را طولانی تر کنید و با افراد بیشتری مصاحبه کنید تجربه ما این را نشان می دهد تمامی افراد تمامی آنچیزی که شما می خواهید را ندارند آنها نیز انسان هستند با علایق و سلایق گوناگون پس آن شخصی که به خواسته های شما نزدیک تر است را به عنوان پرستار سالمند جذب نمائید مطمئنا اشتباهی رخ نداده است .

اگر از مراکزی این خدمات را دریافت می نمائید که دارای مجوز از ارگان های ذی صلاح یمباشند خیالتان راحت باشد آنها موظف هستند مراقب شما را تا زمان طول قرارداد تعویض نمایند و به شما خدمات پشتیانی ارائه دهند برای روزهای مرخصی پرستار شخص جایگزین اعزام نمایند و شما از این لحاظ آسوده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.