پرستاری کودک و سالمند استخدام پرستار در منزل ونکات مهم مربوط به شرایط مصاحبه حضوری - موسسه پرستاری قاب چاریتی

 

استخدام پرستار در منزل و استفاده از مهارت ها و کمک های مراقبین و پرستاران مجرب ازجمله گزینه های مناسب برای بسیاری از خانواده ها به شما می رود. در سالهای اخیر به دلیل اشتغال والدین و دوری فرزندان از پدر و مادر و همچنین نداشتن دانش کافی در زمینه مراقبت های تخصصی از بیماران استفاده از خدمات مراقبتی و درمانی در منزل بسیار رواج یافته است. خانواده ها اغلب تمایل دارند عزیزانشان در منزل خود مورد مراقبت و نگهداری قرار بگیرند و کمتر آنها را برای مراقبت به مراکز مراقبتی و پرستاری منتقل می کنند.

اما استخدام یک پرستار و یا مراقب باید متناسب با شرایط فرد و همچنین نیازهای او صورت گیرد. در استخدام پرستار و مراقب در منزل شما به عنوان یک کارفرما عمل می کنید و به همین دلیل باید از طریق فرآیند درست مصاحبه اقدام به استخدام کنید.

استخدام پرستار

نکاتی که در زمان مصاحبه و استخدام پرستار باید مد نظر قرار دهید  به شرح زیر است:

ارزیابی نیاز ها

قبل از اقدام به تعیین جلسه مصاحبه در مورد نیازهای خود فکر کنید و لیستی از انتظارات خود تهیه کنید. ایا نیاز به خدمات درمانی دارید؟ آیا نیاز به فردی دارید که بتواند دستورات پزشک را انجام دهد؟ آیا فقط در انجام امور روزمره نیاز به مراقب دارید؟ آیا مراقب باید تجربه کاری با سالمند مبتلا به آلزایمر را داشته باشد؟ آیا بیمار شما نیاز به کمک در جابجایی دارد ؟ و…

با روشن شدن انتظارات و شرح وظایف مراقب و پرستار از جانب شما، مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی در منزل می توانند افرادی مناسب با شرایط شما را معرفی کنند.

اگر نمیدانید دقیقا باید از چه نوع خدماتی استفاده کنید می توانید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

با مراکز معتبر همکاری کنید

بسیاری از خانواده ها در تلاش برای کاهش هزینه های خود سعی می کنند به صورت شخصی اقدام به استخدام مراقبین کنند . باید به این نکته توجه کرد به دلیل مسائل مربوط به سلامت عزیزانمان و همچنین وجود احتمال کلاهبرداری و یا هر گونه رفتار غیر قانونی الویت خود را از بحث هزینه به امنیت و حفاظت از عزیزان خود تغییر دهید.

استخدام پرستار

سابقه مراقب و پرستار را بررسی کنید

از مراقب و پرستار خود بخواهید تا سوابق خود را همراه داشته باشد و می توانید با خانواده هایی که قبلا این افراد را استخدام کرده اند صحبت کنید و میزان رضایت آنها را بررسی کنید. در مصاحبه سعی کنید با تعداد بیشتری از افراد مصاحبه داشته باشید تا انتخاب آزادانه تری داشته باشید.

مهارت های مراقبین را بررسی کنید

در مورد مهارت های خاص و گذراندن دوره های آموزشی مرتبط از او سوال کنید. آیا با کمک های اولیه و احیای قلبی و ریوی آشنایی دارد؟ در موقعیت های اورژانسی باید چه اقداماتی انجام دهد؟ و…

نظارت توسط مرکز ارائه دهنده خدمات

با توجه به حضور فرد جدید در محیط منزل و فعالیت های آنها در زمینه مراقبت و نگهداری عزیزان در ابتدای دوران کاری خانواده در مورد امنیت منزل و اعضای خانواده نگرانی هایی دارند. در این مورد باید حمایت و نظارت مرکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی در منزل را مورد توجه قرار دهید.

استخدام پرستار

بررسی مهارت برقراری ارتباط مراقب

برای استفاده از خدمات مراقبتی و نگهداری به ویژه برای مدت طولانی، مراقبین باید بتوانند با کودکان و سالمندان ارتباط خوبی برقرار کنند. به گونه که با جلب اعتماد آنها، باعث ایجاد فضای همکاری شوند. از این رو خانواده باید سعی کند در زمان مصاحبه واکنش مراقب را با عزیزان خود مد نظر قرار دهد. آیا مراقب برخورد شایسته ای با سالمند دارد؟ آیا می تواند با کودک ارتباط برقرار کند؟

عدم سوء سابقه مراقب و پرستار

در ابتدای امر شما می توانید از مراقب و پرستار درخواست کنید مدارک مرتبط با عدم سوء پیشینه و یا عدم اعتیاد خود را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین برای اطمینان خاطر می توانید از مرکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی در مورد سوابق مورد معرفی شده اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد.

بررسی سایر مهارت ها

شما در زمان مصاحبه می توانید از مراقب در زمینه سایر مهارت های مرتبط نیز سوالاتی بپرسید. داشتن گواهینامه رانندگی، داشتن مهارت های احیای قلبی تنفسی و کمک های اولیه و…

همچنین در صورتی که دارای حیوان خانگی هستید باید مراقب و پرستار را در جریان این موضوع قرار دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.