پرستاری کودک و سالمند اهمیت احترام به سالمندان در کار نگهداری از سالمند مهم است - موسسه پرستاری قاب چاریتی

نسل جوان باید اهمیت احترام به افراد مسن را بیاموزد و زمانی را به گوش دادن و مراقبت از سالمندان اختصاص دهد. اعضای خانواده می توانند برای انجام این کار و مراقبت از سالمند، از یک پرستار سالمند کمک بگیرند. یک پرستار سالمند در کنار مراقبت از سالمند و انجام وظایف، نباید از سلامت روحی سالمند غافل شود.

چرا احترام به سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

باید به یاد داشته باشد که سالمندان از نظر روحی آسیب پذیر هستند و کوچکترین موضوع می تواند باعث ناراحتی آن ها شود. اکثر سالمندان با کمبود توجه، احساس ناراحتی می کنند و از نظر روحی آسیب میبینند. متاسفانه این احساسات در میان افراد مسن بسیار شایع است. باید به یاد داشته باشد که سالمندان دانش واطلاعاتی دارند که می توانند آن را به نسل بعد منتقل کنند. حتی اگر این اطلاعات درباره زندگی آنها یا یک رویداد تاریخی باشد.

بنابراین پرستار سالمند علاوه بر احترام گذاشتن و مراقبت، همیشه باید با دقت به حرف های سالمند گوش دهد و به او توجه کند. پرستار سالمند  با انجام این عمل ساده می تواند بر روحیه سالمند تاثیر مثبت زیادی بگذارد.مخصوصا اگر سالمند از یک بیماری خاص (مانند آلزایمر) رنج ببرد.

وقت گذراندن با سالمند

یکی از وظایف مراقب وقت گذراندن با سالمند است ، زیرا صحبت کردن با سالمند برای روحیه او بسیار مفید است و خاطرات فراموش نشدنی زیادی را برای پرستار سالمند به وجود می آورد.همین امر می تواند به بهبود وضعیت حافظه سالمند کمک شایانی نماید به طوری که هر لحظه باعث بهبود کیفیت زندگی او می شود و توانایی او را در بیاد آوردن خاطرات چندین برابر می نماید.

سالمندان فرزندان خود را با اهمیت احترام به یکدیگر
پرورش داده اند و زندگی آن ها بر پایه ارزش های اخلاقی (مانند احترام و صداقت و…)
بوده است. به همین دلیل احترام گذاشتن به آن ها در زمان پیری اهمیت زیادی دارد و
کوچکترین سهل انگاری پرستار سالمند در این زمینه می تواند باعث ناراحتی سالمند
شود.

پرستار 
سالمند باید به چه نکاتی دقت کند؟

مسئولیت های زیادی را برعهده دارد. انجام تمام این وظایف و مراقبت های طولانی مدت از سالمند می تواند از نظر جسمی و روحی آثار مختلفی را برای او به همراه داشته باشد. به همین علت یک پرستار سالمند باید از ویژگی هایی مانند فداکاری و صبر برخوردار باشد.

زیرا یکی از پیامد های انتخاب کار پرستار سالمند، از دست دادن استقلال فردی است. بعضی اوقات برای مراب مشکل است که همیشه و در هر شرایطی صبور باشد. اما با وجود تمام این مشکلات مراقب را هرگز نباید احترام به سالمند را فراموش کند.

پرستار سالمند باید به یاد داشته باشد که علاوه بر احترام به سالمند، باید او مهربان باشد. همدردی پرستار سالمند با فرد سالخورده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا همه انسان ها با گذشت زمان پیر شده و با مشکلات جسمی زیادی روبرو می شوند. بنابراین پرستار سالمند باید با همدردی و احترام به سالمند، به بهبود روحیه او کمک کند.

احترام به افراد سالخورده تنها با گوش کردن و توجه کردن

شما می توانید تنها با گوش کردن و توجه کردن به خواسته های سالمند نشان بدهید که برای او ارزش قائل هستید و نظرات او برای شما اهمیت دارد در اصل موضوع هم همینطور است به گونه ای که توجه کردن به سالمندان همیشه به سود شما خواهد بود نظات آنها حاصل سالها تجربه زندگی آنها می باشد که می تواند در زمانهای حساس به یاری هر کسی بیاید پس توجه کنید که این موضوع در روحیه سالمندتان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی تدوین کننده مقالات به روز دنیا در زمینه نگهداری ، مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل.

در انتها ذکر این نکته مهم می باشد که مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل با تکنیک های روز دنیا بسیار ساده شده است و شما می توانید در کنار فرد سالخورده خود هم از تجربیات ایشان نهایت استفاده را ببرید و هم اینکه او دوران خوش و راحتی را در کنار شما داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.