پرستاری کودک و سالمند ایجاد سازو کار ارتباط موثر پرستار کودک با کودک در تربیت او - موسسه پرستاری قاب چاریتی

اگر پرستار کودک بتواند برای کودک یک چارچوب منظم را به وجود بیاورد، کودک به خوبی با آن همراه می شود ، اما بسیاری از کودکان ، به ساختار های منظم عادت ندارند و فرآیند عادت کردن آنها نیز به سختی صورت می پذیرد. کودکان دوست دارند که آزادی بی نهایت داشته باشند و هر چیزی را که بخواهند، در اختیار بگیرند.ارتباط موثر پرستار کودک با کودک در تربیت او نقش بسزایی دارد به نحوی که می تواند با به وجو آوردن ساختاری منظم به فعالیت های بچه نقش قابل توجهی بدهد .

ایجاد ساختاری برای ارتباط مراقب کودک با او

البته، حفظ ساختار نظم و چارچوب قوانین برای پرستار کودک کار ساده ای نخواهد بود. باید برنامه ریزی کند و طبق آن برنامه امور مراقبتی را انجام دهد. شاید این کار برای مراقب خسته کننده به نظر برسد، اما کنار آمدن با یک کودک بد رفتار، برای پرستار کودک بسیار سخت تر خواهد بود.

یکی از اصلی ترین چالش های کار پرستار کودک، شروع کار مراقبت مطابق برنامه است. چرا که کودکان تا به حال به چارچوب و قوانین عادت نداشته اند و کنار آمدن با آن برایشان دشوار است. شاید ابتدای کار برای مراقب بسیار سخت و چالش بر انگیز باشد، اما با گذشت زمان به امری عادی تبدیل می شود.

نباید پیشنهاد مراقبت از هر کودک بد رفتار و یا سرسخت را رد کند. حتی بد رفتار ترین شخصیت ها هم می توانند آرام و سر به راه شوند. در واقع، تحقق این موضوع به مراقب و نحوه کار او بستگی خواهد داشت.

چگونگی انجام سازو کار ارتباط موثر پرستار

اصلی ترین جنبه اعمال قوانین و چارچوب ها توسط پرستار کودک ، اعلام آنها به کودک است. می تواند برنامه ای را بنویسد و کودک را نسبت به آن آگاه کند. اگر کودک هنوز نمی تواند بخواند، می تواند از تصاویر به جای نوشته ها استفاده کند. این کار  باعث می شود که کودک از نظر ذهنی برای تغییرات و همچنین رعایت چارچوب قوانین و برنامه ها، آماده شود.

نکاتی وجود دارد که می تواند در برنامه ریزی و اجرای آن در چارچوب قوانین کمک کند

  • باید در مورد تغییرات و برنامه های پیش رو به کودک هشدار دهد.
  • باید فعالیت ها را به تناسب برنامه ریزی کند. به عنوان مثال، نباید خواب را بعد از یک بازی پر فعالیت و پر هیجان قرار دهد.
  • پرستار کودک باید در ابتدای روز به همراه کودک برنامه آن روز را مرور کنند.

این مقاله نگارش شده توسط تیم پزشکی قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.