پرستاری کودک و سالمند برای یافتن پرستار سالمند قابل اعتماد باید از کجا شروع کنیم - موسسه پرستاری قاب چاریتی

قرار دادن سالمند عزیزمان در دستان یک فرد غریبه تحت عنوان پرستار سالمند ، کار ساده ای نخواهد بود. از کجا بدانیم که آن او در غیاب ما از سالمند عزیزمان به خوبی مراقبت می کند؟با بالا رفتن سن سالمندان، مشکلات حرکتی و ذهنی و همچنین بیماری هایی مانند آلزایمر به سراغ آنها می آید و زندگی را برایشان دشوار می کند. در این شرایط، انجام امور خانگی و روزمره بدون کمک ایشان امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، یافتن یک پرستار سالمند قابل اعتماد، اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

باید به دنبال چه چیزی در پرستار سالمند باشیم؟

خوب و قابل اعتماد بودن پرستار سالمند یک موضوع حیاتی برای مراقبت از سالمند است. معمولا می توان قابل اعتماد بودن پرستار سالمند را بعد از صحبت کردن و بررسی اجمالی تشخیص داد، اما کنترل سوابق و تجربه او نیز اهمیت زیادی دارد.

شاید همه ما عقیده ای مبنی بر این داشته باشیم که پس از استخدام شخصی به عنوان مراقب سالمند چه چیزهایی از او می خواهیم و چه انتظاراتی را باید برآورده کند باید این موضوع را در نظر بگیریم که تمام انچیزی که ما می خواهیم گاهی اوقات شدنی نیست و او نمی تواند تمام خواسته های ما را برآورده نماید و یا حداقل اینکه در روز مصاحبه با ایشان باید تمام انتظارات ما بیان شود و در صورت توافق شروع کار صورت پذیرد.

تجربه پرستار سالمند

تجربه پرستار سالمند ، موضوعی است که باید حتما به دقت بررسی شود. بنابراین، سوابق و تجربیات مراقب را چک کنید و بعد از ارزیابی آنها تصمیم بگیرید. بارها در مقالات مختلفت ما این موضوع را بیان نموده ایم که تجربه کاری یکی از اصول مهم و حیاتی برای شخصی است که می خواهد به مراقبت از سالمند بپردازد پس خواهشا این موضوع را در نظر بگیرید که بدون داشتن دانش ضمنی به هیچ عنوان دست به استخدام مراقب نزنید که این موضوع می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای سالمند شما به همراه داشته باشد .

موضوع زمانی حساس تر می شود که سالمند ما نیازمند مراقبت های حیاتی از نظر جسمانی و یا روحی و روانی باشد کسی که دانش تئوری و تجربی لازم را در این زمینه نداشته باشد قطعا نمی تواند تاثیر گذاری لازم را برای فرد سالخورده شما داشته باشد و موضوع نگهداری از سالمند را هر چه بیشتر پیچیده می کند.

صلاحیت پرستار سالمند

یکی از دلایل اهمیت بسیار زیاد تجربه و سابقه کار مراقب این است که او برای شروع کار مراقبت از سالمندان، نیاز به تاییدیه و صلاحیت قانونی خاصی ندارد. اما در صورتی که سالمند عزیز شما مشکلات خاصی (مانند مشکلات حرکتی و یا بیماری های خاص) دارد، صلاحیت مراقب باید بررسی شود.

بررسی صلاحیت پرستار را به ارگان های مرتبط بسپارید قطعا آنها برای اینکه رضایت مندی مشترکین خود را افزایش دهند جهت عقد قرارداد فی ما بین به بهترین شکل ممکن فرد مراقب را پایش می نمایند و همچنین آنها هستند که باید فردی را متناسب با نیاز شما به شما معرفی نمایند.

رفرنس هایی برای مراقبت از سالمند

رفرنس های مراقب افرادی هستند که می توانند صلاحیت پرستار سالمند را تایید کنند. شما می توانید برای بررسی صلاحیت پرستار سالمند با رفرنس های او تماس بگیرید و طی مکالمه با آنها، اطلاعات خوبی را در مورد پرستار سالمند به دست بیاورید.

باید این نکته را بگوئیم که بهترین شخصی که می تواند شما را در زمنیه انتخاب مراقب سالمند راهنمایی کند و مرجع کاملی باشد مراکز ارائه خدمات بالینی در منزل مانند قاب چاریتی می باشند آنها با داشتن پایگاه های داده طبقه بندی شده و حرفه ای می توانند شما را در انتخاب بهترین گزینه ممکن راهنمایی کنند و شما با اطمینان خاطر بیشتری دست به استخدام بزنید.

کنترل سوء پیشینه و سلامت مراقب

تا زمانی که گواهی عدم سوء پیشینه پرستار سالمند را رویت
نکرده اید، سالمند عزیزتان را به او نسپارید. سلامتی پرستار سالمند نیز مورد دیگری
است که باید حتما پیش از شروع کار کنترل شود.

با همه این تفاسیر، اگر میان مراقب و سالمند رابطه خوبی ایجاد نشود، همه این کنترل ها و بررسی ها بدون فایده خواهند بود. بنابراین، بهتر است که دوره آزمایشی را برای کار پرستار سالمند در نظر بگیرید و کار او و رابطه او با سالمند عزیزتان را بررسی کنید. می توان گفت که اگر پرستار سالمند دوره آزمایشی را نیز با موفقیت بگذراند و رابطه خوبی با سالمند ایجاد کند، شما توانسته اید پرستار سالمند مورد نظرتان را پیدا کنید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.