پرستاری کودک و سالمند تفاوت پرستار سالمند در خانه های سالمندان و مراکز ارائه خدمات بالینی - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمندی که در سرای سالمندان مشغول به کار می شود، مسئول مراقبت از سالمندان خواهد بود. در این مراکز، پرستار سالمند علاوه بر مراقبت های جسمی و فیزیکی، مسئولیت مراقبت های روحی و ذهنی از سالمندان را نیز به عهده دارد. بسیاری از سالمندانی که در سرای سالمندان زندگی می کنند، از بیماری های خاص و بیماری های رایج در سنین پیری (آلزایمر، دیابت، مشکلات قلبی و …) رنج می برند. بنابراین، پرستاری که در این مراکز مشغول به کار می شود، باید دانش و تجربه کافی در مواجهه با این بیماری ها را داشته باشد. در مقابل تفاوت پرستار سالمند در خانه این می باشد که اکثر این خدمات در منزل فرد سالخورده شکل می گیرد و از لحاظ روحی و روانی به بهبودی و شادابی سالمند کمک بسزایی می نماید .

این پرستاران بعضا دارای مدارک دانشگاهی و یا دارای گواهی نامه های معتبر از آموزشگاه های فنی و حرفه ای و یا مراکز دارای صلاحیت هستند که می توانند خدمات مراقبتی و نگهداری از سالمند را انجام دهند.

مدارک لازم

برای کار در سرای سالمندان، حداقل یک مدرک پرستاری معتبر نیاز دارد. برای گرفتن سمت های بالاتر مانند پرستار سالمند ارشد و یا مدیریت بخش های مختلف، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در پرستاری و یا مدیریت پرستاری باشد. مدارک و صلاحیت های غیر دانشگاهی نیز وجود دارد که در مکان های مختلف، سطوح متفاوتی از آنها برای پرستار سالمند لازم است.

تفاوت پرستار سالمند در خانه این است که آنها از طرف مراکز دارای مجوز از وزارت بهداشت معرفی می شوند و مدارک مورد نیاز آنها عبارت اند از ، مدارک تحصیلی ، عدم سوء پیشینه ، عدم اعتیاد و همچنین مدارک هویتی شخص و تضامین لازم که در مرکز مورد اشاره بایگانی خواهند شد.

تفاوت پرستار سالمند در خانه وظایف

وظایف پرستار سالمند در خانه های سالمندان مختلف ، متفاوت است. وظایف مراقب سالمند می تواند شامل کمک در امور روزمره مانند حمام کردن، بلند شدن و نشستن، راه رفتن، تعویض لباس و استفاده از صندلی چرخ دار و یا واکر باشد. امور مراقبت پزشکی مانند نظارت بر علایم حیاتی سالمندان و گزارش آنها به پزشک مربوطه نیز به عهده پرستار سالمندی است که صلاحیت لازم در این امور را داشته باشد. مدیریت داروها و انجام تزریقات هم به عهده پرستار سالمندی است که دوره های پرستاری را گذرانده باشد.

تفاوت پرستار سالمند در خانه که از طرف مراکز پرستاری اعزام می شوند عبارت است از : وظایفی که خانواده ها به آنها نحول می نمایند و یا وظایفی که تحت نظر نسخه پزشک معالج ذکر شده است لازم به ذکر است جهت سالمندان بیمار ویزیت پزشک قبل از به خدمت گرفتن پرستار الزامی است.

تفاوت پرستار سالمند در منزل و خانه سالمندان چیست
تفاوت پرستار سالمند در منزل و خانه سالمندان چیست

شرایط کار

عبارت “خانه سالمندان” همه ذهن را به سمت یک مرکز مراقبتی و درمانی می برد. دامنه خدمات خانه سالمندان از مراقبت های ساده روزمره تا مراقبت های حرفه ای پزشکی تمام وقت است. بنابراین، باید برای این شرایط آماده باشد. پرستار سالمند نیز مانند سایر پرستاران، باید زمان زیادی را سرپا بایستد و شیفت های دشوار را پشت سر بگذارد. علاوه بر این، در حین مراقبت متحمل فشار های روحی و عاطفی زیادی خواهد شد. از دست دادن سالمندانی که برای چند سال تحت مراقبت بوده اند، برای پرستار سالمند ساده نخواهد بود.

شرایط کار پرستار در منازل مقداری متفاوت می باشد به نحوی که تفاوت پرستار سالمند در منزل و یا سرای سالمندان به نحوی است که در خانه سالمندان آنها بر طبق یک دستور العمل از قبل تعیین شده وظایف خود را انجام می دهند اما پرستار سالمندی که از طرف مراکز پرستاری اعزام می شود شرایط کاری روشن و مشخصی در هنگام استخدام برایشان تعریف خواهد شد.

تفاوت پرستار سالمند در خانه حقوق و مزایا

در بسیاری از مناطق، حقوق و مزایای مراقبی که در مراکز مراقبت از سالمندان کار می کند، به حقوق و مزایای سایر پرستاران نزدیک است. بیمه مراقب نیز به عهده این مراکز خواهد بود.

حقوق مزایای تعریف شده برای پرستاری که از طرف مراکز پرستاری اعزام می شود قابل توافق بین خانواده ها و پرستا رمی باشد در صورتی که حقوق و مزایای افرادی که در خانه های سالمندان فعالیت می نماید به صورت معین و قوانین دست و پا گیری دارند که می تواند بر روی کار آنها تاثیر بسیاری داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها