پرستاری کودک و سالمند دوران سالمندی زمانی برای استراحت و داشتن زندگی آرام - موسسه پرستاری قاب چاریتی

اگر ما بخواهیم دوران سالمندی را برای شما تشریح نمائیم لازم به ذکر این نکته است که این زمانی است که همه ما آن را تجربه خواهیم کرد ، زمانی برای استراحت ، آرامش و همچنین شادابی در هر لحظه . ولی آیا همه سالمندان چنین حالاتی را تجربه می نمایند و یا فقط تعداد معدودی از آنها هستند که با داشتن امکانات مناسب و در کنار خانواده و یا پرستار سالمند می توانند حال خوبی داشته باشند ؟

خانواده رکن اصلی در شادابی و سرزنده ماندن سالمندان به شمار می رود به نحوی که هیچ کسی نمی تواند جای آنها را برای او در دوران سالمندان پر نماید باید به این نکته توجه کنیم که آنها می توانند با او درد و دل کنند به خاطرات ایشان گوش فرا دهند و خواسته های آنها را اجابت نمایند و این حالتی است که می توان سالمند را شاداب دید .

اگر سالمند شما تنها زندگی می نماید و همسر ایشان فوت شده است خطرات بزرگی مانند افسردگی ، پریشانی و همچنین حس تنهایی به او دست خواهد داد شما باید به این نکته توجه کنید که با استخدام پرستار سالمند به تنهایی نمی توانید تمام خواسته های او را فراهم کنید او نیاز های عاطفی دارد که صرفا در کنار خانواده درجه یک او این نیاز ها فراهم خواهد شد. گاهی اوقات سالمند می خواهد نیازهای اساسی خود را به فرزندان ، نوه ها و خانواده درجه یک خود بگوید از این رو دقت کنید که دوران سالمندی دوران بسیار حساسی است که دیر یا زود به سراغ خودمان هم می آید .

تغذیه در دوران سالمندی باید چگونه باشد ؟

داشتن تغذیه مناسب برای سالمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است به نحوی که شما می بایستی بر طبق یک رژیم غذایی مناسب ویتامین ها و پروتیئن و همچنین کربوهیدراد مورد نیاز بدن سالمند را به او برسانید از پرستار سالمند او بخواهید که بر طبق دستور پزشک و نسخه او عمل نماید و وعده های غذایی را بیشتر و مقدار آن را کمتر نماید سالمندان در فواصل زمانی کوتاه تری گرسنه خواهند شد دقت نمائید شما برای رفع نیاز های بدنی او می بایستی در ۶ وعده غذایی بر طبق نسخه پزشک تغذیه عمل نمائید .

استفاده کردن از ویتامین ها و مکمل های غذایی برای سالمندان توصیه می شود البته پس از مشورت با پزشک به طوری که استفاده کردن از این ویتامین ها و مکمل های غذایی می تواند در سلامتی و شادابی سالمندان کمک شایانی نماید شما می توانید با استفاده از این مواد غذایی بر روی سلامتی سالمند خودتان تاثیر گذار باشید.

گردش و مسافرت افراد سالخورده چگونه است؟

انسان تا زمانی که مفس می کشد نیازمند بر قراری ارتباط با محیط پیرامون خود می باشد شما به طور معمول می بایستی خودتان و یا پرستار سالمند ، فرد سالخورده را در فواصل زمانی معین به گردش ، مسافرت و همچنین به دیدار دوستان و آشنایان قدیمی ببرد ، این کار در روحیه سالمندان در دوران سالمندی بسیار موثر است او دوست دارد فضاهای جدید را تجربه کند با دیگران ارتباط موثری بر قرار نماید.

دقت کنید سالمندان زودتر از افراد دیگر خسته خواهند شد و صبر آنها کمتر می شود بخصوص زمانی که توانایی های حرکتی خود را از دست داده باشند سعی نمائید با ایجاد محیط امن برای او و استفاده از وسائل کمکی در حرکات فیزیکی ایشان تاثیر گذار باشید و این حس را به او بدهید که همچنان مانند گذشته می تواند سرحال باشد و در ارتباط برقرار نمودن با دیگران هیچ مشکلی ندارد.

برای سالمند خود وقت بگذارید و به خواسته هایش اجابت کنید

یکی از مهمترین فعالیت هایی که شما می بایستی انجام دهید این است که حداقل روزی یک ساعت برای سالمند خودتان وقت بگذارید با او حرف بزنید و بگذارید که مرور خاطرات گذشته انجام دهد از او بخواهید از گذشته ها برای شما بگوید اگر خود شما وقت این کار را ندارید از پرستار سالمند بخواهید این کار را انجام دهد مرور خاطرات گذشته باری سالمند حس غرور و همچنین اعتماد به نفس او را بالا می برد.

به خواسته های او اجابت کنید به نحوی که اگر سالمند از پرستار سالمند و یا شما خواست که کاری را برایش انجام دهید به هیچ عنوان به بعد موکول نکنید این یک امر ضروری است ، خواسته های او باید مقدم بر هر عمل دیگری باشد. این مقاله نگارش شده توسط تیم پزشکی قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.