پرستاری کودک و سالمند رازهای مهمی که فعالیت پرستار سالمند را آسانتر می کند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

می توانیم مشاهده کنیم در فعالیت پرستار سالمند به صورت روزانه با چالش های جدیدی همراه است تا مشکلی به وجود نیاید . هیچ کتاب جامعی وجود ندارد که درباره چگونگی تمام مسائلی که ممکن است پرستار سالمند با آن روبرو شود ، به شما توضیح دهد. اما مفاهیم زیر می توانند به مراقب با انگیزه در تفکر درست کمک کند و زندگی او را ساده تر سازد.

فعالیت های مراقب سالمند می تواند به دو دسته فعالیت های جسمی و حرکتی و فعالیت های روحی و روانی طبقه بندی شود که او می بایستی به جهت مراقبت و نگهداری موثر از فرد سالخورده به سلامت این دو آیتم اساسی هم در خود و هم در سالمند توجه ویژه ای داشته باشد.

فعالیت پرستار سالمند باید شخصیت درونی افراد را به خاطر بسپارد

فردی که پرستار سالمند از او مراقبت میکند، با گذشته متفاوت است. این تفاوت می تواند ذهنی، جسمی یا ترکیبی ازهر دو باشد.آنها ممکن است این تغییر را در خود احساس کنند که میتواند ناامید کننده و ترسناک باشد. سالمندان ممکن است احساس سرخوردگی خود را سر مراقب سالمند خود تلافی کنند.چنین وضعیتی اصلا مهم نیست و وظیفه شما به عنوان یک پرستار سالمند این است که به یاد داشته باشید شخص مورد علاقه شما حقیقتاً به عنوان یک انسان چه کسی است.

پرستار
سالمند باید حریم شخصی خود و سالمند تحت مراقبتش را حفظ و مورد بررسی قرار دهد.

هنگامی که سخن از حریم شخصی به میان می آید،اعم ازهر آنچه که میتوان در موردش صحبت کرد  و هر کمک فیزیکی که یک پرستار سالمند می تواند ارائه دهد، انعطاف پذیری و صداقت کامل دو کلمه کلیدی میشوند. موضوعاتی که تا به حال مطرح کردن آنها به نوعی ممنوع بود، مانند توالت رفتن و دیگر عملکرد های جسمانی ، در حال حاضر از نگرانی های روزانه است.

سالمندی که تحت مراقبت یک پرستار سالمند است، ممکن است در حمام کردن و توالت رفتن خود دچار مشکل شده باشد. این در حالی است که این افراد از اینکه در مورد این مسائل صحبت کنند و یا در این زمینه تقاضای کمک کنند احساس شرمندگی میکنند و اگر چنین چیزی است، پرستار سالمند باید  سر صحبت را با او باز کند و صریح سخن بگوید و با وی احساس هم دردی کند. نگرانی واقعی با یک رویکرد واقعی میتواند به آنها کمک کند تا احساس راحتی بیشتری نسبت به برقراری ارتباط با مراقب  داشته باشند. هنگامی که موضوع مورد بحث قرار می گیرد و یا آنها  کمک پرستار سالمند را می پذیرند، موضوع کم اهمیت تر میشود.

فعالیت پرستار سالمند به صورت صبورانه و انعطاف پذیر

هنگامی که حرف از مراقبت از پرستار سالمند از سالمند باشد، صبر یک حسن محسوب میشود. زمان هایی میرسد که مراقببه شدت عصبانی است اما نباید عصبانیتش را سر افرادی که از آها مراقبت میکند خالی کند. برای چند لحظه خودتان را از آن موقعیت دور کنید، نفس عمیقی بکشید و تا زمانی که آرام نشده اید در مورد آن موضوع صحبت نکنید.

این یک تمرین بسیار مهم برای حفظ سلامت روانی یک پرستار سالمند در شرایط استرس زا است. سرخوردگی مفرط می تواند عواقب زیادی را برای پرستار سالمند در طولانی مدت داشته باشد. اگر فردی که به عنوان مراقب فعالیت می نماید از سلامت روحی و جسمی مناسبی بر خوردار نباشد می تواند این مشکلات را به فرد سالخورده نیز انتقال دهد و شرایط را برای ما از قبل پیچیده تر نماید .

نگرش مثبت به زندگی روزمره

داشتن نگرش مثبت در زندگی و شغل امری حیاتی در داشتن آرامش است از این رو پرستار سالمند می بایستی در فعالیت های خود همواره نگرش مثبتی به اتفاقاتی که پیرامون او رخ می دهد داشته باشد از این رو این امر می تواند به بهبود فعالیت پرستار سالمند کمک بسیاری نماید ، در تصمیم گیری های او در مواقع ضروری ، سرعت عمل او و ایجاد آرامش برای شخص سالخورده بسیار موثر است .

اگر برای سالمندتان اتفاقی می افتد نگراش و پریشان نشوید ، این موضوع باعث می شود شما از هدف اصلی خود دور شوید و نتوانید اتفاقات پیرامون خود را کنترل نمائید داشتن نگرش مثبت به این اتفاقات باعث می شود سالمند در سطح بالایی از سلامت روحی و روانی قرار گیرد که این خودش می تواند به عنوان یکی از فاکتور های اساسی نگهداری از سالمند تلقی شود. نگارش شده در وبسایت پرستاری در منزل قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.