پرستاری کودک و سالمند شخصی که پرستار کودک است در زمان بیماری می تواند کار کند؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

بیماری برای هر انسانی اتفاق می افتد. اما پرستار کودک بیشتر در معرض بیماری است ، چرا که از کودک مراقبت می کند واحتمال واگیری بیماری بیشتر می شود. البته بیماری از هر جای دیگری نیز ممکن است به سراغش بیاید. اما سوال اینجاست که آیا شخصی که پرستار کودک است می تواند در زمان بیماری به کارش ادامه دهد یا خیر؟ اگر بیماری شدید باشد، باید حتما در خانه بماند و کارش را متوقف کند. انجام مراقبت از کودک توسط او که دچار بیماری شده است، هم برای خود او خطرناک است و هم برای کودک. بیماری ممکن است به همه اطرافیان سرایت کند. بنابراین، بهتر است که در زمان انعقاد قرارداد میان پرستار کودک و والدین ، به این مورد و مرخصی های مربوطه توجه شود.

اما، ریسک کار پرستار کودک در هنگام بیماری کجاست؟ در زمان قرارداد، چه مواردی باید در این زمینه برای مراقب در نظر گرفته شود؟ چه مرحله از بیماری برای کار مراقب خطرناک  است؟ در ادامه به تشریح این سوالات پرداخته ایم:

ریسک کار شخصی که پرستار کودک است در هنگام بیماری چیست؟

هیچ پرستار کودکی نمی خواهد که کارش را حتی برای چند روز لغو کند، چرا که می داند والدین روی او حساب کرده اند. والدین کارهای زیادی را برای انجام دادن دارند و تماس در لحظه آخر و اینکه نمی تواند برای مراقبت از کودک بیاید برای آنها بسیار ناخوشایند است. کار او در حال بیماری شاید در کوتاه مدت باعث رضایت جزیی والدین باشد، اما ممکن است در بلند مدت، با عواقب ناخوشایندی همراه شود. یک مراقب وظیفه شناس هیچ گاه شیفت کاری اش را لغو نمی کند، اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشد که اگر بیماری او به کودک سرایت کند، والدین مراقب را مقصر می دانند و از او ناراضی خواهند بود.

روند بهبودی مراقب کودک در صورت کار کردن؟

نکته دیگر این است که اگر پرستار کودک در حالت بیماری به کار مشغول شود، روند بهبود او کند شده و ریکاوری زمان بیشتری را خواهد گرفت. مراقبت از کودک در حالت بیماری قطعا برای او ساده نخواهد بود و مراقب باید تلاش کند که سریعا بهبود یابد.

بهترین راه برای شخصی که پرستار کودک است ، از بین بردن چالش های زمان بیماری، صحبت صریح با والدین و برنامه ریزی برای زمان بیماری است. بهترین زمان صحبت نیز ، هنگام انعقاد قرارداد است. این مقاله نگارش شده در تیم پزشکی قاب چاریتی است هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.