پرستاری کودک و سالمند شرح کلی خدمات پرستار سالمند ، شخصیت وظایف و دستمزد - موسسه پرستاری قاب چاریتی

می خواهیم به توصیف کلی خدمات پرستار سالمند بپردازیم ،او پرستاری است که تمام دانش و مهارت هایش را برای افراد سالمند متمرکز می کند. بدن انسان ها با افزایش سن سال و ورود به عرصه سالمندی، ضعیف تر شده و نسبت به بیماری ها آسیب پذیرتر می شوند. بنابراین، سالمندان به مراقبت های یک شخص متخصص و با مهارت مانند مراقب احتیاج دارند. با توجه به آمارها، جمعیت سالمندان رو به افزایش است و این سالمندان به کمک نگهدار نیاز خواهند داشت.

شخصیت و منش مراقب

پرستار سالمند همه نوع مراقبت را از سالمند انجام می دهد. سالمندان با شروع کوچک ترین و ساده ترین مشکلات سلامتی، به مراقب نیاز خواهند داشت. یک سرماخوردگی ساده برای سالمند می تواند به مشکلات شدید تری که حتی جان سالمند را به خطر می اندازد، منجر شود.

با توجه به اینکه شخص مراقبت کننده باید دوره های عمومی در مورد پرستاری را بگذراند، گذراندن برخی آموزش های ویژه سالمندان نیز برای او ضروری است. پرستار سالمند باید آموزش های لازم را در مورد بیماری هایی از قبیل آلزایمر، پوکی استخوان، مشکلات قلبی و سایر بیماری های رایج سالمندان  ببیند.

از آنجاییکه سالمند ممکن است دچار اختلالات حافظه، شنوایی، بینایی و دیگر اختلالات دوره سالمندی باشد، باید همیشه صبور بوده و بتواند شرایط و مشکلات سالمند را درک کند. سالمند ممکن است گاهی ناراحت و عصبانی شده و یا گاهی بترسد! پرستار سالمند باید به خوبی بتواند در هر شرایطی برای سالمند یک یاور باشد و به او کمک کند.

وظایف و خدمات پرستار سالمند

مدیریت دارو ها و کمک در کارهای روزمره می تواند از وظایف پرستار سالمند باشد. البته وظایف دقیق و مشخص نگهدار سالمند با توجه به شرایط سالمند، خدمات قابل ارائه توسط او و همچنین محل کار او، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در خانه سالمندان ، کمک به سالمند در کارهای روزمره مانند غذا خوردن و … یک وظیفه است در حالی که یک مراقب در بیمارستان و یا منزل ، وظیفه نظارت بر روند درمانی سالمند ، کارهای روزمره ، کمک به او ، غذا دادن ، نظافت منزل و … را به عهده دارد.

در چه مکان هایی می تواند کار کند؟

می تواند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک های درمانی و توانبخشی، سرای سالمندان و همچنین در منزل خود سالمندان (برای مراقبت در منزل ) کار کند.

میانگین دستمزد و حقوق خدمات پرستار سالمند

دستمزد پرستار سالمند تقریبا به اندازه هر پرستار دیگر است. البته میزان تجربه، مهارت و تخصص نیز تاثیرگذار خواهد بود. دستمزد متوسط در آمریکا بر اساس آمارهای “اداره آمار کارگری آمریکا”، ۶۸۰۰۰ دلار در سال است و همچنین دستمزد متوسط در ایران در حدود ۱ میلیون تومان است.

این مقاله نگارش شده در وبسایت مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.