پرستاری کودک و سالمند ماندن سالمند در خانه در سنین بالا پرستار سالمند چه نقشی دارد - موسسه پرستاری قاب چاریتی

امروزه بیشتر خانواىه ها به دنبال ماندن سالمند در خانه خود هستند . پرستار سالمند استخدام می نمایند و یا خودشان به پرستاری از فرد سالخورده می پردازند. برای تحقق این موضوع، خانواده سالمندان می توانند از روش هایی مانند استخدام یک پرستار سالمند دائمی، استخدام مراقب به صورت پاره وقت، استفاده از سیستم هشدار اورژانسی و … استفاده کنند. در ادامه نکاتی به جهت این اقدام آورده شده است که با هم در قاب چاریتی بررسی خواهیم نمود.

ماندن سالمند در خانه سیستم هشدار اورژانسی

این سیستم شامل یک یا چند کلید است که به صورت دست بند و یا یک وسیله پوشیدنی که همیشه همراه سالمند باشد، در نظر گرفته می شود. سالمند می تواند در هر زمان  وضعیت اورژانسی خود را با فشردن کلید ها به پلیس، اورژانس، پزشک و یا به مراقب او اطلاع دهد. شما می توانید از تجهیزات زیادی به جهت هشدار های به موقع به خانواده استفاده نمائید.

حتما به یاد داشته باشید که فعالیت پرستار سالمند در خانه به جهت اعلام هشدار ها شاید منطقی به نظر نرسد به صورتی که او نیز یک انسان است و ممکن است گاهی اوقات به موقع نتواند اقدامات لازم را به جهت مراقبت و نگهداری از سالمند انجام دهد پس سعی نمائید از سیستم های کمکی نیز بهره بگیرید.

استخدام مراقب سالمند به صورت پاره وقت

در این روش، پرستار سالمند به صورت هفتگی یا چند روزه و یا طی یک دوره های زمانی خاص به سالمند سر می زند. البته این ملاقات های او می تواند بسته به نیاز سالمند نیز باشد. در این روش از استخدام مراقب شما هزینه کمتری به نسبت تمام وقت پرداخت خواهید کرد و می توانید در زمانهایی که خودتان در منزل حضور ندارید اقدام به استخدام ایشان نمائید . نکات مهم را به او گوشزد نمائید و از او بخواهید که شما را در جریان امور قرار دهد.

در این روش شما قطعا قصد دارید که در زمان هایی که خودتان در اختیار سالمند هستید بتوانید به او خدمات مورد انتظارش را ارائه دهید که می تواند در روحیه سالمند بسیار موثر باشد هر چقدر هم که فرد سالخورده بتواند با مراقب خود کنار بیاید و او را پذیرش کند اما اعضای خانواده چیز دیگری برای او است.

استخدام یک پرستار سالمند دائم

اگر سالمند دچار مشکلاتی است که همیشه به مراقبت یک پرستار سالمند نیاز دارد، باید یک پرستار سالمند دائمی استخدام کند. پرستار سالمند همیشه در کنار سالمند است و به مراحل درمان او نظارت دارد. بعضی امور درمانی ساده مانند تزریقات، مدیریت دارو، گرفتن فشار خون و …. نیز به عهده پرستار سالمند است. پرستار سالمند دائمی علاوه بر انجام این امور، همیشه در کنار پرستار سالمند حضور دارد و در بسیاری از کارهای روزمره به او کمک می کند.

شما می توانید نسخه های پزشک معالج سالمند خود را در اختیار او قرار دهید و بخواهید که غذاهای ذکر شده در نسخه را آماده نماید از او بخواهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن ابزار راحتی سالمند شما را فراهم نماید و همچنین به او گوشزد نمائید که دستور العمل ها می بایستی بر اساس آنچیزی باشد که پزشک گفته است. افزایش طول عمر سالمند حتما به دستان خانواده ایشان و هچنین نوع خدمت رسانی به او است این موضوع را هرگز فراموش نکنید.

پرستار سالمند برای کمک در نظافت و حمام کردن
سالمند

یکی از مهمترین کارهای روزمره برای افراد سالخورده به جهت ماندن سالمند در خانه ، نظافت و حمام است. حمام کردن برای سالمند به دلیل ضعف جسمی کار دشواری است. علاوه بر این، آب و صابون باعث لیز شدن سطوح می شود و همین موضوع خطرات زیادی را برای سالمند به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است که سالمند این کار را با کمک پرستار سالمند انجام دهد.

کمک گرفتن از یکی از اعضای خانواده سالمند نیز ممکن است، اما سالمند معمولا در این شرایط احساس راحتی نمی کند. همچنین بهتر است به جای کمک گرفتن از چندین مراقب متفاوت برای هر بار حمام، به صورت متناوب از مراقب برای حمام کردن سالمند کمک گرفته شود. استفاده از یک پرستار سالمند باعث احساس راحتی و آرامش سالمند خواهد شد.

برای انتخاب مراقب برای کمک در حمام کردن سالمند موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

توصیه به جهت ماندن سالمند در خانه استحمام

اگر شما به صورت تمام وقت در اختیار سالمند خود هستید نیازی نیست که از پرستار بخواهید استحمام سالمند را بر عهده داشته باشد شما می توانید با در اختیار گرفتن مراقب سالمند به صورت مقطعی نیاز سالخورده خود را به استحمام بر طرف سازید و مراکز پرستاری افراد دارای صلاحیتی را به جهت استحمام ایشان برای شما اعزام می نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.