پرستاری کودک و سالمند مراقبت از سالمند بیمار تکنیک های موثری که گفته می شود - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند باید در مورد شرایط سالمند بیمار با او صحبت کند. اگر متوجه شود که سالمند به تازگی دچار مشکلات ذهنی شده است، باید حتما با او به صراحت صحبت کند. اختلالات ذهنی مشکلی است که در جامعه کمتر در مورد آن صحبت می شود. بهترین راه برای نشان دادن حمایت مراقبت از سالمند است، صحبت کردن صریح نگهدار با سالمند است. باید برای صحبت با سالمند ، نکات زیر را به یاد داشته باشد:

  • صراحت و شفافیت در گفتار
  • استفاده از کلمات و جملات در شان سالمند
  • صحبت در مکانی آرام و امن
  • حفظ آرامش و ایجاد فضای مناسب در صورت بروز ناراحتی سالمند

پرستار سالمند باید از متخصصان برای مراقبت از سالمند کمک بگیرد.

بعضی از مشکلات و اختلالات نیاز به درمان های تخصصی دارند و پرستار سالمند نمی تواند کاری برای سالمند انجام دهد. در بسیاری از موارد نیز، سالمندان نمی خواهند با مراقب و یا یک آشنا در مورد در مورد مشکلاتشان صحبت کنند و ترجیح می دهند که در این مورد با یک پزشک حرف بزنند. در این شرایط، باید زمینه را برای سالمند فراهم کند. همچنین جهت مراقبت از سالمند باید حامی سالمند باشد و او را برای صحبت با متخصص تشویق کند.

مراقب باید در مورد بیماری سالمند جهت مراقبت از سالمند اطلاعات لازم را به دست بیاورد.

با شناختن بیماری، می تواند خدمات بهتری را برای سالمند ارائه کند. همچنین، عدم شناخت کافی مراقب نیز باعث تشخیص اشتباه پرستار سالمند شده و به بروز مشکلات دیگر برای سالمند می انجامد. برای مثال، اگر در مورد افسردگی اطلاعات جامع و کافی داشته باشد، می داند که در صورت بروز هرگونه مشکل مربوط به بیماری، چگونه باید با آن روبرو شود.

سالمند باید در بعضی امور اختیار داشته باشد.

در اغلب مواردی که یک سالمند دچار مشکلات ذهنی می شود، احساس می کند که اختیارات از او گرفته شده است. باید به سالمند کمک کند تا این احساس از بین برود و سالمند در تصمیمات دخیل باشد.

پرستار سالمند باید آرام و حامی سالمند باشد.

ممکن است مراقبت از سالمند مبتلا به اختلالات ذهنی برای پرستار سالمند خسته کننده باشد. بنابراین، باید همیشه آرامش خود را حفظ کند و نگرشی مثبت داشته باشد. همچنین باید به یاد داشته باشد که خستگی و کلافگی باعث می شود که نتواند بر رفتارش کنترل داشته باشد.

آیا انتقال سالمندان به سرای سالمندان مناسب است ؟

انتقال
سالمندان به مراکز پرستار سالمندی و سرای سالمندان کار دشواری
است. حضور سالمند در میان تعداد زیادی پرستار سالمند و افراد غریبه و در محیطی
کاملا نا آشنا برای او بسیار سخت خواهد بود.

از طرفی، ماندن سالمند درخانه نیازمند انجام امور روزمره و خانگی است. اگر سالمند نتواند این امور را به تنهایی انجام دهد، دچار مشکلات زیادی خواهد شد. خانواده سالمند نیز نمی توانند همیشه به سالمند کمک کنند و در کنار او باشند. بنابراین، تنها راه موجود، کمک گرفتن از یک پرستار سالمند است. با به کارگیری یک مراقب ، سالمند می تواند در کمال آرامش، امنیت و اطمینان در خانه خودش به زندگی ادامه دهد.

افتادن و زمین خوردن، یکی از بزرگترین خطراتی است که سالمندان را تهدید می کند. برای کاهش این خطر و همچنین ایجاد اطمینان خاطر برای سالمند و خانواده اش، استخدام مراقب چهت مراقبت از سالمند پیشنهاد خوبی است .می تواند با حضورش در کنار سالمند ، امنیت او را حفظ کند. همچنین در همه امور در کنار سالمند است و به او در انجام آنها کمک می کند. این کمک نگهدار سالمند باعث ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای سالمند و به تبع آن حفظ سلامتی و سر زندگی او خواهد شد.

کمک پرستار سالمند در برنامه روزانه

هر سالمند برای خودش برنامه روزانه ای دارد و به آن اهمیت می دهد. می تواند در این برنامه به سالمند کمک کرده و آن را مستحکم کند. بسیاری از سالمندان در این مورد دچار مشکل می شوند. اما با کمک گرفتن از یک نگهدار سالمند ، این مشکلات ساده تر خواهد شد.

مراقبت از سالمند کمک در امور خانگی

امور خانگی و روزمره یکی از مهمترین اصول جهت مراقبت از سالمند بیمار است. سالمند تنها با کمک او می تواند امور خانگی را انجام دهد و در خانه خودش بماند. می تواند در اموری مانند نظافت و شستشو، آماده سازی غذا و … به سالمند کمک کند.

استخدام پرستار سالمند رفاه و آسایش برای سالمند به وجود خواهد آمد. تنها باید در انتخاب او دقت کنید تا یک مراقب خوب برای سالمند انتخاب شود. بهتر است که پیش از استخدام ، لیستی از نیاز ها و همچنین ویژگی های لازم برای او را آماده کنید تا به وسیله آن بتوانید مراقبت از سالمند بیمار خود را به نحو احسنت انجام دهید. با رعایت این نکات، سالمند شما در آرامش، رفاه و امنیت خواهد بود. مقاله فوق تدوین شده در وبسایت مرکز پزشکی قاب چاریتی است./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.