پرستاری کودک و سالمند مراقبت از سالمند توسط پرستار سالمند حرفه ای در منزل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مهمترین بخش برای پرستار سالمند به جهت مراقبت از سالمندان این است که آنها را دوست داشته باشید و سعی کنید آنها را فعال نگه دارید. راه‌های مختلفی برای مراقبت از سالمندان وجود دارد، چه از طریق پرستاری با آسایش در خانه‌های خود، آوردن آنها به خانه خودتان و یا انتقال آنها به مرکز مراقبت از سالمندان. با کمی زمان و کار سخت، می‌توانید با دنبال کردن چند مرحله به خوبی مراقبت از سالمند عزیزتان را انجام دهید.

مراقبت فیزیکی از سالمند توسط پرستار سالمند حرفه ای

از پیش برنامه‌ریزی کنید . بسیاری از افراد باید نگهداری سالمند را در دوره‌ای از زندگی خود انجام دهند. برنامه‌ریزی قبل از اینکه شرایط به وضعیت اضطراری برسد، می‌تواند به حل برخی از مسائل کمک کند. برای مراقبت از سالمند، از تکنولوژی استفاده کنید، خانه را برای افراد مسن ایمن نگه دارید و هزینه‌های مراقبت از سالمند به طور تخصصی را در نظر داشته باشید.

برای مراقبت از سالمند اطمینان حاصل کنید که آماده‌ی شرایط اضطراری هستید. این آمادگی شامل داشتن برنامه اضطراری برای خانه، ارسال شماره تلفن‌های اضطراری و تهیه یک کیت کمک‌های اولیه برای خانه است.در پرستاری حرفه ای فن آوری‌های زیادی وجود دارد که کمک می‌کند آنها را دنبال کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها در حال حرکت هستند و بنابراین ایمن هستند و داروهای خود را مصرف می‌کنند.

به عنوان مثال، ردیاب‌های GPS و جعبه‌های دارویی وجود دارد که زمانی که باید داروها مصرف شود، روشن می‌شود. چنین کارهایی در مراقبت از سالمند به او اجازه می‌دهد که مدت طولانی‌تری در خانه خود بماند. مراقبت از سالمندان می‌تواند بسیار گران باشد. تحقیق خود را پیش ببرید و گزینه‌ها و برنامه‌های بالقوه که ممکن است برای عزیزان شما مفید باشد را بررسی کنید.

سالمند را فعال نگه دارید.

ورزش سالمندان را از بیماری دور می‌کند و سن ظاهری آنها
را ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش می‌دهد. ورزش حتی برای کسانی که سال‌ها غیر محرک بوده‌اند نیز
موجب سلامتی می‌شود. ورزش نیاز به مراقبت را به تاخیر می‌اندازد و سالمند را برای مدت
طولانی از بیماری دور نگه می‌دارد.

توصیه می‌شود افراد سالمند پنج بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط (دویدن، شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری) انجام دهند. کسانی که فعالیت‌های شدیدتری دارند، و ضربان قلب آنها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و تنفس‌شان سنگین تر است، باید حداقل ۲۰ دقیقه در روز سه بار در هفته ورزش کنند. تمرینات تقویتی (با استفاده از وزنه‌ یا بندهای مقاومت) باید دو یا سه بار در هفته در روزهای غیر متوالی انجام شود.

همچنین بهتر است جهت مراقبت از سالمند تمرینات انعطاف‌پذیری (کشش، یوگا، تای چی) را حداقل ۱۰ دقیقه هر روز انجام دهند.کسانی که به طور مستقل یا با چنین شدتی قادر به ورزش نیستند، هنوز می‌توانند فعال باشند. تمرینات حرکتی منفعل (POM) به افراد مسن کمک می‌کند تا مفصل‌شان حرکت داشته باشد.

در مراقبت از سالمندان مهم است که این افراد اغلب موقعیت خود را عوض کنند. این امر از بروز شکستگی‌های پوستی و زخم‌های دردناک که موجب عفونت می‌شوند، جلوگیری می‌کند. استفاده از دستگاه‌هایی مانند کوسن بر روی صندلی‌ها و تخت‌ها می‌تواند در جلوگیری از این آثار کمک کند.

برای مراقبت از سالمند، سلامت جسمی و روانی او را تحت نظر داشته باشید.

 اگر سالمند درد یا مشکلات پزشکی دارد،
حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر درد یا مساله پزشکی شدید باشد، بهتر است برای
مراقبت از سالمند به طور تخصصی او را به بیمارستان انتقال دهید تا درمان انجام
شود. نشانه‌هایی از ضعف، فراموشی زیاد، عدم هدایت و یا بی‌ثباتی‌های دیگر را تحت نظر داشته باشید.

اغلب سلامت روانی سالمند نادیده گرفته می‌شود، پرستار سالمند به یاد داشته باشید در واقع بخش مهمی از مراقبت از سالمند همین مساله روانی می‌باشد. مواظب علائم افسردگی نظیر کمبود علاقه، بیحالی یا احساس عمیق غم و ناراحتی باشید. این دوران می‌تواند زمان بسیار دشواری برای افراد مسن باشد. پس اطمینان حاصل کنید که سلامت ذهنی و جسمی آنها را به خوبی نظارت می‌کنید.

برای مراقبت از سالمند حتما با با داروساز او صحبت کنید.

 ممکن است داروهای مختلف توسط پزشکان مختلف تجویز شوند و تنها داروساز سالمند در مورد تمام داروهایی را که او مصرف می‌کند اطلاع دارد. با داروساز سالمند در ارتباط باشید و در مورد عوارض جانبی و برهمکنش داروها با او صحبت کنید ، شما به عنوان پرستار سالمند به جهت مراقبت از سالمند باید تمام اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نمائید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.