پرستاری کودک و سالمند مراقبت پرستار کودک از کودکان سرسخت و بازیگوش - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مراقبت از کودکان آرام و مطیع ، برای هر پرستار کودک یک آرزو است. اما در مقابل ، مراقبت از کودکان سر سخت و بازیگوش، کار را برای هر مراقبی سخت می کند.در اینجاست که مراقبت پرستار کودک از کودکان بازیگوش را چالش بر انگیز خواهد کرد ما در ادامه راه کارهایی را در این زمنیه ارائه می نمائیم :

اما، در این مقاله، به بررسی مراقبت پرستار کودک از یک کودک سر سخت پرداخته ایم. مهارت مراقبت از این کودکان مهارتی بسیار ارزشمند است و فرا گرفتن آن به مراقب کمک می کند که در کنار تسلط در کار، بتواند از کارش لذت ببرد. مزیت دیگر این است که مراقبی که بتواند از این کودکان به خوبی مراقبت کند، حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهد کرد. چرا که بیشتر پرستاران ، مراقبت از این کودکان را به عهده نمی گیرند.

ناگفته
نماند که مراقبت از کودکان سر سخت با مراقبت از کودکان بیمار متفاوت است. ناخوشی
کودکان بیمار مقطعی است و کودک تنها در دوره بیماری کمی سر سخت و بد خلق شده است.

چالش کودکان سرسخت برای پرستار کودک

اصطلاحات مختلفی برای این کودکان وجود دارد. سر سخت، بازیگوش، لجباز و یا “شیطان” از جمله این اصطلاحات است. به شخص مراقب توصیه می شود که از آخرین اصطلاح استفاده نکنند!

در هر صورت این کودکان، کودکانی هستند که به حرف نگهدار و دیگر بزرگسالان را گوش نمی دهند و لجبازی می کنند. از احساسات قوی و پر شوری برخودار هستند و نگهدار دائما در حال بحث و جدل با آنهاست. نکته جالب این است که مراقب در بیشتر این بحث و جدل ها، با شکست مواجه می شود!

مراقبت پرستار کودک نگرش مثبت

نگرش مراقب نسبت به کودک و کارش تاثیر بسیاری در کیفیت مراقبت پرستار کودک از کودک سرسخت دارد. کودکان، به سرعت نگرش ها و نکات منفی را جذب کرده و آن را بازتاب می کنند. از طرف دیگر، پرستار کودک باید بداند که نگرش مثبت مسری است! به این معنی که اگر نگهدار نگرش مثبتی داشته باشد، کودک نیز ناخودآگاه از مراقبش تاثیر می پذیرد.

باید به منظور عملی کردن این نگرش، بر روی ویژگی های خوب کودک تمرکز کند. اگر کودک ویژگی های منفی بیشتری دارد، پرستار کودک باید جنبه مثبت آن را در نظر بگیرد. برای مثال اگر کودک به شدت بازیگوش است، او را “پر انرژی” بداند و یا اگر کودک یک دنده است، او را ” سرسخت برای رسیدن به هدف” بخواند. این مقاله نگار شده در وبسایت مرکز پزشکی قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.