پرستاری کودک و سالمند مشکلات پرستار کودک ، راهکارها و چگونگی مقابله با آنها - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مشکلات پرستار کودک هنگامی که شما والدین و یا پرستار کودک ای هستید که بیمار است ، مانند این است که تمام دنیا روی شانه‌های شماست. کودک بیمار شما به شما نیاز دارد. ممکن است فرزندان دیگری داشته باشید که به شما نیاز دارند. همسر شما به شما نیاز دارد و یا حتی کار شما. با این حال کارهای زیادی را میتوانید قبل از اینکه از لحاظ ذهنی ، عاطفی و یا فیزیکی تخلیه شوید، انجام دهید. پس دلیل  اینکه باید برای خودتان زمان بگذارید تا انرژی وقدرت لازم و کافی  به عنوان مراقب کودک برای کمک و حمایت از کودک خود داشته باشید، واضح است.

نکاتی برای مقابله با مشکلات پرستار کودک

بعضی از این نکات ممکن است در مرحله اول فقط گفتنش  آسان باشد! و یا تعدادی از این نکات ممکن است کاملا غیرمنطقی به نظر برسند. اما در این راه طولانی ، قانون ایمنی هوا را در نظر بگیرید به این صورت که  ماسک اکسیژن خود را قبل از کمک به دیگران  بگذارید!

برای انجام این کار راه هایی پیشنهاد شده است:

استراحت. در نظر گرفتن زمان کمی برای استراحت در هفته (حتی ۱ تا ۲ ساعت)، هنگامی که برای مدتی می توانید از شرایط دور شوید و کودک  خود را به یک آشنا و یا دوست و یا یک پرستار کودک دیگر بسپارید، امری حیاتی است.این زمان برای شماست و از اینکه آنرا چگونه سپری میکنید، احساس گناه نداشته باشید. استراحت کنید، مطالعه کنید، با یک دوست قهوه بخورید، خرید کنید و یا هر کار دیگری که شما را ریلکس می‌کند انجام دهید.

در زمانیکه شما در کنار کودک نیستید، کودک شما احتمالا از این که کس دیگری را برای صحبت دارد ، لذت میبرد و همچنین شما هم بعد از بازگشت احساس تازگی خواهید داشت. خوب غذا بخورید. تعجبی ندارد اگر قهوه و غذای بیمارستان شما را کم انرژی و بیمار و خسته کند. یک مراقب کودک همیشه باید شاداب باشد! هنگامی که بیرون می روید، با خودتان غذای مناسب ببرید. خوراکی هایی مانند میوه و یا ساندویچ. و اگر دوستان پیشنهاد آوردن غذای خانگی دادند، آن را رد نکنید!

ورزش ، مشکلات پرستار کودک

اکثر مردم متوجه شده‌اند که ورزش هایی مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری یا یوگا می‌تواند به خالی شدن ذهن و تقویت انرژی و افزایش کیفیت خواب کمک کند. حتی ۲۰ دقیقه میتواند کافی باشد. پس فراموش نکنید که این زمان کوتاه را برای تحرک در نظر بگیرید! روش های مرتب و منظم داشته باشید. تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد بیماری کودک خود را در جای مشخصی نگه دارید.

اطلاعاتی از قبیل برنامه های دارویی، شماره های مورد نیاز و مهم و اطلاعات مربوط به بیمه. اگر در ذهنتان سوالی به وجود آمده که بایستی از پزشک بپرسید سریعاً آن را روی کاغذ بنویسید تا فراموش نکنید. از آنجایی که انجام دادن کارهای بیمه مانند یک شغل تمام وقت، وقت گیر است،

از همسر و یا یکی از آشنایان مورد اعتماد خود بخواهید تا این کارها را برای شما انجام دهد. برای جمع‌آوری اطلاعات می‌توانید از یک دفترچه استفاده کنید. درخواست کمک. دوستان و آشنایان ، اغلب مواقع می‌خواهند به شما کمک کنند اما احتمالا در مورد اینکه شما به چه کمکی نیاز دارید مطمئن نیستند. اگر کسی از شما پرسید : آیا کاری هست که بتوانم برایت انجام دهم؟ و کاری وجود دارد، از او بخواهید. این کار همچنین باعث می‌شود که نزدیکان و عزیزان شما احساس مفید بودن داشته باشند. یک گروه حامی پیدا کنید.

از پزشک یا پرستار کودک خود در مورد  گروه های حامی محلی، با توجه به شرایط کودک و مراقبت کلی ، تحقیق کنید.اگر هم میخواهید که به صورت ناشناس و آنلاین تحقیق کنید، پس به اینترنت نگاهی بیاندازید. نکته مهم این است که شما از گوشه گیری خود عبور کنید و کسانی که همانند شما مراقب کودک هستند را بیابید.

احساسات

احساس بدانید و با آنها کنار بیایید. کودک شما بیمار است. شما احساس عصبانیت و نا امیدی دارید و ممکن است روزهایی به این فکر کنید که ای کاش این مشکلات را نداشتید. آیا این شما را به یک پدر یا مادر و یا مراقب کودک  بد تبدیل میکند؟ خیر. اینها نشانه یک انسان است.این احساسات منفی را بپذیرید و قبول کنید که گاهی هر قدر که تلاش کنید، سلامت و شادی کودک شما کاملاً در کنترل شما نیست.

مراقب نشانه های « سوختن مراقب کودک  » باشید! سوختن مراقب کودک اصطلاحاً به حالتی  از خستگی روحی و جسمی گفته میشود. این حالت زمانی رخ می‌دهد که مراقبت کودک میخواهد همه کارها را خودش و بدون کمک گرفتن و بدون استراحت انجام دهد.

از آنجایی که مراقبت کودک مکرراً در حال انجام کارهاست، خودش سریعاً متوجه این سوختن نخواهد شد.اطرافیان مراقب کودک ممکن است نشانه ها را در او ببینند. این نشانه ها می تواند شامل تغییراتی در الگوی خواب و اشتها، دوری جستن از فعالیتهای اجتماعی ، افزایش استرس و یا اختلالات عاطفی ( مانند افزایش حساسیت و یا گریه بیش از اندازه و یا احساس پوچی و یا بی توجهی ) باشد .اگر شخصی از نزدیکان مورد اعتماد شما این نشانه ها را در شما دید، آن را جدی بگیرید.

گرفتن کمک پرستار کودک

اگر احساس میکنید که دچار اصطلاحاً سوختن مراقب کودک و یا استرس و اضطراب شده اید این مشکلات را با پزشک خود در میان بگذارید. او می‌تواند شما را به یک مشاور و یا درمانگر معرفی کند (و یا حتی کسی که در این زمینه تخصص دارد). همچنین او ممکن است که شما را برای یک استراحت کوتاه مدت و موقتی تشویق کند    (مدت این دوره با توجه به شرایط بیماری کودک متفاوت است). استفاده از داروها و آرام بخش های مناسب نیز می تواند یک گزینه خوب باشد.

و در نهایت به یاد داشته باشید که شما یک سوپرمن نیستید. شما یک پدر یا مادر و یا یک مراقب کودک هستید که تمام توان خود را برای فرزند یا کودک خود گذاشته اید. به فرزندتان زمان، توجه، تشویق و علاقه بی قید و شرط خود را ببخشید، اما به یاد داشته باشید کمی زمان هم برای خودتان نگه دارید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.