پرستاری کودک و سالمند مهمترین خصوصیات پرستار سالمند که باید داشته باشد در زندگی برتر - موسسه پرستاری قاب چاریتی

کار پرستار بیمار کاری تاثیر گذار و ارزشمند است. خصوصیات پرستار سالمند بیمار در اینجا بررسی می شود مانند کنترل استرس، زمان زیاد کار و مواجه شدن با افراد و خانواده های مختلف است. با وجود همه این چالش ها، پرستار بیمار گاها کارهایی را انجام می دهد که باعث تغییر بسیار بزرگی در زندگی یک فرد می شود.

اگر تصمیم دارید که یک مراقب شوید، احتمالا تحت تاثیر عملکرد و شخصیت یک مراقب خوب قرار گرفته اید. نگهدار خوب کسی است که مراقبت از بیمار را به بهترین نحو و  “آنگونه که باید” انجام می دهد. اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث شده تا این پرستار بیمار تاثیر گذار باشد؟ تفاوت یک مراقب خوب با یک فرد معمولی در چیست؟

خصوصیات پرستار سالمند اهمیت دادن به دیگران

چه چیزی یک مراقب خوب می سازد؟ بهترین پرستار بیمار کسی است که قلبا و عمیقا به بیماران اهمیت بدهد. توانایی حمایت و ایجاد آسایش بیماران و کسانی که آسیب پذیرند و یا به شدت ترسیده اند، کلید تبدیل شدن به یک پرستار بیمار موفق است.

یک مراقب خوب تلاش می کند تا به بیمار حس حمایت و دوست داشته شدن دهد و به او اطمینان می دهد که یک دوست در کنارش است. همچنین، یکی از مهمترین عادات یک پرستار بیمار خوب، احترام به حریم خصوصی بیمار است و بیمار قطعا قدر دان این کار مراقب خواهد بود.

دلسوزی

برای اغلب بیماران، بودن در بیمارستان حس خوبی نخواهد داشت. یکی از مهمترین خصوصیات پرستار سالمند خوب، داشتن حس همدردی و دلسوزی نسبت به بیمار است. یک پرستار بیمار خوب هیچ گاه نسبت به بیماران به عنوان “بار مسئولیت”  نگاه نخواهد کرد.

برای
درک بهتر احساس بیماران، پرستار بیمار باید خود را به جای بیمار بگذارد تا بتواند
نیازهای آنان را کشف به آنها رسیدگی کند.

ما از چندین مراقب در مورد لحظه ای که به کارشان به عنوان پرستار بیمار افتخار کرده اند، سوالاتی پرسیده ایم. اغلب آنها از رابطه خوب و صمیمی شان با چند بیمار صحبت کرده اند. در بعضی از این موارد، بیماران بعد از چندین سال بازگشته و تلاش کرده اند که محبت های نگهدار را جبران کنند. برای بیماران، تلاش یک مراقب دلسوز و مهربان چیزی کمتر از نجات زندگی نیست!

خصوصیات پرستار سالمند یادداشت کردن (حتی جزییات)

یک پرستار سالمند خوب جزیی نگر است و همه چیز را با جزییات یادداشت می کند. این نکته برای او خیلی مهم است چرا که هر چیز کوچکی از طرف بیمار ممکن است کلیدی برای درخواست کمک از مراقب باشد. بنابراین، حتما همه چیز را یادداشت کنید و مهم تر از آن عمیقا و به جزییات به صحبت های بیماران گوش کنید.

اگر
تا به حال دفترچه و خودکار برای یادداشت نداشته 
اید، حتما تهیه کنید. نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد!

منظم بودن

دیگر خصوصیات پرستار سالمند منظم بودن برای او است . به یاد داشتن زمان داروی بیماران، اساس کار است. پس باید دقیقا سر وقت باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود یک مراقب در کارش شکست بخورد، همین بی نظمی و سر وقت نبودن است.

توانایی کنترل عواطف و احساسات

این موضوع ممکن است برای یک پرستار بیمار امری بدیهی و طبیعی باشد. اما باید بدانیم که انسان همیشه تحت تاثیر احساساتی مانند استرس، ناراحتی و … قرار می گیرد و این احساسات ممکن است به کار او لطمه وارد کند. در در واقع در مقابل بیمار و هنگام کار نباید تحت تاثیر احساسات قرار بگیرد و این یک مسئولیت است و برای هر پرستار بیمار وجود دارد.

یکی از بهترین راه های کنترل احساسات برای مراقب ، صحبت کردن در مورد احساسش است. صحبت نکردن و درون ریزی احساسات فقط کار را برای بیمار سخت تر می کند. صحبت کردن با افرادی که نگهدار بیمار قدرت درک کردن آنها را نیز دارد، حس خوبی برای او خواهد داشت.

می تواند از روش های دیگری مانند مدیتیشن و روش های شبیه به آن که به ابزار و وسایل گران قیمت نیاز ندارند برای کنترل احساساتش استفاده کند. ورزش کردن نیز تاثیر بسیار خوبی در روحیه او خواهد گذاشت.

انعطاف پذیری

از مهمترین خصوصیات پرستار سالمند انعطاف پذیری او است ، چرا که او نمی داند که آن روز چه چیزی در انتظارش است. بنابراین، باید کاملا انعطاف پذیر باشد و بتواند خودش را با شرایط وفق بدهد. باید برای هر پیش آمدی، آمادگی خود را حفظ کند و در زمان هایی که نیاز است، به سرعت عکس العمل نشان دهد. این موضوع برای پرستار بیماری که به مکان های مختلف می رود (پرستار بیمار در آمبولانس، پرستار بیمار در ماموریت ها و …) بسیار با اهمیت تر خواهد بود. چرا که نمی داند چه چیزی در انتظارش است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.