پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند بدانید نکاتی برای مراقبت و نگهداری سالمند دارای اختلال - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند بدانید مراقبت از یک سالمند با زوال عقل ، دنیایی از پاداش و خوبی به همراه خواهد داشت: تجربه آسودگی خاطر در دانستن اینکه مراقب سالمند زندگی یک سالخورده را امن‌تر و راحت تر می‌کند، لذت بردن پرستار از لبخند یک فرد. در عین حال، این یکی از مسئولیت های چالش برانگیز هر فرد چه به عنوان مراقب سالمند چه نزدیکان سالمند نیز می تواند باشد. راهنمایی هایی در زمینه‌های مختلف که در این راه به نگهدار سالمند در مدیریت رفتاری سالمندان دارای زوال عقل کمک خواهد کرد:

پرستار سالمند بدانید پرسه زدن

سرگردانی می تواند به دلایل مختلف رخ دهد: خستگی، تحریک، ناراحتی، افسردگی، سردرگمی، نیاز به استفاده از حمام و غیره. تلاش پرستار سالمند برای کشف دلیل اصلی سرگردان بودن سالمند مهم است. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به زوال عقل خسته می تواند به سمت فعالیت های مورد علاقه هدایت شود یا به یاد آوردن خاطرات از طریق عکس بپردازد. اگر به نظر می‌رسد سالمند درد دارد، نگهدار سالمند حتما برای کمک با پزشک تماس بگیرد. پرستار سالمند اطمینان حاصل کند که درب ها قفل شده اند تا مطمئن باشد که فرد سالخورده از خانه دور نمی شود و همیشه نگهدار سالمند اطمینان حاصل کند که در هر زمان، سالمند نوعی از وسایل شناسایی را با خود داشته باشد چون ممکن است سرگردانی برای فرد دچار فراموشی ایجاد شود.

به هم ریختگی خواب

تغییرات و اختلالات در خواب در افراد دچار فراموشی مرسوم است و می تواند منجر به خستگی برای نگهدار سالمند شود. مفید است که پرستار سالمند سعی کند خواب در طول روز را کاهش دهد و در شب هنگام نیز فضایی که آرامش بخش و مناسب خواب است را ایجاد کند: نور کم، موسیقی آرامش بخش و همچنین پرستار سالمند از اینکه سالمند نوشیدنی‌های کافئین دار یا الکلی صرف کند، جلوگیری کند.

پرستار سالمند بدانید پرخاشگری

تنش می تواند به سرعت به تحریک و حتی پرخشاگری در سالمندان با زوال عقل منتج شود. افراد سالخورده ممکن است از استرس خود آگاه باشند، که می تواند منجر به ناراحتی بیشتری برای آنها شود. لازم است مراقب سالمند آرامش خود را حتی در مواجهه با تحریک و آزردگی سالمند حفظ کند، و بداند که کدام فعالیت‌ها سالمند را آرام تر می‌کند و اینها شرایطی را در اختیار نگهدار سالمند قرار می دهد تا شرایط سخت را مدیریت کند. این می تواند یک فعالیت تاکتیکی از سوی پرستار باشد: موسیقی مورد علاقه سالمند، راه رفتن در خارج از منزل، گوش دادن به یک داستان که با صدای بلند خوانده می‌شود. ممکن است مراقب سالمند به کمی صحیح و خطا برای پیدا کردن آنچه که بهترین کار است، نیاز داشته باشد. تدوین شده در قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.