پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند راه های صحیح برای مراقبت از افراد سالخورده - موسسه پرستاری قاب چاریتی

ارائه دهندگان مراقبت­های بهداشتی خود را دوست بدارید در طول این مرحله از زندگی شما ، بهترین دوستانتان کسانی هستند که به شما در مراقبت از والدین­تان کمک می­ کنند مانند مددکار اجتماعی، فیزیوتراپیست ، پرستار ، دکتر و حتی همسایه ­ای که در این امر به شما کمک می­کنند. با هر شخصی که درمراقبت از والدین­تان نقش دارند، به خوبی رفتار کنید تا آن­ها هم به خوبی از والدین شما مراقبت کنند. که این­کار را می ­توانید با رفتار مناسب و اهدای هدایای کوچک به نحو احسن انجام دهید. البته که پرستار سالمند راه های صحیح ارتباط موثر با فرد سالخورده را باید فرا گرفته باشد.

پرستار سالمند راه های صحیح وابستگی والدین به همسرتان.

ممکن است متوجه شوید که پدر و مادرتان با همسرتان به نسبت شما راحت ­تر هستند. هر چند که مطمئنا این امر به احساسات شما آسیب می­رساند، اما این اجازهرا به خود ندهید. البته این بستگی به همسر شما دارد که در مراقبت از والدین­ت آن سهیم باشند.

از دکمه ­های خود محافظت کنید.

هیچ کس در این دنیا دکمه ­های احساسی شما را مانند مادر یاپدرتان نمی­داند. این دکمه ­ها را قفل کنید که والدین شما نتوانند آن­ها را پیداکنند. پدر و مادرتان حداقل یکبار تلاش می­کنند که این دکمه ­ها را برای ایجاد تسلط گذشته­شان بر روی شما، فشار دهند. اجازه ندهید آن­ها این کار را انجام دهند. شما ممکن است مراقبت از آن­ها را بهشان بدهکار باشید، اما شما سلامت احساسی و رفاه خودرا به آن­ها مدیون نیستید. با پدر و مادر خود باشید، اما این جمله را شعار خودقرار دهید”بدون دکمه برای شما!”

پرستار سالمند راه های صحیح آماده شدن برای پذیرش عدم صلاحیت برادر و خواهرتان در مراقبت.

انتظاربدترین چیزها را از خواهر و برادر خود داشته باشد. به دلایل کاملا قابل درک، بسیاریاز مردم هنگامی که والدین خود شروع به مردن می­کنند، بدنبال پول، مبلمان و اموال،خانه، پول و دارایی ­های آن­ها هستند. خودتان را برای این امر آماده کنید ولی تا آن­جاکه می­توانید در آن دخالت نکنید تا جایی­که حقوق شما ضایع نشود. اما بدست آوردن هرپولی در زمین ارزش ایجاد اختلاف را ندارد.

مراقب خود باشید.

این امر طبیعی است که مراقبت از والدین پیر خود، بیشترزمان از زندگی شما را به خود اختصاص دهد. اما اگر شما موفق به گذاشتن زمانی برایخود مانند پیاده­روی، درست غذا خوردن و ملاقات کردن با دوستانتان، تفریح کردن وغیره نداشته باشید نمی­توانید به خوبی به آن­ها خدمت کنید. مطمئن شوید که زمان کافیرا برای خودتان صرف می­کنید. زندگی شما هنوز هم باید به شما اختصاص داشته باشد.

با یک دوست صحبت کنید.

اگر دوستی دارید که با او می­توانید به طور منظم ملاقات وگفتگو کنید و یا حتی تلفنی با او صحبت کنید، حتما به سراغ او بروید. در طول اینزمان عشق و محبت یک دوست بسیار برای شما ارزشمند خواهد بود. به محض اینکه درگیرمراقبت از والدین خود می­شوید، با بهترین دوست خود تماس بگیرید و به آنها بگوییدکه برای انجام کارهایی که یک دوست می­تواند انجام دهد، به آن­ها نیاز دارید مانند توجهو گوش دادن.

پرستار سالمند خوش بگذرانید.

یکی از چیزهایی که ما در زندگی بسیار به آن نیاز داریم،تفریح است. تفریح کردن باعث بهبود روحیه و برطرف شدن خستگی روحی شما که ممکن است به خاطر مراقبت از والدین پیرتان باشد، می­شود. هر زمان و هر کجا که هستید، واقعا ازلحظات­تان لذت ببرید.

پرستار سالمند دعا یا مراقبه انجام دهید.

زندگی، تجربه­ای گرانبها و پیچیده­ تر از مراقبت از پدر ومادر سالخورده­تان در مقابل شما قرار نمی­دهد. آنچه در حال حاضر در ارتباط با پدرو مادرتان در حال انجام می­دهید، بزرگتر از شما، والدین یا هر کسی دیگری است.بنابراین در این امر موفق نخواهید بود مگر این­که از یک منبع بزرگ و توانمند که ازدیدگاه او همه چیز آسان و قابل حل است، استفاده کنید. نگارش شده در قاب چاریتی

مقاله ترجمه شده است ، در صورت اشتباه های رایج املائی پیشاپیش متاسفیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.