پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند ویژگی شخصیتی منحصر به فرد جهت مراقبت - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی باید داشته باشد تا بتواند در امر مراقبت و نگهداری از سالمند موفق باشد در اینجا می خواهیم این خصوصیات را که می توانند اکتسابی هم باشند بر شماریم ، باید به گونه ای باشد که با حضورش به سالمند احساس خوبی بدهد. اغلب سالمندانی که به مراقبت یک مراقب نیاز دارند، وضعیت روحی خوبی ندارند. بنابراین، نباید باعث بدتر شدن این وضعیت روحی بشود.

بسته به شرایط سالمند بیمار، بیشتر سالمندانی که مشکلات ذهنی و فیزیکی دارند، در هنگام غذا خوردن، حمام کردن و … با مراقب همکاری نمی کنند. تمایل این سالمندان به پرستار سالمندی است که او را دوست داشته باشند. بنابراین، باید روحیه بخش بوده و سالمند را به خودش علاقه مند کند.بیشتر فعالیت هایی که یک مراقب انجام می دهد در راستای نگهداری موثر از سالمند خلاصه می شود. پرستار سالمند ویژگی های که می توانیم به صورت مختصر برای او بشماریم عبارتند از ، صبور بودن ، عادل بودن ، متعهد بودن و قابل انعطاف بودن او که تمامی این فاکتور در سلامتی سالمند نقشی موثر دارند.

پرستار سالمند ویژگی های منحصر به فرد او رعایت حریم شخصی

مراقب اغلب در حمام و دستشویی کردن سالمند به او کمک می کند. یک پرستار سالمند خوب در این مواقع و همچنین مواقع دیگر مانند تعویض لباس و …، حریم خصوصی سالمند را رعایت می کند و برای این موضوع ارزش قائل است. نباید باعث ایجاد احساس شرمساری در سالمند بیمار بشود.

رعایت حریم شخصی سالمند بسیار مهم است به طوری که او می خواهد آزادانه برای خودش زندگی کند پرستار سالمند ویژگی های شخصیتی که دارد باید با احترام به این حریم خصوصی بنگرد به طوری که فرد سالخورده در کنار ایشان احساس امنیت و رضایت بیشتری نماید.

کنترل و نظارت بر وضعیت سالمند

وضعیت فیزیکی، جسمی و ذهنی یک سالمند بیمار ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه، تغییرات زیادی داشته باشد. یک مراقب خوب این تغییرات و نشانه ها را سریعا متوجه می شود. کاهش و یا اضافه کردن وزن، کاهش اشتها، گیجی، تحریک پذیری و … از نشانه هایی است که مراقب باید نسبت به آنها حساسیت داشته باشد. نادیده گرفتن این نشانه ها ممکن است با عواقبی جبران ناپذیری همراه شود که مسئولیت های آن به عهده نگهدار فرد سالخورده است.

پرستار سالمند ویژگی های شخصیتی اش را می بایستی در راستای انجام وظایف محوله تنظیم نماید به طوری که کنترل و نظارت بر وضعیت فرد سالخورده بر اساس دستور العمل های ارائه شده توسط تیم پزشکی سالمند ارائه می شود که می بایستی با دارا بودن صبر و انعطاف پذیری بتواند تمام آن خواسته ها را انجام دهد.

مراقبت کردن

شاید این موضوع برای پرستار سالمند امری بدیهی باشد، اما باید به معنای واقعی از سالمند مراقبت کند. مراقب نباید به مراقبت از سالمند تنها به عنوان یک شغل نگاه کند. یک نگهدار خوب، مراقبت از سالمندان را دوست دارد و به آن علاقه مند است.

وظیفه اصلی مراقب مراقبت کردن از سالمند است حا می خواهد این مراقبت به صورت فیزیکی باشد و یا این مراقبت جنبه روحی و روانی داشته باشد از این رو پرستار سالمند ویژگی های شخصیتی مناسبی باید داشته باشد که بتواند به صورت صحیح به مراقبت و نگهداری از فرد سالخورده بپردازد.

پرستار سالمند ویژگی شخصیتی و تجربیات مناسب کار

هر
پرستار سالمندی که شخصیتش برای کار پرستار سالمند و مراقبت مناسب باشد، داشتن
ویژگی های فوق برایش کار ساده ای خواهد بود. فردی که ویژگی های شخصیتی مناسب کار
پرستار سالمند را ندارد، به سمت این شغل جذب نخواهد شد.

در کنار داشتن شخصیت مناسب، کسب تجربه نیز برای پرستار سالمند موضوع مهمی است. برای مثال، فردی که پدر یا مادر سالمندی داشته که از آنها مراقبت می کرده است، برای تبدیل شدن به یک پرستار سالمند، مسیر هموار تری را خواهد داشت. همه آنچه گفته شد در ارتباط با پرستار سالمند ویژگی های شخصیتی او توصیفی کوتاه از رفتار مراقب با فرد سالخورده است ، این نوع از اخلاق و رفتار فرد نگهدار می تواند در طول سالیان مختلف جنبه اکتسابی داشته باشد به صورتی که ایشان با رفتاری متناسب از خود بتواند دیگران را جذب خود نماید دانش ضمنی یکی از مهمترین اصول مراقب شدن است. این مقاله نگارش شده در وبسایت مرکز پرستاری قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.