پرستاری کودک و سالمند پرستار کودک نقش او در مراقبت روزانه از کودک چیست - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار کودک نقش او در یاری رساندن به شخصی که از  ناتوانی جسمی رنج می بردو  بطور دائم مانع حرکات و یا کنترل بدن می شود بسیار تاثیر گذار است ،  انواع و علل ناتوانی جسمی عبارتند :

  • شرایط مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا یا فلج مغزی
  • اختلالات ژنتیکی مانند دیستروفی عضلانی و فیبروز کیستیک
  • معلولیت بعلت بیماری هایی نظیر مننژیت می تواند مغز، اعصاب و عضلات را تحت تاثیر قرار دهد.
  • معلولیت بعلت آسیب های مغزی یا آسیب ستون فقرات

پرستار کودک با ناتوانی جسمی در خانه

اگر بطور دائم کودک با ناتوانی جسمی خانه مراقبت می­کنید، می­ توانید مراقبت از کودک را در زمان هایی را به صورت موقتی به پرستار بسپارید. و یا پرستار کودک می­تواند طبق یک برنامه دائمی و منظم هر روز یا به صورت دائمی در مراقبت از کودک به شما کمک کند.نقش با ناتوانی جسمی باید هنگام مراقبت از کودک در خانه باید اطمینان حاصل کند که بهترین مراقبت ممکن ارائه می­شود در نتیجه پرستار کودک ممکن است مجبور شود در چیدمان خانه تغییراتی را اعمال کند.

استفاده از کمک کننده های حرکتی ( Mobility aids) می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد تا به کودکانی که دارای معلولیت جسمی هستند در حرکت و رفت و آمد کمک کند. پرستار نقش باید با طرز استفاده از این کمک کننده های حرکتی آشنا باشد. مراقبت در خانه توسط پرستار کودک نقش ممکن است شامل برخورد با برخی رفتارهای چالش برانگیز یا پیش بینی نشده باشد.

بدین منظور پرستار کودک باید با دوستان، مراقبین و والدین کودک صحبت کند تا حداکثر حالت ممکن بداند انتظار چه چیزهایی را داشته باشد. کودکان با معلولیت جسمی مستعد حادثه های اورژانسی نظیر زمین خوردن های شدید هستند.

 زمانی که باید با پزشک مشورت کنید در رابطه با نقش پرستار

در این مورد باید با پزشکان کودک در مورد چگونگی جلوگیری و پاسخگویی به موارد اضطراری صحبت کند. دانستن آنچه که در این شرایط باید انجام شود می تواند به  کودک کمک کند تا در صورت اضطراری بتواند آرامش خود را حفظ کند. علاوه بر این پرستار کودک نقش باید در موارد زیر آگاهی کامل داشته باشد:

  • باید بداند هنگامی که کودک غش می­کند،
  • مشکل تنفسی و یا مشکل جدی دیگری دارد چه کاری انجام دهد.
  •  باید بداند کودک چه چیزهایی را نباید بخورد و یا بنوشد.
  •  باید بداند چه داروهایی باید مصرف شود و چه زمانی و چگونه آن ها را به کودک بدهد.

به طور کلی بهتر است که کودک با وجود ناتوانی جسمی در خانه باقی بماند تا جایی که والدین و یا پرستار بتوانند نیازهای او را برآورده سازند. اما توانایی والدین و یا  برای برآوردن  نیازهای او تحت تأثیر بسیاری از چیزها است، از جمله شدت ناتوانی کودک، نیازهای کودک و یا وضعیت مالی و کاری. اگر فکر می کنید فرزندتان ممکن است به جایی دیگر برای مراقبت احتیاج داشته باشد، با پزشک خود و سایر متخصصین، مانند مددکاران اجتماعی و مشاوران صحبت کنید. تدوین شده در وبسایت مرکز پرستاری قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.