پرستاری کودک و سالمند پرستار کودک ویژه بودن چه مهارت هایی می خواهد راهنمایی و راهکار - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار کودک ویژه بودن حواستان جمع باشد! پرستار کودک آماده بودن، تنها به داشتن شماره تلفن های ضرروی و چک کردن حساسیت ها و بیماری ها محدود نمی شود. اتفاقات ناگوار ممکن است در شرایط معمولی نیز رخ دهد. پس بهتر است پرستار کودک دوره های عمومی و تخصصی لازم برای یک مراقب را طی کرده و همچنین با یک مراقب کودک با تجربه در ارتباط باشد تا بتواند در هنگام رخ دادن مشکلات، بخوبی بتواند آن را مدیریت کند.

پرستار کودک ویژه بودن مرتب باشید و طبق برنامه پیش بروید!

کودکان با برنامه های روزانه و روتین، به خوبی کنار می آیند. پرستار باید به خوبی برنامه روزانه ای که والدین برای کودکشان در نظر گرفته اند اجرا کند. مراقب باید دقت کند که وعده های غذایی، زمان و میزان خواب و استراحت و سرگرمی کودک به خوبی مشخص باشد. داشتن یک لیست از این برنامه، برای مراقب مفید و کاربردی خواهد بود. همچنین، بهتر است پرستار کودک برای اجرای هرچه بهتر این برنامه، جزییات را به خوبی در نظر گرفته و در صورت داشتن ابهام، حتما آن را با والدین در میان بگذارد.

شاداب ، فعال و سرزنده باشید!

سرگرم کردن کودک توسط تلویزیون و یا بازی های رایانه ای، کار دشواری نیست. اما همه ما می دانیم که یک پرستار خوب، کودکان را با درگیر کردن و انجام دادن بازی ها و فعالیت های مفید سرگرم می کند. خوب است که پرستار کودک ابتدا از قوانین خانه، محدودیت ها و ممنوعیت ها و سپس علایق، بازی ها و یا اسباب بازی های مورد علاقه کودک آگاه شود. بعد از آن می تواند با در نظر گرفتن موارد گفته شده، بهترین فعالیت را برای سرگرم کردن کودک در زمان مناسب انتخاب کند.

محدودیت ها را در نظر داشته باشید!

کودکان همیشه سعی دارند پرستار کودک را امتحان کنند. ببینند که آیا نگهدار اجازه می دهد آنها از محدودیت های وضع شده فراتر بروند؟ اگر پرستار کودک به آنها اجازه دهد، کودکان او را یک مراقب کودک خوب تلقی می کنند. اما پرستار کودک نباید هیچگاه تسلیم شود. مراقب باید قوانین خانه را به خوبی دانسته و آنها را کاملا رعایت کند، حتی اگر با آنها موافق نباشد. با این وجود، دانستن زمان و شرایط مناسب برای عبور اندک از بعضی محدودیت ها نیز برای پرستار کودک خالی از لطف نیست. مثلا، خوردن یک کلوچه اضافه و یا ۱۰ دقیقه بازی بیشتر، علاوه بر اعتماد والدین، احترام و علاقه کودک را نیز به همراه دارد.

پرستار کودک ویژه بودن انتقاد پذیر باشید!

هر پرستار ممکن است به هر دلیلی باعث نارضایتی والدین شود. انتقاد پذیر بودن، شنیدن نگرانی والدین، سعی در جبران خسارت احتمالی و از همه مهم تر تضمین عدم تکرار چنین مسایلی، از مواردی است که مراقب کودک باید آنها را در نظر بگیرد.

 انعطاف پذیر باشید!

والدین ممکن است کمی دیرتر از زمان موعود به خانه برگردند و یا کمی زودتر از زمان مقرر شده خانه را ترک کنند. خوب است که پرستار کودک انعطاف پذیر باشد. این موضوع باعث می شود که والدین پرستار را قابل اعتماد و مسئولیت پذیر بدانند. در پایان، این نکات می تواند قابل تامل باشد که: کار یک پرستار ، دارای فراز و نشیب های متفاوتی است اما در عین حال می تواند جذاب، ارزشمند و قابل احترام باشد.مهمترین اولویت برای پرستار امنیت و سلامت کودک است. پرستار کودک باید همیشه به اوضاع مسلط بوده و برای هر پیشامدی آماده باشد.با این وجود، نباید خوش گذراندن با کودکان را فراموش کند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.