پرستاری کودک و سالمند پرستار کودک چالش خواب کودک راهکارهایی علمی و موثر - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پیش از خواب کودک ، برای او نوشیدنی یا خوراکی مناسب آماده کنید ، .پرستار کودک چالش خواب کودک همیشه همراه اوست ، در مقاله قبلی در ارتباط با خواب کودک نکاتی را اشاره کردیم که در ادامه به بررسی بقیه راه کارهای عملی در این زمنیه می پردازیم ، نباید هر چیزی را پیش از خواب کودک به او بدهد. چرا که معده پر، خواب را دچار اختلال می کند. از سوی دیگر، یک خوراکی سبک و سالم کار مراقب را برای خواباندن کودک بسیار راحت تر می کند. می توانید مقدار کمی از نوشیدنی ها و خوراکی های زیر را پیش از خواب به کودک بدهد:

  • شیر گرم
  • ماست
  • پنیر
  • موز
  • مرغ
  • تخم مرغ
  • ماهی تن
  • کره بادام
    زمینی

البته مراقب باید اطمینان پیدا کند که کودک بعد از خوردن این خوراکی ها و قبل از خواب، دندان هایش را مسواک بزند.در واقع، خوابیدن با معده کاملا خالی از خوابیدن با معده پر خطرناک تر است. باید تعادل را برای کودک رعایت کند. آماده کردن شام مناسب برای کودک هنگام غروب  و یک خوراکی سبک اندکی پیش از خواب، بهترین برنامه ای است که پرستار کودک می تواند در مورد تغذیه کودک پیش از خواب انجام دهد. همچنین باید به یاد داشته باشد که خوراکی و نوشیدنی های کافئین دار، تا ۲ ساعت قبل از خواب برای کودک کاملا ممنوع است.

زمان خواب کودک باید مشخص بوده و توسط مراقب به طور منظم رعایت شود.

این موضوع برای  پرستار کودک دارای اهمیت زیادی است. پرستار کودک باید بداند که کودکان به صورت آنی به خواب نمی روند. ذهن آنها نیاز دارد که برای خواب آماده شود و این نگهدار است که باید شرایط مناسب برای این امر را فراهم کند. به همین منظور مراقب باید زمانبندی مناسبی در مورد زمان خواب کودک داشته باشد.

پرستار کودک چالش خواب کودک ، چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

بهترین راه مراقب برای موفقیت در این امر، اجرای برنامه پیش از خواب والدین است. به این معنی که دقیقا همان کارهایی را انجام دهد که والدین پیش از خواب کودک انجام می دهند. برای انجام هر چه بهتر این کار، پرستار کودک باید اطلاعات جامع و کاملی را در همین مورد از والدین بگیرد.

اما کار دشوار مراقب از جایی شروع می شود که والدین برای خواب کودک برنامه و زمانبندی نداشته باشند. در این موارد، باید خودش دست به کار شود و برای استراحت کودک برنامه ریزی کند. کافیست که پرستار کودک اطلاعات لازم در این مورد را از والدین بگیرد و با توجه به شناختی که از کودک دارد، برنامه و زمانبندی مناسبی را تدوین کند. مقاله بر گرفته شده از وبسایت پرستاری در منزل قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.