پرستاری کودک و سالمند عدم علاقه کودک به ورزش چه دلایلی دارد و برای برطرف نمودن آن چه کاری می توان انجام داد ؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

عدم علاقه کودک به ورزش  child don’t Like Sports  ممکن است به یکی از چالش های والدین و پرستار کودک تبدیل شود که بر سلامتی جسم و روح او تاثیر گذار خواهد بود .

این یک حقیقت است که همه افراد ورزش های سازمان یافته یا تیمی را دوست ندارند. اگر کودک شما نیز جزو این گروه است نیازی به ناراحتی و نگرانی وجود ندارد .

عدم علاقه کودک به ورزش های تیمی

در این مقاله قصد داریم در مورد علل اینکه چرا برخی از بچه ها ورزش را دوست ندارند ، صحبت کنیم.  با چند تغییر کوچک ، ممکن است دریابید که ورزشی وجود دارد که کودکتان می تواند آن را دوست داشته باشد. اما اگر اینطور نبود ، راه های جالب دیگری را برای فعال نگه داشتن کودک وجود دارد که می توان از آنها به جای ورزش استفاده نمود .

 

برطرف نمودن عدم علاقه کودک به ورزش با یادگیری فنون ورزش

گاهی اوقات ، بچه ها احساس می کنند که ورزشی را دوست ندارند ، زیرا ممکن است نحوه بازی کردن درست در آن  را درک نکنند یا تمرین کافی را برای تسلط به آن ورزش انجام نداده اند. .

 

هر ورزشی به دلیل داشتن  قوانین و تجهیزات خاص ممکن است پیچیده به نظر برسد. حتی زمین بازی در رشته های مختلف ورزشی به شکل ها و اندازه های مختلفی هستند که روی آنها خطوطی گیج کننده کشیده شده است.

 

افراد زیادی سالها صرف یادگیری در مورد ورزشهای مورد علاقه و تمرین چگونگی انجام آنها  را می کنند . بنابراین اگر کودک شما تفاوت “ضربه کرنر” و “ضربه گل” در فوتبال را نمی داند ، نباید احساس بدی داشته باشید.

اگر یک کودک می خواهد در مورد یک ورزش بیشتر بداند ، ممکن است از مادر یا پدر خود درخواست شرکت در اردوها یا برنامه هایی که بچه ها را با ورزش های جدید آشنا می کند،  داشته باشد.

 شرکت در  اردوهای ورزشی  ممکن است بهتر از عضویت در تیمی باشد که بدون اینکه ابتدا توضیح کافی بدهند بلافاصله بازی را شروع می کنند .

 

کلاس های بدنسازی و برنامه های درون مدرسه ای  نیز می تواند راهی برای تجربه ورزش های جدید با ترکیبی از بچه ها باشد.

روش دیگر برای یادگیری در مورد یک ورزش،  تماشای فیلم های آموزشی یا دی وی دی یا دیدن کتاب های کتابخانه ای است که قوانین آن بازی را توضیح می دهد و به بچه ها پیشنهاد می دهد که آنها را یاد بگیرند.

 

یک دوست بزرگتر یا یکی از اعضای خانواده  که در یک ورزش مهارت دارند ، می تواند به کودک کمک کند تا در تمرینهای ورزشی شرکت نماید

شناخت برخی از ورزش ها فقط خوب است ، حتی اگر هرگز قصد شرکت در یک تیم رقابتی را نداشته باشید.  به عنوان مثال ، شما می توانید والیبال را  فقط برای سرگرمی ، در یک پیک نیک تابستانی بازی کنید.

عدم علاقه کودک به ورزش به دلیل یک تجربه بد ورزشی

بعضی از بچه ها ورزش های سازمان یافته را دوست ندارند زیرا زمانی  که در تیم بودند و از حضور در تیم لذت نمی بردند.

شاید کودک در آن فعالیت گروهی به این نتیجه رسیده باشد  برخلاف او ،  همه بچه های دیگر می دانند که چه کاری انجام می دهند و او  از در این شرایط احساس عدم اطمینان کرده باشد.

یا شاید  کودک  فشار رقابت در برابر تیم های دیگر را دوست ندارد . گاهی کودک شرایط رقابتی را که می داند یک تیم برنده می شود و تیم دیگر می بازد  را دوست نداشته و این موضوع تواند احساسات شدیدی را در او به وجود آورد.

عدم علاقه کودک به ورزش با تجربه بد

گاهی اوقات ، بچه های یک تیم برای یک اشتباه کوچک آنقدر عصبانی می شوند که ممکن است بر سر بازیکنی که اشتباه می کند ، داد بزنند یا از او ناراحت شوند.

این شرایط می تواند برای بعضی از کودکان استرس زا باشد. اما  لازم است به کودک بگویید که همه گاهی اشتباه می کنند و هیچ کس نباید کودک  را به خاطر این  موضوع مسخره کند.

 اگر  کودک در گروهی حضور دارد که این کار را انجام دهند ، بهتر است با مربی  در این مورد مشورت گفتگو انجام شود . گاهی لازم است در مورد درک و احترام نسبت به یکدیگر به کودکان یادآوری و آموزش های کافی ارائه  شود.

 

همچنین ممکن است گاهی  والدین و مربیان از وضعیت بازی ناراحت شوند  و بچه ها را بیش از حد تحت فشار قرار دهند. اگر بچه ها کاملا مطمئن نباشند که باید چه کاری انجام دهند ، ممکن است در طول بازی احساس سردرگمی و استرس داشته باشند.

 

اما د رنهایت لازم است ذکر شود که ورزش های گروهی نیز می تواند یک تجربه عالی برای کودک باشد. بچه ها وقتی با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند مهارت های خود را بالا می برند و روحیه تیمی را در خود احساس می کنند.

 

اگر کودک تجربه بدی با یک  فعالیت تیمی داشته است ، شاید وقت آن رسیده است که یک ورزش جدید یا یک تیم جدید را امتحان کند. برخی از تیم ها و برنامه ها بر مهارت سازی بیش از رقابت تأکید دارند .

 

ورزش مناسب

ده ها ورزش  متفاوت وجود دارد ، بنابراین ممکن است کودک شما هنوز یکی از این ورزش ها را امتحان نکرده  باشد. بسیاری از بچه ها فوتبال و بیس بال را امتحان می کنند. اما اگر بهترین ورزش برای کودک شما والیبال یا ژیمناستیک باشد ، چه می کنید؟  شما باید اجازه دهید که کودک آن را امتحان کند و  استعداد  او را کشف کنید.

شناسایی ریشه عدم علاقه کودک به ورزش

بعضی از بچه ها به طور طبیعی ظریف هستند. دیگران قوی هستند.  کافی است که بدانیم ورزش های مختلف به مهارت های مختلفی نیاز دارند.

بنابراین بهتر است کودک ورزش های مختلفی را امتحان کند تا ورزشی مناسب خود را پیدا کند. برخی از فعالیت هایی که ممکن است به عنوان ورزش  به آنها فکر نکنیم ، مانند رقص یا  دفاع شخصی هستند که برای حفظ تحرک کودک بسیار مناسب هستند.

 

اگر  کودک علاقه ای به عضویت در یک تیم ندارد ، ممکن است ورزش های انفرادی برای او انتخاب بهتری باشند . ورزشهای  انفرادی به معنای این است که کودک این ورزش را به تنهایی انجام دهد. کودک می تواند این ورزش ها را بصورت رقابتی یا فقط برای لذت خود انجام دهد.

 

ورزشهای انفرادی  مناسب در صورت عدم علاقه کودک به ورزش های تیمی:

کوهنوردی

شنا کردن

شیرجه زدن

دویدن

اسکیت روی یخ

کشتی گرفتن

ژیمناستیک

گلف

تنیس

ورزش اسکیت بورد

اسکیت در خط

دوچرخه سواری

هنرهای رزمی

بولینگ

حقیقت بزرگ در مورد ورزش چیست؟

شاید یک کودک این سوال را داشته باشد که چرا افراد بزرگسال می خواهند که او  ورزش کند و فعالیت داشته باشد.  یک دلیل خوب وجود دارد: ورزش یک نوع فعالیت عالی است که  بدن شما را سالم نگه می دارد.

فعالیت های غیر ورزشی در صورت عدم علاقه کودک به ورزش :

ما قبلاً در مورد ورزش های گروهی و انفرادی برای انتخاب کودک صحبت کرده ایم ، اما خبرهای جالب دیگری نیز وجود دارد . بسیاری از فعالیت های غیر ورزشی دیگر می توانند  مانند ورزش  کودک را  فعال نگه دارند .

دلایل عدم علاقه کودک به ورزش

بازی در زمین بازی

جمع آوری برگ های ریخته در پاییز

طناب بازی

رقص و حرکات موزون

پیاده روی با سگ یا حیوان خانگی

کار در باغ

شستن ماشین

آدم برفی درست کردن

همچنین ممکن است متوجه شوید که با محدود کردن استفاده از وسایل الکترونیکی  مانند تلویزیون ، کامپیوتر و تلفن همراه – به طور طبیعی  کودک فعالیت بیشتری خواهد داشت.

بنابراین کودک مجبور نیست یک ورزش خاص را  انجام دهد ، اما ممکن است به یک ورزش خاص علاقه بیشتری داشته باشد . یکی از موارد مورد علاقه کودک را پیدا کنید  و بدانید که مهمترین چیز فعال بودن کودک است.

 مرکز پرستاری قاب چاریتی با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه ارزشمند در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد به صورت شبانه روزی به همشهریان گرامی خدمت نماید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.