پرستاری کودک و سالمند  آشنایی با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی - موسسه پرستاری قاب چاریتی

با رشد روزافزون صنعت و کشاورزی و دامداری صنعتی و همچنین رشد جمعیت در دهه های اخیر، میزان آلودگی های آب همواره افزایش یافته و این آلاینده ها در سیستم آب مصرفی کشورهای توسعه نیافته حتی بیشتر نیز می باشد. برای جلوگیری از ورود این نوع از آلودگی ها به بدن و بیمار های ناشی از آنها، سیستم های تصفیه آب خانگی در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

در این مطلب به معرفی انواع دستگاه آب تصفیه کن خانگی و برندهای معتبر آنها در بازار ایران می پردازیم. همچنین به معرفی مرکز پخش و فروش دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل یعنی شرکت تصفیه آسا می پردازیم.

 

ضرورت استفاده از تصفیه آب خانگی

آلودگی آب شهری توسط فاضلاب کارخانه ها، زمین های کشاورزی، سیستم فاضلاب شهری و عدم بازیافت و تصفیه کامل آنها موجب ورود این آلاینده ها به آب های زیر زمینی می شود.

آلاینده های آب شامل نیترات، نیتریت، فلوراید، باکتری ها، ویروس ها و فلزات سنگین می باشد. در تصفیه خانه های شهری بخشی از این آلودگی ها حذف می شود ولی به دلیل فرسایش سیستم تصفیه و حجم بالای آب ورودی، مقدار زیادی از این مواد در آب باقی مانده و وارد سیستم آب شرب مصرفی می شوند. بعلاوه اینکه خود روش کلر زنی و افزودن آن به آب خود یک عامل بیماری زا می باشد و مقدار زیاد آن باعث ایجاد عوارض در بدن انسان می شود.

تهیه یک دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند این آلاینده ها را به طور کامل حذف نموده و سلامت آب مصرفی را تضمین کند. یک سیستم آب تصفیه کن دارای چندین مرحله و فیلتر می باشد که هر کدام مسئول حذف بخشی از آلودگی های مرسوم در آب می باشند. این دستگاه ها با سیستم های مختلفی کار می کنن که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

  • سیستم تصفیه آب اسمز معکوس

می توان گفت که بهترین روش تصفیه آب، اسمز معکوس می باشد. آب تصفیه کن اسمز معکوس یک دستگاه زیر سینکی است که معمولا از ۶ مرحله تصفیه تشکیل شده و فیلترهای تصفیه آب آن به ترتیب مراحل عبارتند از فیلتر پروپیلن برای حذف رسوبات، فیلتر کربن پودری برای حذف کلر و مواد شیمیایی، فیلتر کربن بلاک برای حذف مواد جانبی کلر و طعم و بوی آب، فیلتر ممبران برای حذف املاح و سایر ناخالصی های باقی مانده در آب تا اندازه ی ۰۰۰۱/۰ میکرون، فیلتر پست کربن برای تصفیه نهایی آب و فیلتر مینرال برای حفظ مواد معدنی مفید موجود در آب.

همان طور که متوجه شدید این دستگاه قادر به انواع آلاینده های آب تا ریز ترین اندازه می باشد و یکی از مشکلات اصلی آب شهری یعنی سختی زیاد را نیز برطرف می نماید و در کنار آن خاصیت معدنی آب نیز حفظ می شود. اسمز معکوس تنها روشی است که می تواند تا ۹۵ درصد آب خالص را به شما تحویل دهد.

  • سیستم تصفیه آب اولترافیلتراسیون

تصفیه آب UF دستگاهی است که می تواند رسوبات و مواد شیمیایی آب را به خوبی از بین ببرد اما به دللی نداشتن فیلتر ممبران قادر به کاهش سختی آب و حذف املاح نمی باشد. آب تصفیه کن اولترافیلتراسون یک دستگاه کوچک و ارزان قیمت است و برای آب هایی مناسب می باشد که سختی آن کم و میزان رسوبات آن بیشتر است. هزینه ی تعمیرات و نگهداری آن پایین است و برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند یک تصفیه آب ارزان قیمت برای حذف رسوبات آب منزل خود داشته باشند.

  • سیستم تصفیه آب قلیایی

دستگاه های دارای سیستم اسمز معکوس با توجه به تعداد فیلتر به کار رفته در آن ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند که یکی از آن ها آب تصفیه کن قلیایی است. این دستگاه دارای ۷ مرحله می باشد و تمامی مراحل آن مانند دستگاه ۶ فیلتری است اما در مرحله ی آخر خود یک فیلتر قلیایی دارد. این فیلتر می تواند میزان PH آب را بین عدد ۷ تا ۹ قرار دهد که مناسب ترین نوع آب برای نوشیدن است که به آن آب قلیایی گفته می شود. آب قلیایی سرشار از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از سرطان ها بسیار موثر می باشد. هم چنین این آب فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد و از مضرات آب اسیدی جلوگیری می کند. افزایش متابولسیم و کاهش وزن، کاهش مشکلات پوستی و جلوگیری از دیابت از فواید آب قلیایی می باشد.

  • سیستم تصفیه آب فرابنفش

در بسیاری از نقاط کشور که از آب چاه استفاده می شود، آلودگی های میکروبی زیادی وجود دارد و این به دلیل عدم استفاده از روش کلر زنی است که برای آب های شهری به کار می رود. آب شهرک ها ویلاها از که از طریق چاه و تانکر تامین می شود باید به طور کامل گند زدایی شود. آب تصفیه کن فرابنفش به همین منظور ساخته شده است تا بتواند با فیلتر یو وی، موجودات زنده آب را از بین ببرد. این دستگاه دارای سیستم اسمز معکوس و ۸ مرحله تصفیه است که در مرحله ی آخر دارای فیلتر فرابنفش می باشد. این فیلتر یو وی دار با تابش اشعه فرابنفش به آب آن را ضد عفونی و تمام میکروب های آن را از بین می برد.

برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب تایوانی اصل در حال حاضر بهترین آب تصفیه کن های خانگی موجود در بازار ایران می باشند که به علت کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه بسیار پر فروش و پر طرفدارند. مارک های مینروا، سی سی کا و سافت واتر از معتبرترین تصفیه آب های موجود در ایران هستند که سابقه ی فعالیت مستمر در بازار داشته اند.

برند تصفیه آب مینروا در چند سال گذشته از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی بوده است. این مارک تایوانی به علت داشتن خدمات خوب و ارزنده و هم چنین قطعات مصرفی تایوانی با کیفیت توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. شرکت تصفیه آسا نمایندگی انحصاری این برند در ایران است که انواع مدل های ۶ الی۸ مرحله ای آن را با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش عرضه می کند.

مرکز خرید دستگاه تصفیه آب تصفیه آسا

مرکز خرید بهترین دستگاه تصفیه آب تصفیه آسا نمایندگی رسمی عرضه آب تصفیه کن های ساخت تایوان در ایران می باشد که دارای بیش از یک دهه سابقه و فعالیت در امر فروش و واردات برند های مطرح دنیا است. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی به فروشگاه اینترنتی و سایت تصفیه آسا مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های شرکت تماس حاصل کنید.

شرکت تصفیه آسا، از بزرگترین وارد کنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل و فیلتر تصفیه آب خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . تصفیه آسا با بیش از ۱۰ سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب خانگی پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.”

مشاوران و کارشناسان فنی این مجموعه در تمام ساعات روز آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره خرید بهترین تصفیه آب خانگی به شما عزیزان می باشند. تمامی محصولات این شرکت دارای گارانتی یک ساله و همراخ با خدمات پس از فروش هستند و ارسال و نصب دستگاه را نیز رایگان انجام خواهند داد. همین حالا می توانید برای خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل به سایت تصفیه آسا مراجعه و در کوتاه ترین زمان به صورت آنلاین آن را سفارش دهید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها