پرستاری کودک و سالمند آیا می توانم پرستار بیمار مطلوب باشم؟ از خودتان بپرسید - موسسه پرستاری قاب چاریتی

شاید همیشه در این فکر باشید که کاری را انتخاب کنید که در کمک به زندگی دیگران تاثیر داشته باشد. کار پرستار بیمار ، می تواند مصداق این موضوع باشد ، اما شاید از خودتان بپرسید که آیا می توانید پرستار بیمار مطلوب باشید؟

ما به شما در یافتن پاسخ به این سوال کمک خواهیم کرد. پیش از انتخاب کار پرستار سالمند و یا بیمار ، سوالات زیر را که در مورد شرایط پرستار بیمار است، در نظر بگیرید. این سوالات را بررسی کنید تا دریابید که برای تبدیل شدن به یک پرستار بیمار خوب، چه ویژگی هایی لازم است.

سوالاتی که باید قبل از انتخاب شغل مراقبتی از خودتان بپرسید

برای پرستار بیمار مطلوب بودن آیا می توانم با خون کنار بیایم؟

نیازی نیست که همه کادر مراکز درمانی مستقیما به بیماری ها، آسیب دیدگی ها، خون و … نزدیک شوند، اما یک مراقب به طور معمول با این موارد مواجه است. یک پرستار بیمار باید بتواند خون گیری کند، تزریقات را انجام دهد و زخم ها را پانسمان کند. حتی ممکن است که در عمل جراحی در کنار جراح حضور داشته باشد. اگر فکر می کنید که نسبت به خون احساس خوبی ندارید، بهتر است که از این کار صرف نظر کنید و به مشاغل دیگر درمانی (غیر از این شغل ) بیاندیشید.

آیا من شنونده خوبی هستم؟

یکی از معمول ترین کارهای پرستار بیمار، گوش دادن به صحبت های بیمار است. اگر شنونده خوبی نباشد، ممکن است  نکته ای را در خلال صحبت ها متوجه نشود و همین نکته کوچک، عواقب بزرگی را به همراه داشته باشد. او وکیل سلامتی بیمار است. به همین دلیل باید برای درک مجهولات و نگرانی های بیمار، با دقت به صحبت های او گوش دهد.

آیا می توانم ساعات زیادی در حالت ایستاده کار کنم؟

کار پرستار بیمار به فیزیک بدنی خوبی نیاز دارد. بلند کردن اجسام و بیماران و جابجا کردن آنها، جابجایی مکرر میان اتاق ها و یا طبقات و … از کارهایی است که او موظف به انجام پیوسته آنهاست و باید همه این امور در حالت ایستاده و سرپا انجام دهد. بنابراین، اگر در تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک پرستار بیمار مطلوب جدی هستید، باید بدانید که باید قدرت بدنی خوبی داشته باشد و بتواند ساعت ها بدون استراحت راه برود و کارهایش را ایستاده و سر پا انجام دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.