پرستاری کودک و سالمند  با این 6 نکته بخاطر ارتودنسی ات خجالت نکش - موسسه پرستاری قاب چاریتی

درمان ارتودنسی ممکن است چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان با حس خجالت همراه باشد. از آنجایی که نگاه افراد ناخودآگاه بر روی بریس های ارتودنسی متمرکز می شود، بیمار آن را یک نقص دانسته و احساس خجالت می کند. خوشبختانه در سال های اخیر، ارتودنسی به عنوان یک راهکار برای افزایش زیبایی لبخند در میان مردم جا افتاده و قبح آن تا حد زیادی از بین رفته است. علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی در صنعت ارتودنسی باعث تولید دستگاه هایی مانند ارتودنسی نامرئی متحرک شده که کمک زیادی به افزایش اعتماد به نفس بیماران می کند.

 

اینکه استفاده از دستگاه های ارتودنسی دشوار بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس می شود، قابل درک است. در اینجا نکاتی را می گوییم که با بهره گیری از آنها با وجود بریس ها بخندید. اگر فرزندتان قصد انجام ارتودنسی دندان دارد یا در طول دوره درمان به سر می برد، با خواندن این نکات به او کمک کنید که بدون خجالت در مدرسه و جمع دوستانش حاضر شود.

۱٫ از جدیدترین روش ها استفاده کنید

اگر نامرتبی و مشکلات دندانی تان حاد نیست، می توانید از ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) استفاده کنید. در این روش، الاینر (تراز کننده)های شفاف به دندان ها می چسبند و کمتر کسی متوجه آنها می شود. همچنین اینویزیلاین ها متحرک هستند؛ یعنی می توانید در مراسم های خاص آنها را از روی دندان ها بردارید. قیمت ارتودنسی نامرئی کمی بیشتر از ارتودنسی فلزی است اما داشتن روحیه قوی در طول درمان ارزشش را دارد. متاسفانه ارتودنسی نامرئی مناسب همه نیست! دکتر ارتودنسی بعد از معاینه شرایط فک و دندان ها می تواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر.

۲٫ یادتان نرود که این شرایط موقتی است

اگرچه دستگاه های ارتودنسی ممکن است باعث ناراحتی و حتی کمی درد شود، شاید زبان، گونه و لب ها به آن حساسیت نشان دهند اما قرار نیست آنها را همیشه روی دندان های خود داشته باشید. تمامی این عوارض جانبی برای مدت کوتاهی هستند و با گذشت زمان به دستگاه های ارتودنسی عادت می کنید.

اگر هم نگران عوارض زیبایی ناشی از ارتودنسی هستید، مطمئن باشید که دیدن ارتودنسی روی دندان ها خیلی زود هم برای خودتان و هم برای اطرافیانتان عادی خواهد شد. شما حتی زمانی که موهای خود را کوتاه می کنید، در چند روز اول توجه همه را به سمت خود جلب می نماید اما بعد از مدتی عادی و تبدیل به یکی از مشخصه های شما می شود.

۳٫ لبخندتان را مخفی نکنید

لبخندتان چیزهای زیادی درباره کسی که هستید و احساسی که دارید می گوید. منظور این نیست که راه بروید و خنده های مصنوعی تحویل اطرافیانتان بدهید. اما باید یاد بگیرید که چگونه با ارتودنسی زیبا بخندید. سرکوب کردن واکنش های احساسی طبیعی مثل لبخند زدن و خندیدن می تواند روی روحیه و شخصیت تان تاثیر منفی بگذارد. مضاف بر این، وقتی که دیگران بفهمند در حال مخفی کردن چیزی هستید، بیشتر به آن توجه می کنند.

۴٫ به نتیجه نهایی فکر کنید

تصور کردن نتیجه نهایی استفاده از ارتودنسی دندان و به طور کلی اهمیت سلامت دهان و دندان به شما کمک می کند که با وجود ارتودنسی هم بخندید! به خاطر بیاورید که چرا از ارتودنسی استفاده می کنید و مدتی بعد، چه لبخند زیبا و کاملی خواهید داشت. اما این تمام کاری نیست که درمان ارتودنسی می تواند برای شما انجام دهد.

دندان های صاف و مرتب

تغییر موقعیت و جهت دندان کج و روی هم قرار گرفته اولین و مهم ترین هدف درمان ارتودنسی است. بعد از تکمیل دندان و برداشتن بریس ها، شما جذاب تر و با اعتماد به نفس بالاتر به نظر خواهید رسید.

جویدن راحت تر غذا

غذا یکی از مهم ترین عناصر زندگی ماست. ما روزهای مهم زندگی مان را با غذا و سور دادن جشن می گیریم و برای امتحان کردن غذاهای محلی مناطق مختلف سفر می کنیم. خوردن غذا با دندان های ناتراز کار بسیار سخت و حتی دردناکی است. می دانستید که استفاده از ارتودنسی در آخر جویدن غذا را راحت تر می کند؟ با دندان های تراز و صاف شده غذا خوردن لذت دیگری خواهد داشت.

بهبود سلامت دهان و دندان

کمک گرفتن از درمان ارتودنسی همچنین می تواند سلامت دهان و دندان را بالا ببرد. تکه های غذا که بین دندان ها گیر می کنند باعث خراب شدن دندان ها و بیماری های لثوی می شوند. از آنجایی که تمیز کردن دندان ها بعد از ارتودنسی راحت تر می شود، احتمال بروز مشکلات دندانی بسیار کاهش پیدا می کند.

۵٫ فراموش نکنید که شما تنها نیستید

تحقیقات نشان داده اند که میزان خودکشی در محیط های شاد بیشتر است. زیرا افراد افسرده توسط انسان های شاد احاطه شده اند و بیشتر احساس تنهایی می کنند. اما شما به عنوان کسی که دستگاه ارتودنسی دارد تنها نیستید. میلیون ها نفر در جهان دندان هایشان را ارتودنسی کرده اند و می کنند.

۶٫ ارتودنسی را بپذیرید

در آخر، به یاد داشته باشید که احساسات و تصورات مان واقعیت ما را می سازد. وقتی ما چیزی را در خودمان منفی می انگاریم، فکر می کنیم که سایر افراد هم همین تصور را از ما دارند.

اینکه یاد بگیرید چگونه با وجود ارتودنسی روی دندان ها بخندید، به معنی پذیرفتن آن است. آنها را به عنوان یک اکسسوری خاص برای دندان هایتان در نظر بگیرید. رنگ متناسب با روحیه تان را انتخاب کنید و یا حتی می توانید کش ارتودنسی را با رنگ چشمانتان ست کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها