پرستاری کودک و سالمند برخی از نکات کلیدی که پرستار سالمند باید آنها را رعایت نماید - موسسه پرستاری قاب چاریتی

نکات کلیدی که پرستار سالمند باید رعایت کند بسیارند اما شاید یکی از مهمترین آنها این است که او باید فرد سالخورده را بفهمد و درک کند ، این موضوع تنها برای سالمند مفید نیست ، بلکه برای مراقب نیز در طولانی مدت بسیار کمک کننده خواهد بود. هر سالمند ممکن است گاهی حواس پرت شود و موارد مهمی را فراموش کند. اینجاست که نگهدار سالمند باید به کمک او بیاید. همچنین باید بداند که فرد ممکن است گاهی رفتار بچگانه ای داشته باشد، اما این رفتار همیشه بدون منظور و قصد است.

سالمندان ممکن است دچار مشکلات ذهنی و شناختی شوند و چیز هایی که بگویند که پرستار سالمند با آنها موافق نیست و یا او را عصبانی می کند. اما باید در هر صورت آرامش خود را حفظ کرده و سالمند را درک کند. صبر و درک مراقب ، برای فرد و همچنین خود او آرامش را به همراه خواهد داشت.

رفاقت نگهدار سالمند و سالمند به هر دو آنها کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند و باهم یک رابطه خوب داشته باشند.

نکات کلیدی که پرستار سالمند باید محرم اسرار باشد ، اما حریم خصوصی را نیز حفظ کند.

محرم اسرار بودن برای مراقب به این معنی است که سالمند بتواند به راحتی در مورد هر موضوعی با پرستار سالمند صحبت کند. اما این موضوع نیز باید برای نگهدار حدودی داشته باشد. این حدود، موضوعاتی است که مراقب نباید آنها را جایی بازگو کند و تا حد امکان اجازه ندهد که کسی از آنها با خبر شود.

در صورت قصد سوء استفاده سالمند، مراتب را به اشخاص مناسب اطلاع دهد.

سالمندان ممکن است به دلیل مشکلات ذهنی و شناختی، از حالت عادی خارج شوند و نسبت به پرستار سالمند نیات بدی پیدا کنند. باید در این شرایط، سریعاً مراتب را به خانواده سالمند و یا اشخاص مناسب گزارش دهد.

مراقب باید قابل اعتماد و قابل اطمینان باشد.

سالمندان به راحتی اعتماد خود را از پرستار سالمندی که دیر بیاید و یا توافقات را رعایت نکند، از دست می دهند. برخلاف جوان تر ها، سالمندان در بد قولی مراقب صبور نیستند. باید در برابر سالمند قابل اعتماد و قابل اطمینان باشد تا اول بتواند روی او حساب کند. سالمندان مدت زمان زیادی را به تنهایی گذرانده اند و همین موضوع سبب می شود تا نتوانند روی کسی که قابل اعتماد نیست، حساب کنند. اگر سالمند احساس کند که نمی تواند روی نگهدار فرد حساب کند، او را کنار می زند و تلاش می کند تا خودش همه امور را انجام دهد. تدوین شده در وبسایت مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.