پرستاری کودک و سالمند تفاوت پرستار سالمند در منزل انواع مختلف آن هزینه ها ، چیست؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

دستیار مراقبت شخصی اغلب مجوز ندارند و دارای سطوح مختلفی از تجربه و آموزش می‌باشند. آنها به عنوان پرستار در قالب همیار و همراه خدمت می‎کنند گفتگو ، حمام کردن و لباس پوشاندن، پیاده روی در محله ، خانه داری جزئی و غذا فراهم می‎کنند. این دسته پرستاران می‎توانند خدمات حمل و نقل برای خرید و قرارهای ملاقات، و همچنین گرفتن نسخه دارو ارائه دهند. می توانید به راحتی تفاوت پرستار سالمند آموزش دیده و یک دستیار یا مراقب معمولی را حس کنید.

الزامات آموزش در هر کشور متفاوت است، و برخی از کشورها الزامات رسمی ندارند. پرستار سالمندان PCA، ارزان‎ترین ارائه دهندگان مراقبت هستند، اما معمولا تحت پوشش مراقبت‌های پزشکی یا انواع دیگر بیمه‌های درمانی نیستند.

میانگین دستمزد ساعتی یک پرستار سالمند PCA بر اساس آمار دفتر نیروی کار BLS) 10.54) دلار است، اما هزینه ساعتی برای این کار و سایر خدمات بهداشتی در منزل می‌تواند در بازارهای داری کمبود نیروی کار و در حومه شهرها به طور قابل توجهی بیشتر باشد. انتظار می‌رود که خدمات پرستار سالمند PCA یک هزینه شخصی باشد (شامل بیمه نشود).

تفاوت پرستار سالمند سلامت خانگی (HHA)

بر شرایط بیمار نظارت می‎‌کند، علائم حیاتی را چک می‌کند و در بخش‌های ضروری زندگی روزانه، شامل حمام کردن، لباس پوشاندن و استفاده از دستشویی کمک می‌کند. پرستار سالمند HHA  همچنین مصاحبت و همنشینی می‌کند، خانه داری جزئی انجام می‌دهد و غذا آماده می‎کند.

HHA ها آموزش دیده و دارای مجوز هستند، و الزامات آنها در بین کشورها متفاوت است. میانگین دستمزد ساعتی یک پرستار سالمند سلامت خانگی (HHA)  بر اساس BLS، ۱۰٫۸۷ دلار می‌باشد.

تفاوت پرستار سالمند با دستیار پرستار دارای مجوز (LNA)

دستیار پرستار سالمند دارای گواهینامه (CNA ها)تغییرات را در بیمار می‌بینند و گزارش می‌دهند، علائم حیاتی را چک می‌کنند، تجهیزات پزشکی را نصب می‌کنند، لباس عوض می‌کنند، کاتتر (سوند)ها را تمیز می‌کنند، بر عفونت‌ها نظارت می‎کنند، تمرینات محدوده حرکت انجام می‎دهند، در راه رفتن کمک کرده و برخی از رفتارها را مدیریت می‌کنند.

تمام وظایف مربوط به پزشکی به طور مستقیم توسط یک پرستار سالمند ثبت شده (RN) یا پرستار سالمند صلاحیت‌دار (NP) انجام می‌شوند. پرستار سالمند CNA همچنین مراقبت شخصی از بیمار ارائه می‎دهد – مانند غذا دادن، مسواک زدن، حمام کردن، کمک به دستشویی رفتن و کارهای خانه که شامل تمیز کردن ملافه‎های تخت خواب و سرو غذا می‎باشد.

میانگین دستمز ساعتی برای پرستار سالمند LNA بر اساس BLS، ۱۲٫۷۸ دلار است.

ارائه دهندگان خدمات پرستاری ماهرانه

دارای استانداردهای فدرال برای سلامت و ایمنی می‎باشند و از دولت مجوز پرستار سالمندی دارند. آنها مراقبت از اعضای خانواده شما را مدیریت، نظارت و ارزیابی می‎کنند، و مراقبت مستقیم پزشکی ارائه می‌دهند که پرستار سالمندان سلامت خانگی و غیر پزشکی نمی‎توانند انجام دهند از جمله مدیریت داروهای IV، غذا دادن به وسیله لوله و تزریق؛ تعویض پانسمان زخم؛ ارائه مراقبت از دیابت؛ و ارائه آموزش برای مراقب و بیمار.

برخی از آنها در فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی آموزش می‎بینند. مراقبت‎های پزشکی مراقبت پرستار سالمندی ماهرانه سلامت خانگی را پوشش می‎‎دهد که پاره وقت و شیفتی است، و توسط سازمان سلامت خانگی دارای گواهینامه مراقبت پزشکی (CHHA) ترتیب داده می‎شود.

میانگین دستمزد ساعتی یک پرستار سالمند حرفه ای بر اساس BLS، ۲۱٫۲۰ دلار است.

پرستار سالمند ثبت شده (RN)

دارای دیپلم پرستاری یا مدرک مرتبط در پرستار سالمندی (ADN) هستند، آزمون NCLEX-RN تحت نظارت شورای ملی هیئت‎های دولتی پرستاری (NCSBN) را گذرانده‌اند و تمام الزامات مجوز تعیین شده دیگر توسط هیئت پرستاری کشور خود را دارند.

آنها مراقبت از سالمند را به صورت مستقیم ارائه می‎‌دهند، می‌توانند به پزشکان در رویه‎های پزشکی کمک کنند، اعضای خانواده را راهنمایی می‎کنند، تجهیزات نظارت پزشکی را اداره کرده و داروها را مدیریت می‎کنند. برگرفته شده از وبسایت قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.