پرستاری کودک و سالمند  تقویت حافظه مادران - موسسه پرستاری قاب چاریتی

 با خودتان صحبت کنید:

با همه کار‌های چندتایی که مادران انجام می‌دهند درک اینکه چرا اغلب حواسمان پرت می‌شود تعجب آور است. اما برای ایجاد خاطره از چیزی باید حواسمان به کاری باشد که انجام می‌دهیم و می‌شنویم.

 

 یادداشت‌برداری کنید:

تحقیقات نشان داده است که نوشتن نکات به مغز ما کمک می‌کند. وقتی به چیزی فکر می‌کنید که باید از فروشگاه تهیه کنید یا کاری را که باید انجام دهید، فوراً آن را به لیست خود اضافه کنید.

 در اسرع وقت کارتان را انجام دهید:

به جای تلاش برای یادآوری در آخرین لحظات دیوانه‌وار در لحظه‌ای که به آن فکر می‌کنید این کار را انجام دهید.

یک عکس ذهنی بگیرید:

مغز ما عموماً در به خاطر سپردن تصاویر بهتر از اعداد یا کلمات است. با ایجاد تصویری از آن در ذهن به خود کمک کنید تا اقلام موجود در لیست مواد غذایی یا نام فضای بازی جدیدی که دوستتان به شما گفته است را به خاطر بیاورید. سپس زمانی که نیاز دارید آن را به خاطر بسپارید، به احتمال زیاد این کار را انجام خواهید داد زیرا تصویری مرتبط با کلمات دارید.

از قلاب‌های حافظه استفاده کنید:

یک روبان قرمز روی جاکلیدی یا دستگیره در خود ببندید تا به شما یادآوری کند که کیسه پوشک را قبل از خروج از خانه دوباره پر کنید، یا یک کش را دور مچ دست خود قرار دهید تا مطمئن شوید که صورتحساب کارت اعتباری خود را هنگام رسیدن به محل کار پرداخت کرده‌اید.

 چهره دیگران را به خاطر بسپارید:

وقتی با یک مادر جدید آشنا می‌شوید، هنگام معرفی به چهره او نگاه کنید و چیز قابل توجهی را انتخاب کنید: شاید او مو‌های زیبا و حلقه‌ی بینی داشته باشد که بتوانید به ذهنتان بسپارید.

 یادآوری‌های تلفن را تنظیم کنید:

از برنامه تقویم در تلفن خود برای ایجاد یادآوری کار‌های روزانه و قرار ملاقات‌ها استفاده کنید. برای موفقیت بهینه هشدار‌ها را طوری تنظیم کنید که در مواقعی ظاهر شوند که احتمالاً می‌توانید کار را انجام دهید.

 چربی سالم بیشتری بخورید:

چربی‌های امگا ۳ موجود در سالمون، گردو، دانه کتان و روغن کانولا برای سلامت مغز به ویژه حافظه مفید هستند. یک یا دو وعده غذای غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ سالم را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و شروع به یادآوری بهتر کنید.

 همه چیز را در جای خود قرار دهید:

ساعت‌هایی که یک مادر خسته به جستجوی کلید‌های ماشین، تلفن همراه و کفش‌های گمشده بچه می‌پردازد بسیار خسته‌کننده است. این می‌تواند کمک کند که برای اکثر چیز‌های خانه خود مکانی ثابت داشته باشید به ویژه اقلام با ارزشی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند کلید و کیف پول. جایی را برای زندگی این اقلام تعیین کنید.

 

منبع:

www.mom365.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.