پرستاری کودک و سالمند درمان در منزل، ویزیت پزشک در منزل، نگهداری در منزل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

درمان در منزل چیست؟

درمان در منزل روشی از مراقبت و نگهداری بیمار است. در این روش برای بیماران بر اساس دستور پزشک شرایط و تجهیزات بیمارستانی در منزل تهیه و بیمار تحت مراقبت قرار می گیرد.

در روند درمان در منزل بسیاری از بیماران نیاز به تجهیزات پیشرفته پزشکی ندارند و می توانند تحت نظارت پرستار نیز دوران درمان خود را طی کنند.

لزوما همه بیماران نباید در بیمارستان بستری شوند و همچنین کل زمان درمان نباید در بیمارستان سپری شود. بر اساس سطح سلامتی بیمار و همچنین مناسب بودن فضای خانه برای بیمار می توان شرایط مساعد را برای حضور بیمار در منزل فراهم کرد.

درمان در منزل

 

استفاده از خدمات ویزیت در منزل چه مزایایی دارد؟

این موضوع در مورد بیماری های مزمن از اهمیت بالاتری برخوردار است. با توجه به افزاش امید به زندگی و بالارفتن میانگین سن افراد جامعه شاهد شیوع بیماری های مزمن در بخش گسترده ای از جامعه خواهیم بود. افراد سالمند بیش از سایرین دچار بیماری های مزمن می شوند. بیماری های قلبی عروقی، دیابت و … از جمله این بیماری هستند که به دلیل اینکه تا اخر عمر فرد را درگیر می کنند نیازمند مراقبت طولانی مدت هستند. از این رو مراقبت از این بیماران در بیمارستان به هیچ عنوان برای فرد و جامعه از نظر اقتصادی به صرفه نیست. این افراد می توانند در منزل دوران مراقبت و درمان خود را سپری کنند و از کمک مراقبین و پرستاران مجرب در فضای منزل بهره مند شوند.

از دیگر افرادی که باید از خدمات مراقبتی و درمانی در منزل استفاده کنند می توان به افراد دارای معلولیت اشاره کرد. معلولیت در این افراد می تواند منشا ژنتیکی و یا حاصل حادثه باشد. این گروه از بیماران اغلب دارای محدودیت های حرکتی هستند و قادر به انجام فعالیت های روزمره خود به صورت مستقل نیستند. از این مراقبت از این افراد در خانه نه تنها از نظر اقتصادی برای خانواده به صرفه می باشد. بلکه از نظر روانی نیز بیمار را در وضعیت مناسب تری قرار می دهد.

درمان در منزل به طور کلی برای خانواده و بیمار جنبه های مثبت بسیاری به همراه دارد.مهمترین وجه مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل آرامش روانی ناشی از این امر است. زمانی که عزیزان ما در زمان بیماری در منزل مورد مراقبت و درمان قرار بگیرند و ما از نزدیک شاهد روند درمان آنها باشیم از اطمینان و ارامش بیشتری برخوردار خواهیم بود.

درمان در منزل

در حال حاضر مراکز ارائه دهنده خدمات مراتقبتی در منزل امکانی فراهم کرده اند تا در هر زمان درصورت نیاز کادر درمانی و مراقبتی در کنار بیمار حضور پیدا کند و بر اساس پروتکل های درمانی به درمان و مراقبت از بیمار بپردازد.

درمان در منزل می تواند از سطوح تخصصی تا مراقبتی را در بر گیرد. این موضوع با توجه به شرایط جسمانی و روانی بیمار و بر اساس نظر پزشک تعیین می شود.

حضور پزشک در منزل به تشخیص و تهیه برنامه درمانی به بیمار کمک می کند. پرستار در منزل به انجام اموری مانند مراقبت از عفونت و زخم بستر، پانسمان و تزریقات، تغذیه وریدی ویا گاواژ، توجه به علائم حیاتی و تنظیم تجهیززات پزشکی و … می پردازد.

در صورتی که بیمار فقط دارای محدودیت حرکتی بوده و قادر به انجام فعالیت هایی مانند شست و شو و نظافت خود، انجام امور منزل و … نباشد می تواند از سطوح پایین تری از مراقبت استفاده کند.

درمان در منزل

استفاده از خدمات مراقبت و درمان در منزل از نظر هزینه و زمان برای بیمار و خانواده بسیار مقرون به صرفه است. کاهش در رفت و امد به مطب و بیمارستان برای ملاقات پزشک، کاهش هزینه های ناشی از بستری شدن در بیمارستان، درگیر شدن افراد کمتر در همراهی با بیمار از جمله این موارد است. یکی از مشکلاتی که در زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان خانواده را درگیر می کند نحوه مراقبت و همراهی بیمار است. اگر اطرافیان بیمار در مسافت دورتری از بیمار باشند مجبور خواهند بود تا شغل خود را رها کنند و یا به صورت نوبتی از بیمار مراقبت کنند. اما استفاده از خدمات مراقبت و درمان در منزل این مزیت را برای خانواده دارد که فردی متخصص را در کنار بیمار خود داشته باشند و با آسودگی خاطر از عزیزان خود مراقبت به عمل اورند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.