پرستاری کودک و سالمند سالمند آلزایمری نکات مراقبتی برای مراقب و پرستار سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مراقبت از سالمند آلزایمری و دارای زوال عقل صبر و انعطاف پذیری می طلبد. برای کاهش ناامیدی، این نکات را برای کارهای روزانه در نظر بگیرید. اگر مراقب کسی هستید که مبتلا به آلزایمر یا بیماری زوال عقل است، با پیشرفت این بیماری، نقش شما در مدیریت کارهای روزانه افزایش می یابد. نکات عملی را در نظر بگیرید که می تواند به فرد مبتلا به زوال عقل کمک کند. ناامیدی ها را کاهش دهید. فرد مبتلا به زوال عقل ممکن است زمانیکه در انجام کارهایی که به سادگی انجام می شود به دشواری افتد و دچار اضطراب شود. برای محدود کردن چالش ها و کم کردن ناامیدی سالمند آلزایمری میتوانید از موارد زیر کمک بگیرید:

سالمند الزایمری

برنامه روزمره را تنظیم کنید

بعضی از کارها مانند حمام کردن یا قرار ملاقات های پزشکی وقتی فرد هوشیار است و کم حوصله نمی باشد باید انجام شود. وقت خود را تنظیم کنید. پیش بینی کنید که وظایف انجام شده همراه با سالمند آلزایمری ممکن است بیش از گذشته به طول انجامد و زمان بیشتری را برای آنها برنامه ریزی کنید. برای استراحت بیمار در حین کار زمان بگذارید

استقلال سالمند را حفظ کنید

به سالمند آلزایمری اجازه دهید تا حد ممکن با کمترین میزان کمک، کارهای خود را انجام دهد. به عنوان مثال ، اگر شما می توانید سریعتر لباس های بیمار را تنش کنید مراحل را به ترتیب ادامه دهید و کمک کنید تا بیمار بتواند  به طور مستقل لباس بپوشد و به شخصه و تنها آن را انجام ندهید که به اعتماد به نفس بیمار لطمه وارد شود. هر روز چند انتخاب، اما نه چندان زیاد به بیمار ، ارائه دهید. به عنوان مثال ، دو لباس را برای انتخاب به او واگذار کنید، از او بپرسید که او نوشیدنی گرم یا سرد را ترجیح می دهد یا از او بپرسید که ترجیح می دهد پیاده روی کند یا یک فیلم را ببیند.

دستورالعمل های ساده ای برای کارهای بیمار ارائه دهید.

بیمار مبتلا به آلزایمر ارتباطات یک مرحله ای و واضح را بهتر درک می کند. چرت زدن را محدود کنید. در طول روز از چرت زدن های متعدد یا طولانی بیمار مبتلا به الزایمر  خودداری کنید. این می تواند خطر جابجایی روزها و شب ها را به حداقل برساند و بیمار تایم خواب مناسب داشته باشد. حواس پرتی ها را کاهش دهید. تلوزیون را خاموش کرده و عوامل حواس پرتی دیگر را در هنگام صرف وعده های غذایی و هنگام مکالمه به حداقل برسانید تا تمرکز بیمار مبتلا به آلزایمر بیشتر شود.

سالمند الزایمری

در انجام امور بیمار انعطاف پذیر باشید.

با گذشت زمان ، سالمند آلزایمری وابستگی بیشتری پیدا می کند. برای کاهش ناامیدی ، انعطاف پذیر بمانید و طبق نیاز و روال و انتظارات بیمار، خود را سازگار کنید. به عنوان مثال، اگر او می خواهد هر روز لباس های مشابه را بپوشد، خرید چند لباس یکسان را در نظر بگیرید. اگر برای استحمام با مقاومت روبرو شدید، مرتباً آن را انجام دهید اما نه با اجبار.

یک محیط امن برای بیمار ایجاد کنید.

آلزایمر مهارت های قضاوت و حل مسئله را مختل می کند و خطر آسیب دیدگی فرد را افزایش می دهد. برای افزایش ایمنی: جلوگیری از افتادن بیمار  از استفاد از فرش های زینتی سبک، آویز ها و هرگونه درهم و برهمی در اطراف بیمار که می تواند باعث افتادن بیمار شود ، خودداری کنید. از قفل برای کمد و کابینت استفاده کنید. بر روی کابینت ها و کمد هایی که حاوی هر چیز خطرناکی، مانند دارو ، الکل ، اسلحه ، مواد تمیز کننده سمی ، ظروف خطرناک و ابزار هستند، قفل نصب کنید.

دمای آب را بررسی کنید و در حد نرمال تنظیم کنید.

ترموستات منبع آب گرم را پایین بیاورید تا از سوختگی هنگام شستشوی سالمند آلزایمری توسط خودش در حمام و دستشویی جلوگیری شود.

سالمند الزایمری

اقدامات احتیاطی در مورد آتش سوزی را انجام دهید.

کبریت و فندک ها را از دسترس خود دور نگه دارید. اگر بیمار مبتلا به الزایمر سیگار می کشید ، همیشه بر سیگار کشیدن وی نظارت داشته باشید و تا جای ممکن سعی کنید کمک به ترک سیگار بیمار کنید. اطمینان حاصل کنید که یک کپسول آتش نشانی در دسترس بوده و ردیاب های دود و مونوکسید کربن دارای باتری های تازه هستند. تمرکز خود را بر مراقبت های فردی متمرکز کنید. هر سالمند آلزایمری علائم و پیشرفت بیماری متفاوتی را تجربه خواهد کرد. این نکات کاربردی را متناسب با نیاز بیمار  خود تنظیم کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.