پرستاری کودک و سالمند شاد بودن سالمند و فعالیت های مرتبط مراقب سالخورده در این زمینه - موسسه پرستاری قاب چاریتی

در کار پرستار سالمند صبر به معنی عجله نکردن در کارها و تفکر پیش از انجام امور است. به عبارت دیگر باید با آرام کردن کارها ، از بهترین راه برای انجام آنها استفاده کند. کار او به گونه ای است که باید شاد بودن سالمند را در اولویت اول و خودش را در اولویت دوم قرار دهد. البته این کار ساده ای نیست اما باید بتواند در این کار مهارت کسب کند.

شاد بودن سالمند با مثبت اندیشی

در کار پرستار سالمند نیز همانند هر شغل دیگر، مثبت اندیشی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت انجام امور دارد. اگر فردی ذاتاً مثبت اندیش و خوش بین است، می تواند در انجام کارهای مراقب موفق باشد. مثبت اندیشی باعث بهتر شدن روحیه سالمند و البته خود او می شود که این موضوع نیز تاثیر زیادی در سلامتی سالمند خواهد داشت. همچنین، سالمند همیشه از ورود یک آدم مثبت اندیش، خوشحال خواهد شد.

هنگامی که پرستار سالمند کارهایش را با خوش بینی و خوشحالی انجام می دهد، کیفیت مراقبت او از سالمند به طرز چشم گیری افزایش خواهد داشت. بالعکس، اگر انجام امور را با ناراحتی و نا امیدی همراه کند، به راحتی می تواند شاهد کاهش کیفیت کارهایش باشد. زندگی هر فرد با دیدگاه مثبت، بسیار بهتر خواهد بود.

تیز بینی در مشاهدات

پرستار سالمند باید به خوبی در رفتار سالمند نظارت داشته باشد. یعنی بتواند زمانی را که سالمند نیاز به دارو دارد، زمانی که سالمند درخواستی را دارد و یا زمانی که سالمند می خواهد تنها باشد را به درستی تشخیص دهد همچنین باید بتواند مشکلات سالمند را شناسایی کرده و به پزشک معالج و یا افراد مناسب گزارش دهد.

تیز بینی در مشاهدات حرکات سالمند خود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد شخص پرستار سالمند می تواند با الهام گرفتن از فعالیت های روزمره سالمند در جهت نیاز های او گام بردارد و باعث شود سالمند در کنار او احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشد از این رو شما می بایستی حرکات سالمند خود را زیر نظر قرار دهید و با برنامه ریزی دقیق باعث شاد بودن سالمند در تمامی اوقات شوید.

زبان بدن و آیتم های مرتبط با شاد بودن سالمند

زبان بدن ترکیبی از ارتباط و نظارت است. اگر یک پرستار سالمند بتواند به خوبی صحبت کند و درک زبان بدن نیز داشته باشد، به راحتی می تواند صحبت های سالمند را متوجه شود. باید در هنگام صحبت با سالمند علاوه بر دقت در گوش دادن، با تیز بینی به زبان بدن سالمند نیز توجه کند. در بسیاری از مواقع، سالمند نمی تواند درخواست خود را با کلمات بگوید. اینجاست که زبان بدن به کمک سالمند و مراقب او می آید.

شاید شما در نگاه اول به سالمند خود آیتم های مرتبط با شاد بودن را در او احساس نکنید همه ما می دانیم صحبت کردن با شخص دیگری با دست کار درستی نیست پرهیز کنید محبت اصل اول هر کاری است تازه شما می خواهید با شخصی که مسائل روحی روانی برای او بسیار پر اهمیت است ارتباط بر قرار نمائید پس بسیار مراقب باشید که شاد بودن سالمند دقیقا به همین آیتم ها بستگی دارد .

برای او آهنگ بگذارید البته موسیقی که از آن لذت می برد سالمندان به هر نحو خاطراتی دارند که دوست دارند آن خاطرات زنده شود پس برای او موسیقی مورد دلخواه او را پیدا نمائید و به عنوان پرستار سالمند ایشان برای او بگذارید تمام فعالیت های شما در نظافت مراقبت و نگهداری فیزیکی از فرد سالخورده خلاصه نمی شود.

نتیجه گیری

با دانستن اینکه پرستار سالمند از سالمندی که نمی تواند به تنهایی زندگی کند، مراقبت می کند، می توان دریافت که شغل او چقدر ارزشمند است. زندگی را با شاد بودن سالمند آسان تر می کند و باعث می شود تا خوشحالی در روحیه سالمند باقی بماند.

شاید بسیاری از ما بدانیم که شاد بودن سالمند می تواند تا حد زیادی از مشکلات روحی او را کاهش دهد و همچنین به او کمک نماید که ارتباط موثر تری با پیرامون خود برقرار نماید ، حتی با شاد نگه داشتن سالمند ما می توانیم برخی از مشکلات جسمی او را هم درمان کنیم بله متعجب نشوید بسیاری از مشکلات جسمی سالمندان در ارتباط مستقیم با مشکلات روحی آنها می باشد پس سعی نمائید به عنوان شخصی که می خواهید گام موثری برای سالمند خود بردارید تمامی این گفته ها را مد نظر قرار دهید.

این مقاله نگارش شده در تیم پزشکی قاب چاریتی است هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.