پرستاری کودک و سالمند مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب برای حفظ سلامتی چیست؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

اولین و مهمترین دلیل تصفیه آب water purification ، بالا بردن سطح  سلامت جهانی است. مصرف آب آلوده بسیار خطرناک است. امروزه ۷۱٪ از مردم به آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند اما این بدان معنی است که از هر ۴ نفر تقریباً ۱ نفر این امکان را ندارد.

تحقیقات همچنین مصرف آب آلوده را به سرطان ، مشکلات قلبی عروقی ، آسم ، ناتوانی های مادرزادی و چندین بیماری دیگر مرتبط دانسته است.

تصفیه آب فرایند جداسازی مواد شیمیایی و دیگر آلاینده ها از آب است . درست است که آب لوله کشی قبلا تصفیه شده است اما تحقیقات نشان داده اند که آب باز هم حاوی مواد آلاینده است و بعضی از این آلاینده ها در طی فرایند تصفیه ابتدایی وارد آب می شوند (مثل کلر) .

تصفیه آب و ارتباط آن با کیفیت زندگی

این مواد آلاینده برای سلامت بسیار خطرناک هستند. استفاده از دستگاه تصفیه آب مصرف آب را بی خطر و سلامت می کند . دستگاه تصفیه می تواند به کوچکی و سادگی نصب یک فیلتر در شیر آب و یا مخزن ذخیره آب باشد .

در مواردی که آلودگی بالا باشد از فیلترهای پیچیده و حساستر مجهز به اشعه ماورا بنفش و فیلتر کاهش دهنده سختی آب استفاده می شود . این فیلترها آب را به طور کامل تصفیه و قابل استفاده می کنند .

از آنجاییکه مصرف آب سالم از ضروریات اصلی حفظ سطح استاندارد زندگی است ، داشتن دستگاه تصفیه آب در همه خانه ها از ملزومات اصلی به شمار می رود و بهتر  است در هنگام مراقبت از کودک ، سالمند و بیمار در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

حتی زمانیکه شما تصور می کنید آب مصرفی شما از نظر ظاهری شفافیت ، بو ، و مزه ، نرمال است باز هم بهتر است که از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید .

در زیر دلایل لازم برای اینکه چرا باید دستگاه تصفیه آب را جدی بگیرید ذکر شده است .

عناصر مضر را از بین می برد

صرف نظر از اینکه خانه شما در کجا قرار گرفته است ، احتمال زیادی وجود دارد که آب مصرفی شما کیفیت خوبی نداشته باشد . اگر در شهر ساکن هستید برای از بین بردن مواد شیمیایی مانند کلر که به آب اضافه می شود حتما به دستگاه تصفیه آب نیاز دارید ، آب لوله کشی معمولا حاوی آلاینده هایی مثل کلر، جیوه ، سرب ، و انواع مختلف سموم دفع آفات است .

تصفیه آب این آلاینده ها را جدا کرده و سلامت آب را تضمین می کند .

کاهش آلودگی محیط زیست

اگر شما از بطریهای آب آشامیدنی استفاده می کنید به این معنی است که آنها را به طور مرتب  خریداری می کنید و بطریهای خالی را دور می ریزید .

تصفیه آب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش

انباشت این بطریها در محیط زیست ایجاد آلودگی می کنند زیرا  قابل بازیافت نمی باشند . با نصب دستگاه تصفیه آب شما دیگر نیازی به خریداری این بطریها ندارید ، با این کار علاوه بر کاهش هزینه ها قدم موثری در حفظ سلامت محیط زیست برداشته اید .

کیفیت آب را بهبود می بخشد

استفاده از دستگاه تصفیه آب در منزل کیفیت آب مصرفی را بالا می برد. گاهی اوقات وقتی شیر آب را باز می کنید ، ممکن است بوی نا مطبوع کلر یا گوگرد را احساس کنید .

مطمئنا شما تمایل ندارید چنین آبی را بنوشید ، به هر حال استفاده از این آب برای شستشوی ظروف و البسه باعث می شود که نه تنها تمییز نمی شوند بلکه بوی نامطبوع آن روی لباس شما باقی می ماند .

دستگاه تصفیه آب بو و مزه نا مطبوع آب را از بین می برد و آب با کیفیت مناسب برای فعالیتهای روزانه در اختیار شما قرار می گیرد.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

کلر و باکتریهای موجود در آب اغلب منجر به بیماریهایی می شوند که از آلرژی پوستی تا سرطان در روده بزرگ و مثانه یا راست روده را شامل می شود .

سیستم تصفیه آب با از بین بردن تمام اجزای مضر و ایمن سازی آب ، سلامت خانواده شما را تامین می کند.آب تمییز نقش اساسی در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن دارد .

بنابراین استفاده از آب تصفیه شده برای پخت و پز و استحمام می تواند در رشد ذهنی و جسمی کودکان نقش اساسی داشته باشد .استفاده از آب سالم باعث هضم بهتر غذا در دستگاه گوارش می شود .

آب تصفیه شده فاقد سرب است

دستگاه های تصفیه آب ، سرب موجود در آب را حذف می کنند . با استفاده از آب تصفیه شده  خانواده خود را از بیماری های ناشی از چنین مواد سمی دور نگه می دارید. به گفته متخصصان ، سرب دلیل اصلی تأثیر در اختلال یادگیری در بین کودکان  است. به همین دلیل ، تصفیه آب برای شما بسیار توصیه می شود.

تصفیه آب و ارتباط آن با کاهش آلودگی محیط زیست

برطرف شدن مشکل یبوست

اگر از مشکل یبوست رنج می برید ، نوشیدن آب تصفیه شده را شروع کنید ، مطمئناً تسکین خواهید یافت. همچنین می تواند به  حرکت طبیعی مدفوع در روده شما کمک کند. مهمترین علت یبوست از معده ایجاد می شود ، وقتی غذای ناسالم و آب آلوده حاوی  کلر سنگین و سایر عناصر مضر مصرف می کنیم ، بر هضم غذا تأثیر می گذارد و منجر به مشکلات شدید در دستگاه هاضمه  می شود.

مصرف آب فیلتر شده پوست شما را درخشان می کند

با مصرف منظم آب تازه و تمیز ، بدن شما از داخل و خارج پاکسازی  خواهید شد. این فرایند درخشش طبیعی به پوست شما می بخشد و آن را نرمتر می کند . این همه به دلیل عدم وجود کلر در آب است. نه تنها کلر بلکه انواع مختلفی از مواد معدنی دیگر نیز وجود دارد که روی پوست شما تأثیر منفی می گذارد. اگر می خواهید پوست و بدن براق و سالمی داشته باشید ، حتماً از آب تصفیه شده در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

تصفیه  آب همچنین در کیفیت هوا نقش دارد

اگرچه شاید باورتان نشود ، اما استفاده از آب تمیز در خانه بر کیفیت هوای اطراف شما نیز تأثیر دارد. از آنجا که آب همچنین دارای انواع مختلفی از عناصر مضر است ، هنگامی استفاده از این آب آلوده مواد مضر از طریق تبخیر درفضای پیرامون ما پخش شده و موجب آلودگی بیشتر میشوند .

کاهش سردرد

از آنجا که هفتاد درصد بدن ما از آب تشکیل شده است  ، در بیشتر موارد ، آب تصفیه شده برای کاهش انواع سردردها ضروری است. حتی ، برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب شیر باعث ایجاد برخی از انواع میگرن می شود. اگر می خواهید از چنین سردردهای شدید و مشکلات میگرنی جلوگیری کنید ، باید ابتدا کیفیت آب مصرفی خود را بررسی کنید . و اگر از سلامت آن مطمئن نیستید حتما با استفاده از دستگاه تصفیه آب سطح کیفی آن را بالا ببرید .

دستگاه گوارش شما به خوبی کار خواهد کرد

برای اینکه دستگاه گوارش عملکرد مناسب داشته باشد بدن ما نیاز به آب با کیفیت خوب است ، در حقیقت ، بیشتر بیماری های مربوط به هضم با مصرف آب آلوده اتفاق می افتد. آب تصفیه شده  به بهبود متابولیسم کمک می کند که خود  منجر به بالا رفتن کیفیت هضم و جذب غذا و تامین انرژی در بدن می شود .

تصفیه آب و شادابی پوست

با مصرف آب تمییز دیگر نیاز به پزشک نخواهید داشت

همانطور که در بالا گفته شد ، آب آلوده  می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی و  بهداشتی شود که با گذشت زمان ممکن است هزینه های پزشکی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما هنگامی که در خانه سیستم تصفیه آب دارید ، حداقل می توانید از بیماری های معمولی ناشی از آب آلوده جلوگیری کرده و در نهایت به صرفه جویی در هزینه های پزشکی سالمند ، بیمار یا کل اعضای خانواده کمک می کند.

 

مرکز پرستاری قاب چاریتی با داشتن کادری مجرب و حرفه ای به صورت بیست و چهار ساعت آماده ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل است . کادر متخصص این مرکز در قالب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار با در نظر گرفتن تمام نیاز های عزیزان شما نسبت به مراقبت از آنها اقدام می نماید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.