پرستاری کودک و سالمند مزایای ویزیت پزشک در منزل سالمند شامل چه مواردی می باشد - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مزایای ویزیت پزشک در منزل benefits-of-home-visiting  در هنگام بستری شدن یکی از عزیزان (مخصوصا سالمند بیمار ) خود را مشخص می سازد. نگهداری سالمند بیمار در بیمارستان می تواند برای همه استرس زا باشد ، به همین دلیل بسیاری از مراکز درمانی، خدمات پرستاری در خانه را ارائه می دهند.

بسیاری از افراد در آسایش و راحتی خانه خود بهبود می یابند. اگر عزیز شما در حال بهبودی از یک بیماری طولانی و یا جراحی باشد ، اکنون می توانید طیف کاملی از خدمات بهداشتی و پرستاری را در منزل دریافت کنید. ویزیت دکتر یا پرستار حرفه ای در منزل با صرفه جویی در وقت و هزینه ،یک راه حل مقرون به صرفه به حساب می آید. در اینجا به برخی دیگر از مزایای ویزیت پزشک در منزل اشاره شده است:

مزایای ویزیت پزشک در منزل

طبق گزارشات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، از هر سه نفر مسن ، دو نفر بیش از یک مورد بیماری مزمن دارند و درمان این شرایط تقریباً دو سوم هزینه های مراقبت های بهداشتی کشور را تشکیل می دهد. نه تنها هزینه های ناشی از درمان برای بیماری های مزمن در افراد مسن گران است ، بلکه روش متمرکز در بیمارستان در حال حاضر ناکارآمد است.
اکنون ، پزشکان دوباره به این نتیجه رسیده اند که مراقبت های بهداشتی و درمانی در خانه ( ویزیت پزشک در منزل) برای سالمندان می تواند میزان بستری در بیمارستان را کاهش دهد و مدیریت بیماری های مزمن را بهبود بخشد.

مزایای ویزیت پزشک در منزل

یکی از مزایای ویزیت پزشک در منزل این است که می تواند با توجه به نیازهای بیمار سفارشی شود.بدین معنی که همه چیز طبق نیاز های بیمار آماده و ارائه میشود. از ویزیت های پزشکی در منزل می توان برای تأمین مواردی از جمله تهیه ی داروهای پیشگیرانه تا مدیریت بیماری های پیچیده مزمن استفاده کرد و این امر توسط طیف گسترده ای از متخصصان پزشکی ، از جمله پزشکان مراقبت های اولیه ، فیزیوتراپیست ها ، کاردرمانگران ، گفتاردرمانگران و … انجام می شود.

ویزیت پزشک در منزل می تواند طیف گسترده ای از خدمات ، از جمله موارد زیر را ارائه دهد:

– مراقبت های اولیه
– پیگیری های معمول
– مشاوره های تخصصی
– مراقبت های پرستاری ماهر
– فیزیوتراپی
– کار درمانی
– گفتاردرمانی
– مراقبت تسکینی
– مراقبت از زوال عقل
– مدیریت مصرف دارو ها
– مراقبت انتقالی
– مشاوره دیابت
– مشاوره بهداشت و تغذیه
– مراقبت از زخم(تغییر پوزیشن برای بیمارانی که زخم بستر دارند)

ویزیت پزشک در منزل می تواند بر اساس نیاز بیمار تنظیم شود و ممکن است شامل ترکیب دو یا چند خدمت مختلف ذکر شده در بالا به طور همزمان باشد. پزشکان و پرستاران با ارائه مراقبت های بهداشتی در خانه قادر به تداوم مراقبت بهتر از بیمارانی هستند که ممکن است در غیر این صورت به مطب پزشکان یا بیمارستان ها ی قابل اعتماد دسترسی نداشته باشند.

اهمیت ویزیت پزشک در منزل
چه کسی برای ویزیت پزشک در منزل واجد شرایط است؟

بزرگسالان بالای ۸۵ سال متداول ترین ذی نفعان مراجعه به پزشک در خانه هستند. ویزیت پزشک در منزل گزینه ای عالی برای افراد مسن است ، اما سایر بیماران نیز می توانند از این مزایا بهره مند شوند. به منظور واجد شرایط بودن برای مراجعه به پزشک در خانه  و انجام ویزیت پزشک در منزل، بیمار باید دلیل معتبری برای عدم توانایی مراجعه به مطب پزشک داشته باشد. دلایل بالقوه متنوعی وجود دارد ، اما برخی از رایج ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • مشکلات حرکتی مانند ناتوانی یا آسیب دیدگی بخشی از بدن
  • عدم دسترسی به حمل و نقل آسان
  • مشکلات بینایی که رانندگی یا سفر را خطرناک می کند
  • مشکلات بهداشت روانی یا مشکلات حافظه (مانند آلزایمر)

ویزیت پزشک در منزل و ارتباط مستقیم و مفید با بیمار:

از مهمترین مزایای ویزیت پزشک در منزل برای سالمندان این است که کمک می کند بیماران از بیمارستان ها ، اورژانس ها و خانه های سالمندان خارج شده و دور بمانند.طبق گفته انجمن بازنشستگان آمریكا ، بیش از یك میلیون سالمند آمریكایی كاملاً در خانه خود هستند و ۲-۳ میلیون نفر دیگر به حدی از كار افتاده اند كه نمی توانند به مطب پزشك مراجعه كنند. حتی افراد مسن که به طور کامل در خانه نیستند ، ممکن است مراجعه به پزشک  و انجام مراقبت های اولیه خود را به زمان های دیگری موکول کنند. زیرا این کار برای آنان خیلی سخت است. در نتیجه ، شرایط آنها بدتر می شود و مراحل درمان گران و سخت تر می شود.

علاوه بر کاهش دفعات بستری شدن در بیمارستان و ویزیت ، ویزیت پزشک در منزل بیشتر و با کیفیت تر از مراقبتهایی است که بیشتر بیماران در مطب پزشک یا بیمارستان دریافت می کنند. بسیاری از پزشکان روزانه ۲۰ بیمار یا بیشتر را ملاقات می کنند و هر ویزیت بسیار مختصر است. با رساندن مراقبت مستقیم به بیمار ، شخصی سازی آن  براساس شرایط بیمار بسیار بیشتر شده و  درمان به نیازهای پزشکی فردی هر بیمار سفارشی می شود. همچنین انجام این کار می تواند به بیماران و عزیزانشان آرامش خاطر دهد ، زیرا می دانند در راحتی خانه خود از آنها مراقبت می شود.

مزایای ویزیت پزشک در منزل

عدم وجود صف انتظار برای ملاقات با پزشک:

مطب دکتر را می توان از  شلوغ ترین مکانها  در ارائه  خدمات پزشکی دانست زیرا هر کسی برای مشکلات سلامتی یا بیماری های خود به پزشک احتیاج دارد و بررسی وضعیت تک تک  بیماران به زمان نسبتاً طولانی  نیاز دارد ، بنابراین باعث می شود صف انتظار  در مطب طولانی شود.

(بدون در نظر گرفتن ویروس و باکتری هایی که از طریق بیماران به محیط و یک دیگر انتقال میابد و این نقل و انتقالات از چشم بیماران و پزشک دور میمانند ) بنابراین ، متقاعد کننده تر است که پزشکان را برای هرگونه درمان به محل زندگی خود فرا بخوانیم. علاوه بر این ، اگر بیمار در هنگام معاینه توسط پزشک احساس راحتی کند و به دور از استرس باشد ،تشخیص و درمان  بیماری  توسط پزشک نیز تسهیل می شود.

راحتی و آرامش سالمند:

در هنگام بیماری هیچ چیز نمی تواند بیشتر از ماندن در خانه و دوری از بیمارستان و مراکز درمانی باعث شود که سالمند احساس خوبی داشته باشد. مراجعه به مطب پزشک یا مراکز پزشکی ممکن است ایده خوبی نباشد ، به خصوص هنگامی که باید در صف طویل انتظار بیماران منتظر بمانید تا زمان نوبت شما فرا رسد .

بنابراین ، از تلفن همراه خود در این شرایط استفاده کنید و برای خدمات ویزیت پزشک در منزل با یک پزشک تماس بگیرید. هیچ نگرانی در مورد این نوع خدمات وجود ندارد ، تجهیزات پزشکی قابل حمل انجام آزمایشات پزشکی  را برای پزشکان آسان تر می کند . دکتر می تواند تقریباً همه خدمات پزشکی را برای بیماران مانند همان خدماتی که در مطب ارائه می شود  انجام دهد. می توانید تاریخ قرارهای ملاقات یا ویزیت پزشک در منزل را متناسب با شرایط سالمند انتخاب نمایید

پزشکان می توانند به راحتی در هتل ، دفتر و سایر مکان های اقامتی خود  را به سالمند  برسانند. همچنین می توانید خدمات دارویی را به راحتی و در اسرع وقت به محل حضور خود برسانید.

ویزیت پزشک در منزل سالمند

ویزیت پزشک در منزل و رعایت  بیشتر موازین بهداشتی و سلامتی :

مدت طولانی نگه داشتن فردی در محیط بیمارستان می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان وی بگذارد. بیمارستان ها معمولاً با مشکلاتی همراه هستند که در نتیجه ی آنها می توانند بیمار را تحت فشار قرار دهند و همچنین کادر درمان  نیز تحت متعاقبا تحت فشار قرار بگیرند. مراجعه مداوم به پزشکان ، پرستاران و دیگر بیماران با بیماری های مشابه و علائم حاد تر نیز می تواند منجر به تغییرات روحی منفی  در سالمند شود.

مراقبت های پرستاری در خانه به بیمار کمک می کند تا مراقبت های پزشکی حرفه ای را در محیط آشنای خود دریافت نماید . قرار گرفتن در یک محیط گرم و دوست داشتنی در خانه به آرامش ذهن و به از بین بردن استرس کمک می کند. ثابت شده است که یک ذهنیت سالم و یک محیط آشنا به بیماران کمک می کند تا بهتر در جهت سلامتی و بهبود قرار بگیرند.

مرکز پرستاری قاب چاریتی با داشتن سال ها تجربه در ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری آماده خدمت رسانی شبانه روزی به همشهریان گرامی می باشد.ویزیت پزشک در منزل سالمند یکی از خدماتی است که این مرکز به سالمندان و خانواده های آن عزیزان ارائه می نماید. کافی است با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نمایید و از خدمات متنوع این مرکز بهره مند گردید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 413 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، پرستاری ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.