پرستاری کودک و سالمند مزایا و پیش نیازهای مراقبت در منزل تحت نظر پرستار سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند می تواند ببیند که بیمار در منزل واقعی خود چگونه عمل می کند.این کار به او کمک می کند که مشخص کند که آیا خانه برای توانایی‌ها و معلولیت های خاص بیمار امن و مناسب است یا تغییراتی لازم است. برای مثال، می تواند ارزیابی کند که آیا سالمند می­تواند فعالیت ­های روزمره خود را نظیر حمام کردن و یا لباس پوشیدن انجام دهد با خیر.پرستار سالمند می تواند توانایی ­های اعضای خانواده یا خود را برای پاسخگویی به نیازهای سالمند ارزیابی کند. همچنین ارزیابی خانگی تحت نظر پرستار سالمند می تواند نیازهای اعضای خانواده را برای مشاوره، آموزش یا پشتیبانی تشخیص دهد و فراهم کند.

تجهیزات هوشمند کنترل وضعیت جسمی و حرکتی البته تحت نظر پرستار سالمند می توان کمک شایانی در حل مشکلات عمومی فرد سالخورده بنماید به شکلی که او می تواند از آنها در راستای کمک به شرایط عمومی و اختصاصی تحت مورد مراقبت باشد ، شاید در ابتدا استفاده از اینها غیر ضروری به نظر برسد اما قطعا می تواند تاثیر گذار باشند.

تغییراتِ منزل تحت نظر پرستار سالمند

دو نوع تغییر وجود دارد که تحت نظر پرستار سالمند می تواند آنها را برای اطمینان از اینکه خانه برای سالمند امن تر است، ایجاد کند:این تغییرات عمدتا از نوع فیزیکی هستند به عنوان مثال تغییراتی که در محیط پیرامون سالمند انجام می شود و همچنین تجهیزات و وسایلی که فرد سالخورده با آنها در ارتباط است از این نوع دسته هستند به دو دسته کلی تغییرات محیطی و تغییرات کمکی به جهت رفاه حال بیشتر انجام می شود در ادامه شرح مختصری از هر کدام از آنها می پردازیم :

تغییرات محیطی

تغییرات محیطی برای بهبود عملکرد به با نظر پرستار سالمند توصیه می­شود. برای مثال، کیفیت زندگی و توانایی عملکرد سالمندان با استفاده از اصلاحاتی مانند دوش دستی، صندلی دوش، میله ­های وان حمام یا کمدهای کنار تخت بهبود می یابند. موانع استفاده از صندلی های چرخ دار و واکر (مانند آستانه­های در) می­تواند توسط او شناسایی و برداشته شود. برای کمک به افراد مسن در مدیریت عبور از پله ها، می‌تواند بالابر و سطوح شیبدار در فضای باز را توصیه کند. ارزیابی انجام شده توسط مراقب ممکن است شامل کاردرمانی نیز باشد. این مورد می­تواند در شناسایی دیگر مراقبت­های شخصی و وسایل کمک کننده به سالمند برای انجام فعالیت های روزمره و کارهای خانه داری مفید باشد. تعدادی چک لیست ایمنی خانه نیز برای کمک به ارزیابی منزل در دسترس مراقب قرار دارد.

تکنولوژی کمکی

فناوری کمک برای بهبود ایمنی خانه همچنین می تواند یک گزینه برای پرستار سالمند باشد. به عنوان مثال، دستگاه­های رادیویی به صورت گردنبند و مچ بند که به افراد مسن اجازه می­دهد از پرستار سالمند درخواست کمک کنند. همچنین سیستم های واکنش اضطراری وجود دارد که سالمند نیاز است تا روزانه یک دکمه را در زمان­های خاصی فشار دهد.

اگر آنها دکمه را فشار ندهند، یک سیگنال اضطراری یا تماس تلفنی برای پرستار سالمند فعال و ارسال می­شود. فناوری های جدیدتر می توانند در مدیریت و ردیابی دارو، نظارت و انتقال علائم حیاتی و اتصال افراد مسن به پزشک از طریق صفحه نمایش های صوتی و تصویری پزشکی، به او کمک کنند. خانه ­ها می توانند با سیستم های کاملا اتوماتیک برای تنظیم گرمایش و روشنایی مجهز شوند تا درب­ها با دستگاه­های کنترل از راه دور باز و بسته شوند و فعالیت در سراسر خانه توسط پرستار سالمند مورد نظارت قرار گیرد.

فناوری های نوین خدماتی تحت نظر پرستار سالمند

فن آوری تست متحرک یا موبایل (تشخیص در خانه)، از جمله اشعه ایکس و الکتروکاردیوگرام (ECG) در اکثر مناطق در دسترس پرستار سالمند است. دستگاه­های آزمایشگاهی دستی نیز در حال افزایش است. این تشخیص در خانه اجازه می­دهد ارزیابی بسیار جامع پزشکی در خانه توسط پرستار سالمند انجام شود.

برخی از مچ بند های هوشمند به تازگی وارد بازار ایران شده اند که شما می توانید با در اختیار داشتن یکی از انها و متصل کردن آنها به گجت های هوشمند تحت نظر پرستار سالمند از شرح حال شخصی که از او مراقبت می نمائید آگاه شوید از طرفی شما می توانید از گجت های هوشمندی کمک بگیرید که حتی میزان راه رفتن کنترل عملکرد بدن سالمند و همچنین ایتم های حیاتی شخص اطلاع پیدا نمائید. شما می توانید این تجهیزات هوشمند را در هنگام استخدام یک پرستار از آژانس های پرستاری درخواست نمائید تا در صورت دسترسی به آنها مناسب ترین نوع را به شما پیشنهاد دهند . این مقاله نگارش شده در وبسایت مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.