پرستاری کودک و سالمند نکاتی برای پرستاری از سالمند جهت مراقبت موثر از سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

هر انسانی با بالا رفتن سن و ابتلا به بیماری های مختلف، نیاز به یک پرستار سالمند خواهد داشت که از او مراقبت کند. بسیاری از افراد هستند که کار پرستار سالمند را به طور حرفه ای بر عهده دارند و می توانند نیازهای سالمند را برآورده کنند. اما بعضی اوقات یکی از اعضای خانواده وظیفه مراقبت از سالمند را بر عهده می گیرد و با این کار به طور تجربی به یک مراقب تبدبل می شود. نکاتی برای پرستاری همیشه وجود دارد که باعث می شود راندمان کاری او بالاتر رود.

باید توانایی ها و ویژگی های خود را بسنجد و تمام جنبه های امر مراقبت را در نظر داشته باشد. زیرا انجام وظایف این کار به صورت تمام وقت، بر سلامت جسمی و روحی پرستار سالمند تاثیر می گذارد و در صورتی که پرستار سالمند یکی از اعضای خانواده باشد، این تاثیر چند برابر خواهد بود.

اکثر افراد از ویژگی های لازم برای یک پرستار سالمند اطلاعی ندارند و به طور غیر حرفه ای به مراقبت از والدین خود می پردازند در حالی که بر عهده گرفتن کار وظایف و مسئولیت های زیادی را به دنبال دارد. یک پرستار سالمند قبل از قبول مسئولیت های این کار:

باید این سوال ها را از خود بپرسد:

اکثر افراد از ویژگی های لازم برای یک پرستار سالمند اطلاعی ندارند و به طور غیر حرفه ای به مراقبت از والدین خود می پردازند در حالی که بر عهده گرفتن این کار وظایف و مسئولیت های زیادی را به دنبال دارد. قبل از قبول مسئولیت های این کار، باید این سوال ها را از خود بپرسد پس از آن نکاتی برای پرستاری از سالمند را فرابگیرید.

  • آیا از لحاظ مالی می تواند هزینه مراقبت از سالمند را بر عهده بگیرد؟
  • آیا به تنهایی توانایی انجام وظایف را دارد یا باید از یک پرستار سالمند دیگر کمک بگیرد؟
  • آیا از حمایت اطرافیان برخوردار است و می تواند از آن ها در این کار کمک بگیرد؟
  • کار پرستار سالمند چگونه بر سلامت جسمی و روحی او تاثیر می گذارد؟
  • آیا در صورت ابتلای سالمند به بیماری، می تواند نیازهای سالمند را فراهم کند؟
  • آیا فرصت این را خواهد داشت که زمانی را به خود و خانواده خود اختصاص دهد؟

راهنمایی هایی برای پرستار سالمند.

یک پرستار سالمند باید از تمام منابع اطلاعاتی
موجود در این زمینه استفاده کند و اطلاعات خود را بالا ببرد. پرستار سالمند می
تواند قبل از شروع کار، برای بالا بردن اطلاعات و کسب تجربه بیشتر، مدتی به عنوان
دستیار پرستار سالمند، از افراد مسن مراقبت کند.

هنگام مراقبت از والدین خود، می تواند از دیگران نیز کمک بگیرد. به خصوص زمانی که سالمند مبتلا به آلزایمر باشد. در این شرایط سالمند دچار فراموشی شده و چیزی از اتفاقات گذشته را به خاطر نمی آورد. این موضوع برای اعضای خانواده و جمله مراقب ، بسیار دردناک است. پرستار سالمند باید این نکته را به یاد داشته باشد که بهترین کار در این شرایط، همدردی و مصاحبت با سالمند است.

مراقب همیشه دوست دارد به دیگران کمک کند. بعضی از پرستاران سالمند بعد از بازنشستگی نیز تمایل دارند به مراقب کم تجربه کمک کنند و تجربیات خود را با او درمیان بگذارند. شبکه های اجتماعی یکی از راه هایی است که او د می تواند با استفاده از آن با دیگری باتجربه ارتباط برقرار کند و از اطلاعات او کمک بگیرد. و نکاتی برای پرستاری از او بیاموزد.

پرستار سالمند باید به سلامت خود اهمیت دهد.

معمولا همه افراد این کار را به پرستار سالمند توصیه می کنند. اما انجام آن سخت تر از آن است که به نظر می رسد. اکثر اوقات مراقبت از خود، آخرین چیزی است که مراقب به آن توجه می کند. انجام وظایف مختلف در طول روز برای مراقب کاری چالش برانگیز است و معمولا زمانی برای انجام کار های شخصی باقی نمی ماند.

در این زمان مراقب می تواند در بین انجام وظایف، استراحت های کوتاهی را برای خود در نظر بگیرد و پس از آن با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهد. باید کارها را اولویت بندی کرده و میان وظایف خود و استراحت های بین آن، تعادل ایجاد کند. می تواند از دوستان یا خانواده خود در این کار کمک بگیرد.

در این شرایط او با کمک گرفتن از دیگران وظایف خود را سبک تر می کند و تبع آن روحیه خود را بهبود می بخشد. کار مراقبت از سالمندان گاها حس تنهایی و انزوا را در او ایجاد می کند. به همین دلیل، ارتباط با دیگران برای یک مراقب امری مهم و ضروری است.

نوشتن احساسات و پرورش روحی فرد سالخورده.

نوشتن احساسات و وقایع روزمره می تواند به سلامت روحی پرستار سالمند کمک کند. این کار همچنین باعث می شود پرستار سالمند اطلاعات و تجربیات خود را ثبت کرده و در آینده از آن ها استفاده کند. باید تا جای ممکن از انزوا و تنهایی بپرهیزد. اکثر اوقات او وضعیت روحی خود را از دوستان یا خانواده خود مخفی می کند و انجام این کار باعث افسردگی و انزوای او می شود.

باید در هنگام تنهایی  از دوستان یا خانواده خود کمک بگیرد و از حمایت و پشتیبانی آن ها استفاده کند. بعضی اوقات نیز پرستار سالمند باید به مرخصی برود و کمی استراحت کند. انجام این کار باعث می شود روحیه مراقب بهبود پیدا کند و  بتواند با انرژی بیشتری به مراقبت از سالمند بپردازد. نگارش شده در وبسایت مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.