پرستاری کودک و سالمند نکاتی ضروری برای بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

همه ما در زندگی به دنبال راهی برای کاهش استرس هستیم. کار پرستار سالمند یکی از شغل هایی است که استرس زیادی را به همراه دارد. آرامش ذهنی پرستار سالمند اهمیت زیادی داشته و در بهبود عملکرد او موثر است.می توانیم برای سالمند خود از تجهیزات ارتباطی نوین و همچنین از وسایل کمکی به جهت راه انجام فعالیت های فیزیکی استفاده کنیم.به عنوان مثال می توانیم از مچ بند های هوشمند برای او استفاده کنیم ، فشار خون ، میزان کالری و … در برخی از این تجهیزات تعبیه شده است که می توانید با استفاده از این تجهیزات در کنترل سلامت سالمند موثر باشید ویا از تجهیزاتی مانند واکر و … به جهت فعالیت های فیزیکی فرد سالخورده که تمامی این فاکتور ها در سلامتی او بسیار موثر خواهد بود. در ادامه نکاتی را برای بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند ارائه می کنیم:

 استفاده از تکنولوژی جهت بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند

امروزه تلفن های هوشمند همه جا هستند و یکی از چالش
های استفاده از آن ها، پیدا کردن نرم افزاری است که نیازهای روزمره هر فرد را
تامین کند. نرم افزارها و سایت های اینترنتی زیادی وجود دارند که مطابق با نیازهای
پرستار سالمند طراحی شده اند.

داشتن نرم افزار مناسب تاثیر زیادی در بهبود عملکرد
پرستار سالمند دارد. نرم افزارهای زیادی در رابطه با کار پرستار سالمند وجود دارند
که به او در انجام کارهای مختلف کمک می کنند. استفاده از نرم افزار مناسب، استرس
پرستار سالمند را کاهش داده و به آرامش ذهنی او نیز کمک می کند. زیرا اکثر نرم
افزارهای مرتبط با کار پرستار سالمند، مانند تقویم عمل کرده و وظایف مهم را به او
یادآوری می کنند.

در بعضی مواقع، سالمند مبتلا به بیماری آلزایمر بوده و مراقب با چالش های بیشتری رو به رو است. در این شرایط نرم افزارهای مخصوصی وجود دارند که به مراقب کمک می کنند نکاتی مانند برنامه دارویی یا ملاقات های پزشکی سالمند را فراموش نکند. همچنین سایت های اینترنتی زیادی وجود دارند که راهکارهایی را در مورد مراقبت از سالمند مبتلا به الزایمر ارائه می دهند و پرستار سالمند می تواند با استفاده از آن ها اطلاعات خود را بالا ببرد.

داشتن مکانی مشخص برای وسایل ضروری

یکی از مواردی که باعث اضطراب مراقب می شود، گم شدن وسایل است. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، پرستار سالمند باید فضای خاصی را برای قرار دادن وسایل خود (مانند تلفن همراه و کلید ها) در نظر بگیرد تا از گم شدن آن ها جلوگیری کند. از این رو قرار دادن وسایل شخصی در یک فضای مشخص، اهمیت زیادی داشته و به کاهش استرس پرستار سالمند کمک می کند.

حتی ما نیز گاهی اوقات فراموش می کنیم که وسایل شخصی خود را کجا گذاشته ایم فرد سالخورده از این قائده مستثنی نیست شما به جهت بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند می بایستی به او گوشزد کنید که وسایل شخصی و خصوصی فرد سالخورده را در جای مشخصی قرار دهد که دسترسی به آن برای او آسان باشد و همچنین او بتواند در کمترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشد.

انجام فعالیت های جسمانی

همانطور که می دانید کاهش استرس به بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند کمک می کند. یک پرستار سالمند نمی تواند استرس را از زندگی روزانه خود حذف کند. بلکه تنها می تواند با انجام کارهای مختلف، میزان اضطراب خود را کاهش دهد. یکی از روش های موثر در کاهش استرس، تغذیه سالم است که به سلامت جسمی او نیز کمک می کند. انجام فعالیت هایی مانند مدیتیشن و یوگا نیز برای آرامش ذهنی مفید بوده و باعث می شود مراقب وظایف خود را با آرامش بیشتری انجام دهد.

همیشه فعالیت های جسمانی نیاز به کار های پیچیده ای که ما فکر می کنیم ندارد شما می توانید با پیاده روی همراه سالمند و یا کمک به او در انجام پیاده روی ( در صورتی که فرد سالخورده قادر به پیاده روی نباشد) می توانید در بهبود سلامت جسمی او تاثیر گذار باشید به این طریق شما می توانید خواسته به حق او را که در جهت فعالیت های جسمانی است را پوشش دهید و همچنین در راستای بهبود عملکرد شغلی پرستار سالمند این امر حیاتی است.این متن نگارش شده توسط تیم پزشکی مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.