پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند ایمنی حمام و دستشویی برای سالمندان مهم است - موسسه پرستاری قاب چاریتی

شما به عنوان یک پرستار ایمنی سالمند را فراموش نکنید ، پرستار سالمند با کمی تلاش و استفاده از نکات ایمنی لازم دستشویی و حمام سالمند ، می توانید این مکان را مکانی آرامش‌ بخش برای همه‌ی افراد در خانه تبدیل کنید. برای چه به عنوان یک مراقب سالمند باید نگران این مسئله باشید؟ سالانه بالای ۴۰۰ نفر در وان حمام غرق می شوند به اضافه‌ی هزاران نفری که در حمام سر میخورند و می‌افتند که باعث آسیب‌های جدی به خودشان میشوند. افراد سالمند بیشتر در خطر هستند. به خاطر بعضی از داروهایی که مصرف میکنند که باعث سرگیجه یا افت فشار خون میشود و همچنین تحرک محدودتری دارند.

از آنجایی که سالمندان بیشتر در خانه میمانند نکات ایمنی در حمام باید نگرانی همه‌ی افراد در خانه و شما به عنوان پرستار سالمند باشد. در ادامه ۶ نکته‌ی ایمنی که به شما به عنوان یک پرستار سالمند کمک میکند که محیط امنی در حمام و دستشویی برای سالمند فراهم کنید، آورده شده است.

۱- به عنوان پرستار سالمند ایمنی را فراموش نکنیم

 مطمئن شوید که درجه‌ی حرارت حمام حدود ۱۲۰ درجه‌ی فارنهایت (۴۹ درجه‌ی سانتیگراد) و یا کمتر باشد.

سالمندان ممکن است متوجه‌ی داغی آب نشوند. توانایی آنها در احساس گرما ممکن است به علت شرایط خاص پزشکی، داروها یا آسیب‌های عصبی کاهش یابد.سالمندان همچنین پوست نازک تری دارند. قرار گرفتن در آب داغ حتی زمان اندکی میتواند سوختگی عمیق ایجاد کند.به عنوان پرستار سالمند مراقب باشید که دمای آب بالا نرود چون باعث سوختگی و تاول میشود.

۲- دسترسی برای نظارت ایمنی داشته باشید

اگر شما به عنوان پرستار سالمند مراقب سالمندی هستید که مشکلات تحرک و حفظ تعادل دارد، بهتر است وقتی  سالمند را به حمام ببرید که یک نفر دیگر برای کمک به شما به عنوان پرستار سالمند در منزل حضور دارد. حضور یک شخص دیگر برای کمک میتواند به پرستار سالمند هنگام حمام کردن سالمند و بردن سالمند به وان و خارج کردن او کمک کند.

 ۳- در شب روشنایی کافی فراهم کنید

بیشتر افراد بالای ۵۰ سال میدانند که دیگر مثل گذشته نمیتوانند در طول شب بخوابند. بلند شدن افراد سالمند در طول شب برای رفتن به دستشویی یک امر رایج است. شما به عنوان پرستار سالمند باید روشنایی در طول شب برای سالمند فراهم کنید که به راحتی راهش را به دستشویی پیدا کند، بدون این که در مسیر و یا در توالت تعادل خود را به خاطر نور کم و تاریکی از دست بدهد.

 ۴- از افراد خانه بخواهید برای سالمند ایمنی در حمام را فراهم کنند

یک حمام و دستشویی ایمن برای اشخاص سالمند گاهی نیاز به بازسازی دارد. شما به عنوان پرستار سالمند از افراد خانه بخواهید اگر امکانش وجود دارد وانی که جلوی آن پله قرار دارد را با یک دوش عوض کنند. میله‌ای در کنار توالت و وان وصل کنند که سالمند بتواند بوسیله‌ی آن بلند شود. اگر وان حمام قابل تعویض نیست قرار دادن یک صندلی میتواند به سالمندانی که قدرت عضلانی کافی ندارد کمک کند.

 ۵-  پرستار سالمند ایمنی مطمئن شوید سطوح ضد آب هستند

تعداد زیادی سطوح ضد آب برای  وان حمام و دستشویی  و کف آن وجود دارد. شما به عنوان پرستار سالمند میتوانید از زیر‌انداز و یا فرش‌های پلاستیکی برای کف حمام استفاده کنید.

۶-مطمئن شوید  که دسترسی به حمام و دستشویی وجود دارد

قفل درها یک نگرانی اضافی برای یک پرستار سالمند در هنگام مراقبت از سالمند محسوب میشود. اگر کسی درون حمام نیاز به کمک داشته باشد و یا بیفتد ممکن است نتواند قفل را درون حمام باز کند. قفل در هر دو طرف در می تواند حریم خصوصی را فراهم کند در حالی که به پرستار سالمند  اجازه می‌دهد در موارد اضطراری. وارد حمام شود .  وقتی که افراد بیشتر از قبل در خانه‌هایشان هستند وظیفه‌ی همه و همچنین یک پرستار سالمند این است که نکات ایمنی در حمام را در نظر بگیرند و آن را مکانی امن برای سالمندان کنند. سالمندان به پرستار سالمند یرای کمک کردن به خودشان و فراهم کردن ایمنی آنها در همه جای خانه به خصوص در حمام و دستشویی  نیاز دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.