پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند باتجربه: نکاتی که باید در استخدام یک پرستار سالمند مورد توجه قرار گیرد - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند باتجربه    Experienced senior caregiver  سبب ایجاد تغییراتی محسوس در زندگی بیماران و خانواده هایشان ایجاد می کنند.

یک پرستار سالمند  باید برای موفقیت و ارائه بهترین مراقبت از سالمند ، لازم است بر لیست کاملی از مهارتها تسلط داشته باشند.

در زیر ۱۱ مهارت منحصر به فرد مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک پرستار سالمند باتجربه را بشناسیم :

پرستار سالمند باتجربه

توانایی همدردی :

نشان دادن همدردی به معنای توانایی عکس العمل نشان دادن با پریشانی دیگران و احساس تمایل به تسکین آن ناراحتی است.

این ویژگی در صدر لیست مورد نیاز یک پرستار سالمند است زیرا بسیاری از سالمندان در خانه در شرایط ناراحت کننده و حتی دردناکی قرار دارند (بهبودی پس از جراحی ، از دست دادن حافظه خود به علت آلزایمر و غیره)

در نتیجه ، داشتن خصوصیت همدردی از نظر کیفیتی تاثیر زیادی بر سطح پرستار سالمند خواهد داشت. اگرچه داشتن توانایی همدردی احتیاج به تخصص خاص  بالینی و دانش مدیریت زمان ندارد اما برای یک پرستار سالمند از اهمیت حیاتی برخوردار است.

پرستار سالمند باتجربه و توانایی ایجاد ارتباطات

پرستار سالمند باتجربه باید مهارت های ارتباطی عالی ، چه نوشتاری و چه کلامی داشته باشند. حتی اگر سالمند قادر به برقراری ارتباط از طریق گفتار و نوشتن نباشد ، باید با اعضای خانواده یا سایر اطرافیان آنها تعامل و ارتباط برقرار کنید تا درباره مراقبت و وضعیت سالمند با  آنها صحبت نمایید.

همچنین پرستار سالمند ممکن است نیاز به ارتباط با با پزشکان ، پرستاران و سایر متخصصان پزشکی داشته باشید ، و احتمالاً دستورالعمل های آنها را به بیمار و یا خانواده  سالمند انتقال دهد.

مشاهده دقیق

گاهی فقط  این کافی نیست که با سالمند  صحبت کنید یا حتی به صحبت های  آنها گوش دهید. گاهی اوقات ، ممکن است آنها نتوانند مشکلاتی را که در مورد سلامتی خود اتفاق می افتد را بیان کنند ، یا ممکن است به دلیل ترس از آشکار شدن هرگونه وخامت در وضعیت  جسمی خود ، سعی نمایند که چیزی را به طور فعال از پرستار پنهان کنند.

در طول مشاهده  منزل سالمند و سایر شرایط ، باید به عنوان یک پرستار سالمند،  مراقب هرگونه تغییر در وضعیت سالمند  باشید و تغییرات را در گزارش روزانه خود یادداشت نمایید

آگاهی از وضعیت منزل سالمند  نیز مهم است زیرا لازم است از خطرات احتمالی  مانند سقوط ، آتش سوزی و غیره جلوگیری نمایید.

پرستار سالمند باتجربه

مهارتهای شخصیتی

فعالیت به عنوان پرستار سالمند کاری کاملا اجتماعی است و لازم است پرستار سالمند در  تمام روز با مردم تعامل داشته باشد.

برای کار به عنوان پرستار سالمند، نیازی نیست که  حتما فردی برون گرا باشید ، اما مطمئناً این خصوصیت به پرستار کمک خواهد نمود  .

داشتن سطح بالایی از مهارت های اجتماعی و شخصیتی  تا حد زیادی به پرستار سالمند کمک می کند تا رابطه  موثربرقرار کند و اعتماد سالمند را جلب نماید.

از آنجایی که بسیاری از سالمندان ممکن است احساس تنهایی و انزوا نمایند که مهارت های شخصیتی پرستار سالمند می تواند برای ار بین بردن احساس سالمند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

پرستار سالمند باتجربه و توانایی مدیریت زمان

حتی اگر پرستار سالمند باتجربه از طرف یک مرکز مراقبتی انتخاب و استخدام شده باشد و دارای ساعت کاری مشخص و معین باشد اما داشتن مدیریت زمان و اطمینان از اینکه همه کارها در بهترین زمان خود انجام می شوند بسیار مهم است.

به همین ترتیب ، لازم است یک پرستار سالمند تمام فعالیت های خود را اولویت بندی نماید ،و به ترتیب اهمیت به انجام آن بپردازد.

استخدام پرستار سالمند با تجربه

انظباط شخصی

لازم است به عنوان یک پرستار سالمند در مورد دوز و زمان مصرف داروهای سالمند اطلاع داشته باشید.  دانستن جای وسایل مورد نیاز در خانه سالمند  نیز بسیار مهم است .

حفظ نظافت

اگر پرستار سالمند باتجربه مسئولیت نگهداری از یک سالمند بسیار سالخورده را داشته باشد لازم است در انجام امور منزل به سالمند کمک نماید.

استفاده از لباسشویی یا شستن لباس و ظروف در منزل  و نظافت منزل سالمند می تواند از وظایف پرستار سالمند باشد.

نکته :  (کارهای سنگین مانند جابجایی اثاثیه منزل ، تمیز کردن فرش ها یا چمن زنی از چارچوب کار پرستار سالمند خارج است مگر آنکه در مورد آن توافق انجام پذیرد)

همانقدر که به نظافت منزل خوداهمیت میدهید لازم است به نظافت خانه سالمند مورد پرستاری خود اهمیت دهید.

همچنین لازم است براساس شرایط سالمند در استحمام و استفاده از دستشویی به سالمند کمک نمایید.

 

صبر و استقامت

اکثر سالمندانی که نیاز به مراقبت و نگهداری پیدا می کنند ممکن است از بیماریهای روحی و معنوی قابل توجهی رنج ببرند.  گاهی سالمندان ممکن است در اثر این مشکلات رفتاری غیر منطقی یا تهاجمی داشته باشند

پرستاران چنین سالمندانی لازم است  در این شرایط  آرامش خود را حفظ کنند ، بنابراین داشتن یک شخصیت قابل انعطاف برای مراقبت موفق از بیمار سالمند واقعاً مهم است.

پرستار سالمند باتجربه و توانایی انعطاف پذیری

از آنجا که شرایط سالمند  می تواند روز به روز تغییر کند ، بنابراین وظایف سالمند نیز ممکن است براساس این تغییرات تغییر نماید.

کلیه وظایف پرستار سالمند باتجربه ممکن است در هر شیفت کاری تغییر نماید و لازم است پرستار از انعطاف پذیری برخوردار باشد و وظایف خود را با کمال میل به انجام برساند.

لازم است پرستارسالمند بداند که روزهای کاری او تنها به محدود به روزهای کاری نمی باشد وگاهی لازم است که در طی روزهای تعطیل و ایام خاص نیز به پرستاری از سالمند بپردازد.

پرستار سالمند باتجربه

 ابتکار عمل

پرستار سالمند اغلب خود به تنهایی در خانه سالمند کار می کنند. بدیهی است که آنها از سوی پزشکان و پرستاران دستورالعمل هایی را برای مراقبت از زخم ، داروها و غیره خواهند داشت . بنابراین ، مراقبان باید راحت عمل کنند ، تصمیمات آگاهانه بگیرند و در موارد اضطراری اقدامات لازم را  انجام دهند.

 قدرت بدنی

پرستار سالمند باتجربه ممکن است  وظایف فیزیکی مختلفی را انجام  دهند ، از خرید و حمل مواد غذایی گرفته تا  انجام جاروبرقی تا  بلند کردن بیماران و غیره

در هر صورت پرستار سالمند  اغلب برای مدت طولانی روی پاهایشان قرار می گیرند ، گاهی اوقات تقریباً تمام شیفت آنها د رحالت ایستاده سپری می شود ، به همین دلیل پوشیدن کفش راحت بسیار مهم است! داشتن سطحی قابل قبول از  قدرت بدنی و استقامت برای حفظ سلامتی خود و سالمند از اهمیت خاصی برخوردار است.

بنابراین برای اینکه شغل پرستاری از سالمند را به عهده بگیرید و یا در حال انتخاب یک پرستار سالمند برای مراقبت از سالمند عزیزتان هستید داشتن این ویژگی ها می تواند کمک شایانی به بهبود کیفیت سالمند نماید

مرکز پرستاری قاب چاریتی با داشتن نیروهای متخصص و حرفه ای در خصوص مراقبت از سالمند ، کودک و بیمار سال هاست که در این حوزه دارای سوابق ارزشمند می باشد. این مرکز با ارائه خدمات شبانه روزی همواره آماده ارائه خدمات به هشمهریان گرامی می باشد. پرستاران حرفه ای این مرکز با همراهی سالمندان گرامی در شرایط مختلف جسمی و روحی تاثیر بسزایی در بهبود شرایط زندگی سالمند خواهد داشت .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 389 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، پرستاری تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.