پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند شخص آلزایمری در مرحله میانی مراقبت و نگهداری ایشان - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند شخص بیمار در آلزایمر مرحله میانی (که به طور معمول ۲ تا ۱۰ سال طول می کشد)،  نسبت به آلزایمر در مراحل ابتدایی به مراقبت های بیشتری توسط پرستار سالمند نیاز دارد.زیرا حافظه اش تا حد زیادی تحت تأثیر قرار گرفته و ممکن است چهره های اشخاص آشنا را شناسایی نکند و یا ممکن است در یک ناحیه آشنا گم شود.

در این مرحله رفتار و خلق و خوی بیمار ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد، علائمی از خشم و انعطاف ناپذیری ممکن است دیده شود، و توانایی عقلانی فرد طبیعی نیست. همچنین بیماران آلزایمری در این مرحله اغلب در حرکات و هماهنگی فیزیکی مشکل دارند. پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر در این مرحله، در فعالیت های زندگی روزمره، از قبیل تغذیه، مصرف دارو و تعویض پانسمان، به فرد کمک می­کنند.

پرستار سالمند علاوه بر نظارت دقیق بر این موارد ممکن است نیاز باشد مواردی مانند استفاده از لباس های مناسب  فصل نیز به وی یادآوری کنند. در این مرحله مهم است که بیمار، از برنامه ساختاری که پرستار سالمند قبلا تهیه کرده است، پیروی کند تا منجر به کاهش استرس و اضطرابی که معمولا با این مرحله همراه است، بشود. به عنوان مثال، پرستار سالمند فرد هر روز در یک ساعت مشخص بیدار کند و سالمند هر روز در یک ساعت مشخص صبحانه بخورد و غیره. هماهنگی دائم با پرستار سالمند برای اجرای این برنامه بسیار مفید خواهد بود.

شخص آلزایمری در مرحلۀ آخر

در این مرحلۀ آلزایمر (که به طور معمول ۱ تا ۳ سال یا بیشتر طول می کشد)، فرد نیاز به مراقبت های شدید ۲۴ ساعته توسط پرستار سالمند دارد. در این مرحله، سردرگمی هم در مورد  وقایع گذشته و هم در شرایط کنونی بسیار شایع است. ظاهر خواهد شد.

همچنین توانایی پردازش اطلاعات از بین می رود و فرد برای برقراری ارتباط کلامی دچار مشکل جدی خواهد شد. رفتار و خلق و خوی سالمند به شدت غیر قابل پیش بینی می­شود و حتی ممکن است توهم را تجربه کند.

به طور معمول، فرد مبتلا به آلزایمر در مراحل نهایی بیماری ، نیاز به اقامت در یک مرکز درمانی، مانند یک واحد مراقبت از حافظه (Memory Care Unit)، برای دریافت مراقبت های گسترده ای که مورد نیاز است، و پرستار سالمند نمی­تواند به تنهایی در خانه ارائه کند، پیدا می­کند.

مهارت های ویژه سالمند مبتلا به آلزایمر

پرستار سالمند شخص مبتلا که متخصص مراقبت از سالمندان آلزایمری و سایر بیماری های روانی است باید مهارت های ویژه ای را آموزش ببینند. این پرستاران متخصص بیماری را درک می کنند، از مراحل پیشرفت آن و چگونگی برخورد با حالت های ناپایدار رفتاری بیمار کاملا آگاه هستند.

آنها همچنین میدانند که چگونه نگه داشتن تنش و استرس در حداقل سطح ممکن به بیمار کمک می کند در حالی که بعضی از پرستاران غیرمتخصص ممکن است ناخواسته  سطح استرس فرد را افزایش دهند.پرستار سالمند متخصص بیماری های روانی و آلزایمر نیازهای خاص یک فرد مبتلا به بیماری های روانی را درک می­کند، و اغلب در فعالیت ها و تجربیاتی که به منظور تحریک حافظه بیمار است، با او همکاری می­کند.علاوه بر این، مانند هر پرستار سالمند دیگری، در فعالیت های زندگی روزمره، مانند تهیه غذا، به وی کمک میکند.

مراقبت روزانه پرستار سالمند شخص مبتلا یک جایگزین برای مراقبت در خانه

مراقبت روزانه از سالمندان یک جایگزین عالی برای مراقبت در خانه توسط پرستار سالمند است. مراقبت روزانه گزینه ایده آل برای خانواده هایی است که تمام وقت کار می کنند و یا به سادگی راهیست برای اینکه به پرستار سالمند از انجام وظایف مراقبتی خود، استراحت داده شود.این روش مقرون به صرفه تر از استخدام پرستار دائمی برای سالمند در خانه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.