پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند شدن چگونه محقق خواهد شد حرفه ای و آماتور - موسسه پرستاری قاب چاریتی

یک پرستار سالمند ، به صورت کلی وظیفه مراقبت از سالمند را دارد و برنامه درمانی سالخورده را با توجه به شرایط سالمند مدیریت می کند. پرستار سالمند شدن به بسیاری از فاکتور های انسانی مرتبط خواهد بود. این برنامه های درمانی می تواند برای بیماری های مزمن دوره سالمندی نظیر دیابت، فشار خون، مشکلات تنفسی و یا بیماری های حاد تر باشد که پرستار سالمند باید نسبت به این بیماری ها شناخت کافی پیدا کند.همچنین برای خانواده سالمند نیز مانند یک مشاور عمل می کند.

مدارک تحصیلی لازم برای پرستار در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشور آمریکا، حداقل مدرک تحصیلی برای شروع کار یک پرستار ، لیسانس علوم پرستاری و گذراندن سه دوره پیشنهاد شده توسط مرکز اعتبار سنجی پرستاران است. پرستار شدن با گذراندن این دوره ها و کسب حداقل تجربه های لازم، می تواند مراقبت از یک سالمند را آغاز کند.

بررسی اجمالی پرستاری

پرستار سالمند می تواند در بیمارستان ها، خانه های سالمندان ، سازمان ها و موسسات توانبخشی و … مشغول به کار شود. همچنین، پرستار می تواند خدمات خانگی برای مراقبت از سالمندان در منزل خودشان ارائه کند. در ادامه، وظایف کلی و عمومی یک پرستار را لیست کرده ایم:

  • کمک به پزشک
    معالج در آزمایشات و روند درمان
  • انجام تست های
    پزشکی در خانه یا مراکز بهداشتی درمانی
  • مدیریت برنامه
    درمانی و دارویی
  • نظارت بر روند
    درمان و اثرات دارو ها بر اساس برنامه درمانی
  • راهنمایی کردن
    خانواده سالمند در مورد شرایط سالمند

تحصیلات و دانش جهت پرستار سالمند شدن

دوره کار یک پرستار ، از آغاز دانشگاه طی دوره لیسانس علوم پرستاری شروع می شود. پرستار شدن می تواند برای ادامه تحصیل، دانش بیشتری را در مقطع کارشناسی ارشد کسب نماید. مدارج بالاتری نیز وجود دارند که پرستار می تواند به صورت پیوسته و یا در حین کار، به آنها دست یابد.مراقب سالمند برای تایید صلاحیت کار، باید دارای مجوز رسمی و دارای اعتبار باشد.

آینده شغلی جهت پرستار

به گزارش انجمن کالج های پرستاری آمریکا (AACN) ، در سال ۲۰۳۰ حدود ۲۰ درصد از مردم آمریکا به سن ۶۵ سال و بیشتر رسیده اند و تعداد زیادی از این سالمندان، به پرستار نیاز خواهند داشت. سالمندان ، نیمی از بستری در بیمارستان ها، دو سوم از اتفاقات اورژانسی و تقریبا سه چهارم مراقبت های خانگی را به خود اختصاص داده اند. این آمارها نشان می دهد که دامنه کاری پرستار سالمند در دهه های آینده، به شدت رو به گسترش خواهد بود. در بیمارستان ها و خانه های سالمندان، تقاضای کاری برای مراقب افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.