پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند یادتان باشد روش‌هایی برای مراقبت سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند یادتان باشد ، تعداد کمی از افراد با خوشحالی آماده‌ی پرستار شدن خود هستند. به نظر می‌رسد که تعداد زیادی آن را انکار می‌کنند. سالمند ی : دیر یا زود، وظیفه‌ی مراقبت از والدین به فرزند ارشد خانواده سپرده می‌شود.

لغزش پدر و مادر در حمام و یا تصادف ناشی از اشتباه توسط راننده می‌تواند موجب ایجاد تصمیمات ناخوشایند و تغییرات سریع زندگی شما شود.زمانی که حتی یک لحظه به مراقبت از والدین خود فکر نکرده‌اید ناگهان خود را می‌یابید که در حال پیدا کردن شماره حساب برای پرداخت صورتحساب مادرتان هستید.در حالی که او در بیمارستان است، مشغول صحبت کردن با شرکت بیمه هستید برای اینکه بدانید که چرا پوشش بیمه برای ام ار ای رد شد، و یا در حال مشورت با برادرتان در مورد انتقال مادر خود به یک مرکز مراقبت از سالمندان هستید. شما با احساس گناه خود می‌جنگید، زیرا مادر شما هرگز نمی‌خواست از خانه خود بیرون برود، اما اکنون وضعیت او انتخاب کمی برایتان باقی گذاشته است.

همچنان‌که این داستان در حال رخداد است، پرستار سالمند یادتان باشد شما در تلاش برای ماندن در محل کار خود و همچنین انجام دیگر وظایف خود از جمله مراقبت از کودکان خود هستید. اولین گام برای اجتناب از چنین شوکی، به رسمیت شناختن این مساله است که شما احتمالا در روزگاری مسئولیت مراقبت از والدین خود را خواهید داشت. طبق گفته اتحادیه مراقبت خانوادگی، در سال ۲۰۵۰ تعداد “مراقبان خانواده بدون حقوق” به ۳۷ میلیون افزایش خواهد یافت که به معنی افزایش ۸۵ درصدی از سال ۲۰۰۰ است.

شما می‌توانید به والدین خود کمک کنید تا حد امکان مستقل و خوشحال بمانند، در حال حاضر برنامه‌های خود را انجام دهید و آمادگی لازم را برای مراقبت از والدین خود کسب کنید.

پرستار سالمند یادتان باشد ، آماده کردن خانه برای مراقبت از والدین خود

اکثر سالمندان می‌خواهند بدون اینکه بار مسئولیتی برای فرزندانشان باشند، در خانه‌های خود زندگی کنند.برنامه‌ریزی مناسب شانس شما را برای اینکه این اتفاق بیفتد، افزایش می‌دهد. یک مدیر برنامه‌ ریز برای مراقبت از والدین خود در نظر داشته باشید. یک متخصص حرفه‌ای و باهوش که بتواند از همان ابتدا، حتی زمانی که والدین شما هنوز در خانه خود زندگی می‌کنند، به آنها کمک کند.

یک متخصص از طریق انجمن حمایت از سالمندان که بتواند برای پدرتان یک همراه پیدا کند و برای کمک به حل و فصل اختلافات خانوادگی در مورد انتخاب‌های مراقبت از والدین میانجیگری کند. ممکن است فکر کنید که شما می‌توانید خودتان این کارها را انجام دهید، اما زمانی که شما از لحاظ عاطفی نزدیک به وضعیت هستید، نمی‌توانید به تنهایی تمام مشکلات را مدیریت کنید با تکنولوژی پیش بروید. ممکن است کمک به والدین خود برای اینکه در خانه خود بمانند واقع بینانه باشد، اما معمولا نیازمند اقداماتی برای ایمن سازی‌و آسایش خانه می‌باشد.

برخی خانواده‌ها برای مراقبت از والدین خود ازمحصولاتی مانند Quiet Care که مبتنی بر سنسورهای حرکتی استراتژیک هستند، برای اطلاع از جای والدین سالمند خود استفاده می‌کنند. با این ابزار می‌توان فقط با بررسی گوشی خود از نگرانی برای والدین کم کرد. مثلا می‌توان چک کرد که “آیا او از تخت خواب بیرون آمده است؟ آیا او هنوز در حمام است و بیرون نیامده؟” هیچ دوربین یا میکروفونی درگیر نیست، بنابراین والدین دارای حریم خصوصی هستند و یک وب سایت امن هر دو ساعت گزارش وضعیت را به روز می‌کند.

اگر اتفاق غیر معمولی رخ دهد،

Quiet Care بلافاصله با شما تماس می‌گیرد. تله‌ها را از میان بردارید. انجمن ملی سازندگان خانه متخصصانی دارد که می‌توانند در ساخت و ایجاد تغییرات ساختاری خانه برای سالمندان به شما مشورت لازم را بدهند. شما برای مراقبت از والدین خود می‌توانید از شیرهایی برای دوش استفاده کنید که از سوختگی پوست سالمند جلوگیری می‌کند. یا از آبگرمکن‌هایی استفاده کنید که دما را به بیش از ۱۲۰ درجه فارنهایت نمی‌رسانند. توصیه می‌شود برای مراقبت از والدین خود از سنسور تشخیص مونوکسید کربن استفاده کنید زیرا افراد سالخورده حتی به غلظت پایین گاز کشنده حساسیت دارند.

همچنین از آشکارساز دودهای خاص با نور یا لرزش استفاده کنید تا آنها را بیدار کند. برای مراقبت از والدین‌تان به طور مرتب به آنها سر بزنید. الکلیس آبرامسون، نویسنده کتاب راهنمای مراقبت از والدین، می‌گوید: زمان باهم بودن مهم است، به علاوه شما نیز احساس خوبی نسبت به اینکه آیا آنها ایمن هستند، از لحاظ ذهنی سالم هستند و در بهترین شرایط زندگی هستند، خواهید داشت.

برای مراقبت از والدین تان به بهترین نحو، به تغییرات کوچک دقت کنید: آیا گیاهان آبیاری می‌شوند؟ آیا نامه‌ی باز نشده‌ای وجود دارد؟ آیا کبودی در بدن آنها وجود دارد که نشان دهنده‌ی افتادن‌شان باشد؟ در مراقبت از والدین بهتر است لیستی از اعضای خانواده و همسایه‌ها که والدینتان به آنها اعتماد دارند، داشته باشید، تا در مورد برنامه مراقبت از والدین‌تان با آنها در تماس باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 197 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.