پرستاری کودک و سالمند پرستار کودک سه بخش (احیای قلبی- ریوی) برای بچه ها - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار کودک سه بخش (احیای قلبی-ریوی ) ، برای فشار: پرستار کودک فشرده سازی قفسه سینه می تواند خون رسانی را به قلب، مغز و سایر اعضای بدن بهبود ببخشد. CPR با ۳۰ فشار قفسه سینه شروع می شود و به دنبال آن دو تنفس مصنوعی می‌آیند. این چرخه بلافاصله توسط پرستار کودک تکرار می شود و ادامه می یابد تا زمانی که کودک بهبود یابد یا کمک از راه برسد. برای انجام این روش، ضروری نیست که پرستار کودک نشانه های گردش خون را چک کند.به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، امدادرسانان باید هنگام فشار “به سختی، سریع و در مرکز سینه” این عمل را انجام دهند. یک دوره CPR به پرستار کودک می آموزد که چگونه فشرده سازی قفسه سینه را در نوزادان، کودکان و بزرگسالان، و نحوه هماهنگ سازی فشرده سازی با تنفس مصنوعی را یاد بگیرند.

پرستار کودک سه بخش (احیای قلبی-ریوی) ،  برای مسیر هوا:

پس از تکمیل ۳۰ فشار، راه هوایی مصدوم باید برای تنفس بازسازی شود. راه هوایی ممکن است زمانی که فرد از هوش می‌رود توسط زبان مسدود شود، و یا ممکن است از طریق مواد غذایی و یا یک جسم خارجی دیگر مسدود شود. در یک دور‌ه‌ی آموزش  CPR، پرستار کودک یاد می گیرد که چگونه راه های هوایی را باز کنند و فرد (کودک) را در جایگاه مناسب قرار دهد تا برای شروع تنفس مصنوعی آماده باشد. این دوره شامل مواردی است که پرستار کودک فرا می‌گیرد چگونه راه تنفس کودک یا فرد مصدوم را باز کند (اگر فکر می‌کند نوزاد یا کودک دچار خفگی شده است و راه هوایی مسدود شده است).

(احیای قلبی-ریوی ) ، برای تنفس:

تنفس مصنوعی پس از ۳۰ فشار کامل و راه هوایی باز شروع می‌شود. در این عمل، پرستار کودک به وسیله‌ی راندن هوا به ریه‌ها اساسا برای قربانی تنفس می کند. این روش شامل تنفس به دهان قربانی در فواصل منظم و صحیح و بررسی علائم حیاتی مصدوم است. یک دوره‌ی آموزشی CPR روش های صحیح و روش هایی را که امدادرسانان و پرستار کودک برای قرار دادن خود در موقعیت مناسب برای دادن تنفس و احیای دهان به دهان به نوزادان، کودکان و بزرگسالان مرور خواهد کرد.

شرکت در دوره‌ی CPR پرستار کودک سه بخش (احیای قلبی-ریوی)

بیمارستان های نزدیک و مراکز هلال احمر منابع خوبی برای پیدا کردن دوره CPR در منطقه هر پرستار کودک هستند. مربیان واجد شرایط می توانند از فیلم ها، موارد چاپی و مانکن هایی که نوزادان، بچه ها و بزرگسالان را به نمایش می گذارند برای آموزش تکنیک های مناسب برای انجام CPR استفاده کنند. در این مراکز سطوح زیادی از دوره های CPR  ارائه می‌گردد. یک دوره پایه که شامل CPR است، چند ساعت طول می کشد و در یک جلسه انجام می شود.

این جلسه خفگی و احیای قلبی-ریوی برای  بزرگسالان، کودکان و نوزادان را پوشش می دهد. پرستار کودک در این جلسه می‌تواند تکنیک ها را روی مانکن تمرین کند. همچنین می تواند با پرسش درباره اشکلات خود، از آموزش‌های فردی نیز استفاده کند. از آنجا که CPR مهارتی است که باید مورد تمرین و استفاده قرار گیرد، عاقلانه است که پرستار کودک حداقل ۲ سال یکبار، برای حفظ مهارت های خود، دوره را تکرار کند. انجام این کار همچنین به پرستار کودک اجازه می دهد تا پیشرفت‌ها و یا کشفهای جدید در تکنیک های CPR را یاد بگیرد. پرستار کودک به خاطر داشته باشد که گذراندن یک دوره CPR می تواند به او کمک کند که روزی زندگی کودک و یا فرد دیگری را نجات دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.