پرستاری کودک و سالمند پرستار کودک چگونه می تواند کودک را در وقت خواب بخواباند؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

یکی از پر چالش ترین زمان ها برای پرستار کودک ، زمان خواب کودک است. بعضی کودکان به سادگی با مراقب خود کنار می آیند و می خوابند . اما بعضی دیگر، در وقت خواب مانند یک جنگجو با خواب مبارزه می کنند! پرستار کودک چگونه می تواند به دنبال یک راه ساده برای خواباندن کودکان باشد ؟ پیشنهاد ما این است راه ساده ، موفق نخواهد بود. هر کودک خلق و خوی متفاوتی دارد. بنابراین، نمی توانید تنها یک راه حل را برای همیشه استفاده کند. اما در این مقاله نکاتی را ارائه کرده ایم که مراقب با استفاده از آنها می تواند تا حد زیادی در این کار موفق شود:

کودک را سر وقت بخوابانید.

این مهمترین کاری است که پرستار کودک باید انجام دهد. کودکان به یک برنامه روتین نیاز دارند، حتی که سخت و دشوار باشد.هر چقدر  که او در خواباندن کودک تاخیر کند ، کار او دشوار تر خواهد شد. دیر خوابیدن اثرات منفی بر مغز کودک می گذارد که باعث می شود کودک بیدار بماند و این موضوعی است که هیچ مراقبی آن را نمی خواهد.

موضوع قابل توجه دیگر برای این است که کودکان در غیاب والدین به زمان بیشتری پیش از خوابیدن نیاز دارند. بنابراین، باید در این مورد دقیق باشد.محیط مناسب خواب و استراحت را به وجود بیاورید. آماده سازی محیط استراحت برای کودک، کار پرستار کودک را بسیار ساده تر می کند.

پرستار کودک چگونه می تواند نور اتاق کودک را تنظیم کند

پرستار کودک باید مکان استراحت کودک را تاریک کند. اما اگر کودک دچار اضطراب می شود، باید درب را برای او نیمه باز بگذارد تا کمی نور اتاق را از تاریکی مطلق در بیاورد. همچنین می تواند از چراغ خواب های کودکانه نیز استفاده کند.

صداهای اطراف اتاق باید متناسب با محیط خواب باشد

بدیهی است که اتاق خواب باید یک اتاق آرام و بی سر و صدا باشد. اما پرستار کودک باید بداند که اگر صدایی (حتی صدای آرام صحبت کردن) خارج از اتاق بیاید، کودک در تخت نمی ماند. بنابراین، باید محیط خانه را کاملا ساکت و آرام نگه دارد. به ویژه زمانی که درب اتاق کودک را نیمه باز گذاشته است.

پرستار کودک چگونه می تواند لباس کودک و دمای اتاق را متناسب نگه دارد

پرستار کودک باید لباس مناسبی را برای کودک در نظر بگیرد. لباسی که او برای کودک انتخاب می کند باید حتما نرم و راحت باشد. همچنین باید دمای اتاق کودک را نیز متعادل نگه دارد. این مقاله نگارش شده در تیم پزشکی قاب چاریتی است هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد./

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.