پرستاری کودک و سالمند چه نکاتی باعث به وجود آمدن یک پرستار بیمار خوب می شود؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار بیمار خوب !؟ او یک فرشته نیست اما صمیمی ترین و نزدیک ترین فرد برای یک بیمار در منزل و یا بیمارستان است. برای ۱۲ سال از ۱۳ سال گذشته، شغل مراقب بیمار ، قابل اعتماد ترین شغل در نظر سنجی گالوپ  شناخته شده است.در حالی که پزشکان بیماری ها را تشخیص می دهند، دارو تجویز می کنند، عمل جراحی انجام می دهند و درمان های دیگر را اجرا می کنند. مراحل درمانی را برای بیماران توضیح می دهد، موارد اورژانسی را پیگیری می کند، با خانواده های بیماران صحبت می کند، بیماران را آرام می کند و در شرایط سخت اوضاع را کنترل می کند.

کار مراقب بیمار خوب تنها نجات دادن جان بیماران نیست ، بلکه بهبود کیفیت آنها در شرایط دشوار نیز است. اساس کار پرستار مراقبت است. اما در واقع کار مراقب بیمار فراتر از این موضوع خواهد بود. مراقب بیمار در هر زمان پرستار است. در یک پیک نیک خانوادگی، در زمانی بازی با کودکان، در زمانی بیماری یک دوست، در زمان پیری والدین و … .

هر مراقب بیمار خوب دارای ویژگی های زیر است:

  • ذات دلسوز
  • جزیی نگر
  • کنترل کننده
    احساسات
  • قضاوت بجا
  • توانایی
    فیزیکی و ذهنی
  • مهارت در
    برقراری ارتباط

در دنیای پزشکی امروز قاب چاریتی ، مراقب بیمار باید بتواند ارزیابی خوبی از شرایط فیزیکی و روحی بیمار بکند. مراقب بیمار باید اطلاعات خوب و مناسبی در مورد سیستم های گوارش، سیستم ایمنی و به طور کلی در مورد بدن انسان داشته باشد. در کنار این اطلاعات، پرستار باید دارای روحیه خوب، خوش خلق و خوش رفتار نیز باشد. یک مراقب بیمار همه این ویژگی ها را داشته و به کارش عشق می ورزد.اگر بخواهیم یک پرستار خوب را در دو کلمه خلاصه کنیم، این دو کلمه “صلاحیت” و “دلسوزی” خواهد بود.

یک مراقب بیمار با صلاحیت در واقع یک پرستار با مهارت، متخصص و دارای دانش است که بیمار می تواند به او در انجام دادن امور درمانی اعتماد کند. یک مراقب دلسوز نیز در واقع مراقب بیماری است که نمی تواند ناخوشی دیگران را ببیند و کاری نکند. یک مراقب بیمار خوب شرایط بیمار و خانواده اش را درک می کند و می داند که به کمک احتیاج دارند و علاوه بر اینکه روند درمانی را برای شخص ساده تر می کند، تا پایان مراحل درمان مانند یک دوست در کنار او و خانواده اش خواهد ماند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : پرستار کودک ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.