پرستاری کودک و سالمند کار پرستار سالمند ، ویژگی ها و نکات کلیدی که جهت مراقبت باید بدانیم - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند در منزل یک شخص است که مسئولیت مراقبت از سالمندان ناتوان و یا بیمار و شاید سالم را به عهده می گیرد. برای انجام امور درمانی و مراقبتی آموزش دیده است و می تواند نیازهای مراقبتی و درمانی سالخوردگان را تشخیص دهد. با بالا رفتن سن یک فرد ، بدن او از نظر فیزیکی ضعیف تر می شود و مشکلات جسمی و بیماری های بیشتری را تجربه می کند. به همین دلیل ، سالمندان بیشتر از دیگر افراد نیاز به مراقبت های درمانی و پزشکی دارند. کار یک پرستار سالمند نیز ارائه خدمات مراقبتی و درمانی برای سالمندان است.

نقش ها و وظایف کار پرستار سالمند

یکی از مهم ترین نقش ها را در مسائل پزشکی و درمانی ایفا می کند. چرا که پرستار سالمند از فردی مراقبت می کند که خاص ترین نیاز ها را دارد. از آنجایی که طول عمر انسان ها به دلیل پیشرفت علم، در حال افزایش است، افراد بیشتری به سنین پیری می رسند و به همین دلیل، تقاضا برای نگهدار افزایش زیادی داشته است. سالمندان به دلیل کهولت سن و ضعیف شدن بدن، معمولا دچار مشکلاتی می شوند که آنها را به کمک مراقب سالمند نیازمند می کند. حتی گاهی این مشکلات به گونه ای است که همه چیز را از کنترل سالمند و همچنین پرستار سالمند خارج می کند.

شغل و کار پرستاری از سالمند چگونه است

کار یک پرستار سالمند به گونه ای است که اگر به درستی انجام شود، آرامش خاطر خوبی را به همراه دارد. البته، این کار برای فردی مناسب است که زمینه های لازم برای تبدیل شدن به یک مراقب را داشته باشد. چرا که کار او می تواند گاهی پیچیده و به شدت خسته کننده باشد. بنابراین، اگر فردی قصد دارد تا نگهدار سالمند بشود ، باید آگاه باشد که کار پرستار سالمند کار ساده ای نیست و برای هر فرد تاثیر متفاوتی دارد.

همانطور که ممکن است بسیاری از افراد در کار پرستاری موفق شوند ، بسیاری دیگر هستند که در این کار دچار مشکلات پیچیده ای می شوند. هر فرد باید پیش از شروع دوره های لازم، شخصیت خود را ارزیابی کند و ببیند که آیا می تواند از عهده وظایف یک شخص بر بیاید؟ این شخص باید صبور، فهیم ، دلسوز و مهربان باشد و از صمیم قلب به کار مراقبت از سالمندان عشق بورزد. باید همچنین آمادگی لازم برای مسائل بزرگ تر مانند ناراحتی ، خوشحالی و یا حتی سالمند را نیز داشته باشد.نگارش شده در تیم پزشکی مرکز پرستاری در منزل قاب چاریتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.