پرستاری کودک و سالمند یک پرستار سالمند خوب چه ویژگی هایی دارد؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

 

یک مراقب و یا پرستار سالمند خوب فردی است که تخصص کافی در زمینه کاری خود دارد. همچنین این افراد تمایل به کمک به دیگران دارند و رسیدگی به امور دیگران را بر خود در الویت قرار می دهند. این افراد در تلاشند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند. آنها در عین حال که مراقبت از دیگری را بر عهده دارد وظایف خود را به گونه ای انجام می دهد که دچار فرسودگی و آسیب های ناشی از مراقبت نشوند.

تبدیل شدن به یک مراقب یا پرستار سالمندخوب در منزل یک اتفاق یک روزه نیست، اما با کسب تجربه و با تکیه بر دانش  علمی می توان این مهارت را کسب کرد.

اگر قبلا برای والدین خود و یا برای خودتان پرستار سالمند در منزل استخدام کرده اید و یا در حال حاضر در جست و جوی مراقب و یا پرستار سالمند خوب و مجرب هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

یک مراقب و یا پرستار سالمند خوب دارای ویژگی های یی به شرخ زیر است:

پرستار سالمند خوب

قدرت همدلی و هم دردی:

برای یک ارتباط دوطرفه خوب باید سالمند احساس کند که پرستار و یا مراقب او را درک می کند و نیاز های او را به خوبی می شناسد. مراقب و پرستار اگر بتواند حس همدردی و همدلی را به سالمند نشان دهد، می تواند او را با خود همراه کند و روند مراقبت و پرستاری را با موفقیت به انجام برساند.

صبر:

از دیگر ویژگی های یک مراقب و پرستار خوب در منزل صبور بودن اوست. در مراقبت از سالمندان به ویژه سالمندان مبتلا به اختلالات شناختی به دلیل شرایط منحصر به فردی که دارند، پرستار باید خود را جای آنها قرار دهد تا بتواند به درستی رفتار کند. بی حوصلگی و بروز ناراحتی در رفتار باعث می شود که اطمینان و اعتماد لازم در این بین شکل نگیرد و سالمند از خدمات دریافتی خود رضایت نداشته باشند.

قابل اعتماد بودن:

افرادی که به دنبال استخدام یک مراقب یا پرستار در منزل هستند از نظر روانی استرس بسیاری را متحمل می شوند، زیرا باید مراقبت از عزیزان خود را به فرد دیگری بسپارند. به همین دلیل مهم ترین فاکتور استخدام یک مراقب یا پرستار سالمند اعتماد است. مراقب و پرستار خوب باید در حضور و یا در عدم حضور اعضای خانواده با حس مسولیت پذیری وظایف خود را به درستی انجام دهد.

منعطف بودن:

مانند هر فرد دیگری سالمند نیز در شرایط غیر منتظره و برنامه ریزی نشده قرار می گیرد به همین دلیل یک مراقب و پرستار خوب آمادگی لازم برای مواجه با این شرایط را دارد.

پرستار سالمند خوب

توانایی برقراری ارتباط

توانایی برقراری ارتباط موثر مهمترین ویژگی یک پرستار خوب و حرفه ای  است. این موضوع در مورد سالمندان مبتلا به آلزایمر و  دارای اختلالات روانی اهمیت بیشتری دارد. ارتباط موثر شامل درک و تفسیر درست صحبت ها و حرکات و حالت چهره و همچنین توانایی فهم جملات ناتمام است.

مهارت مراقبتی و پرستاری

مراقب و پرستار خوب از مشکل بیمار و یا سالمند و کودک اگاهی کامل دارند، نیاز های اساسی آنها را درک می کنند. در صورت لزوم علایم حیاتی را چک می کنند و هرگونه تغییر در وضعیت جسمانی و روانی را به پزشک اطلاع می دهند.

پرستار سالمند خوب

از دیگر ویژگی های یک مراقب یا پرستار خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حضور به موقع در محل کار خود
  • راستگو بودن
  • وفادار بودن
  • شنونده خوب بودن
  • مشاهده گر خوب بودن
  • عدم انتقال مشکلات شخصی به محیط کاری
  • پیش بینی کردن نیاز سالمند و رفع به موقع آن ها

استخدام یک پرستار خوب یک چالش بزرگ برای خانواده ها تلقی می شود. اما کارشناسان مشاور مجرب ما درمرکز پزشکی قاب چاریتی آماده به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل، مشاور و پشتیبانی از شما در کنار شما هستیم.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.