پرستاری کودک و سالمند  ۷ فایده خیره کننده اوریگامی برای فرزند شما - موسسه پرستاری قاب چاریتی

اوریگامی مهارتی است که همه می‌توانند آن را امتحان کنند و یک تمرین خوب برای مغز است. این هنر به سرعت در حال نزدیک شدن به تنظیمات کلاس درس است و به دلیل مفاهیم عملی متعدد آن شناخته می‌شود. این آموزش از طریق مدل‌های اوریگامی که از نمودارها و دستورالعمل‌های تصویری استفاده می‌کنند، آموزش داده می‌شود. این مهارت تا کردن کاغذ برای بزرگسالان و بچه‌ها ضروری است. امروز هم ۲۰ آبان و روز جهانی اوریگامی است. هنر اوریگامی باستانی علاوه‌بر مزایای درمانی برای کلاس درس امروزی نیز مفاهیمی دارد. ما تمام دلایل عمده‌ای را که شما و فرزندتان باید اوریگامی را یاد بگیرید ذکر می‌کنیم. این شامل:

– توسعه مهارت‌های ریاضی

– ایجاد توانایی‌های شناختی

– نگرش حل مسئله ایجاد می‌کند

– خلاقیت را افزایش می‌دهد

– مهارت‌های اجتماعی را ارتقا می‌دهد

– به سلامت عمومی کمک می‌کند

با به دست آوردن حس موفقیت و رضایت در فرد سلامتی عمومی را ارتقا می‌بخشد. این همان رضایت است که خالقان وقتی چیزی را از هوا خلق می‌کنند لذت می‌برند.

 

توسعه مهارت‌های ریاضی:

ژاپنی‌ها با توجه به مزایای حیاتی آن اوریگامی را به بخشی از برنامه درسی مدارس ابتدایی تبدیل کرده اند. به طور کلی این هنر توسعه می‌یابد:

– مهارتهای فضایی

– مهارت‌های تفکر

– مهارت‌های تحلیلی

– مهارت‌های خلاق

– مهارتهای رفتاری

– مهارت‌های حرکتی

 

با وجود سابقه غنی استفاده از اوریگامی برای آموزش مفاهیم ریاضی مانند کسرها و هندسه نسبتاً جدید است. در کلاس‌های هندسه دانش آموزان می‌توانند مفاهیم تقارن و اشکال را با درک آن‌ها بر روی یک کاغذ درک کنند. از طریق تجربه بصری واقعی یادگیری با اوریگامی آسان دائمی می‌شود.

 

ایجاد توانایی‌های شناختی:

اوریگامی هنری است که شامل مهارت‌های شناختی و حرکتی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که کاغذهای ساده باعث افزایش برهم افزایی و اصلاح استراتژی‌های سازگاری در کودکان می‌شود. در نتیجه هماهنگی چشم و دست آن‌ها بهبود می‌یابد و مهارت‌های ادراکی آن‌ها نیز تقویت می‌شود. با مهارت‌های ادراکی بیشتر توانایی ارزیابی و تشخیص الگوها به شدت ارتقا می‌یابد. این امر باعث می‌شود دانش آموزان سریعاً هرگونه اطلاعات داده شده را درک، ارزیابی و به آن عمل کنند. به طور کلی تمرکز، حفظ و مهارت‌های شناختی را می‌توان از طریق الگوهای اوریگامی آسان در کودکان توسعه داد.

 

یک نگرش حل مسئله ایجاد می‌کند:

اوریگامی پاسخ بسیاری از سوالات در زمینه فیزیک، ریاضیات و نجوم است. این به توسعه نظریه‌های علمی کمک می‌کند و در بین محققان و دانشمندان ضربه بزرگی است. هر تکه کاغذ که چین نامیده می‌شود از شناخت و خلاقیت به طور همزمان استفاده می‌کند. در واقع دانشمندان مدل‌های اوریگامی خود را به عنوان یک تمرین حل مسئله شکل می‌دهند. به همین دلیل این ابزار به یک ابزار ضروری در زمینه ریاضیات و مهندسی مکانیک تبدیل شده است.

شیوه‌های مشابهی را می‌توان در مراحل شکل گیری آموزش و پرورش کودک نیز استفاده کرد. یک دانش آموز می‌تواند از درک توالی و رشد که برای درونی کردن مشکل مورد نیاز است بهره‌مند شود. این چشم‌انداز حل مسئله بر رفتار و شخصیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

خلاقیت را افزایش می‌دهد:

با تا زدن چین کاغذ بعد از چین خوردن مشتاقانه نتیجه نهایی را پیش بینی می‌کنید. این می‌تواند یک هواپیما، یک گل، یک خرگوش یا حتی یک فیل باشد. تعداد زیادی امکان برای اریگامی وجود دارد. وقتی کودکان کاغذ را با دست خود دستکاری می‌کنند قدرت خلاقیت خود را آشکار می‌کنند. مهارت‌های تفکر مرتبه بالاتر همراه با تخیل زیبا‌ترین قطعه آفرینش را با هم ترکیب می‌کنند.

مهارت‌های اجتماعی را ارتقا می‌دهد:

اوریگامی یک ابزار قدرتمند برای ایجاد مهارت‌های اجتماعی لازم در بین کودکان است. در اینجا کودکان و بزرگسالان گرد هم می‌آیند تا چیزی اصلی را بیاموزند و خلق کنند. مدارس از اوریگامی برای آموزش ارزش کار گروهی و یادگیری مشارکتی استفاده می‌کنند. به عنوان یک پروژه گروهی اوریگامی باعث ایجاد تعامل، ایجاد ارتباط و تقویت مهارت‌های مکالمه می‌شود. در یک نکته جانبی کودکان می‌توانند از طریق مشاهده و پیروی از دستورالعمل‌ها اطلاعات غنی را به دست آورند. به طور طبیعی، آن‌ها از دیدگاه‌های جدید استقبال بیشتری می‌کنند. اوریگامی بیشتر مدیتیشن است که با تمرین و صبر عمیق‌تر می‌شود. چنین عاداتی مهارت‌های اجتماعی قوی را در کودکان در سال‌های اولیه رشد ایجاد می‌کند.

 

به سلامت عمومی کمک می‌کند:

با به دست آوردن حس موفقیت و رضایت در فرد سلامتی عمومی را ارتقا می‌بخشد. این همان رضایت است که خالقان وقتی چیزها را از هوا خلق می‌کنند لذت می‌برند. هنگامی که یک کاغذ را تا می‌کنید آن را به یک هنر زیبا و خارق العاده تبدیل می‌کنید و پس از اتمام آن به احساس شادی می‌انجامید.

 

علم آسان شده است:

علوم و ریاضیات دروس پایه‌ای هستند که برنامه درسی مدرسه را تشکیل می‌دهند. اما بیشتر اوقات دانش آموزان آن‌ها را خسته کننده و بی‌روح می‌دانند. اوریگامی به دانش آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم فیزیک را با درک سه بعدی و نظریه‌ها ساده کنند. جدا از همه این پیامدهای آموزشی، اوریگامی به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های فرهنگی خود را نیز توسعه دهند. این هنر با آگاهی از فرهنگ و ارزشهای زیبایی‌شناسی ژاپنی همراه است.

 

منبع:

www.koolstories.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها