فروش آنلاین فایل

6 روش سودمند برای رفع اضطراب در افراد سالمند - موسسه پرستاری قالب چاریتی

علائم فیزیکی و روحی ناشی از اضطراب Anxiety in Elderly باعث می گردد که سالمند  نتواند از زندگی لذت ببرد و در روال زندگی او اختلال ایجاد شود .

علایم اضطراب

سالمند ممکن است نگران مواردی باشد که از کنترل او خارج باشد ، یا ممکن است علائم جسمی داشته باشد که سایر مشکلات جسمی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

با رعایت این شش نکته به سالمندان کمک کنید تا اضطراب خود را تسکین دهند.

 

1. علل مشکلات جسمی را بررسی کنید

 

علائم اضطراب گاهی اوقات می تواند به دلیل مشکلات جسمی و بیماری ها ایجاد شود. به عنوان مثال ، سالمند ممکن است تنگی نفس را به اضطرابی که در گذشته داشت ، نسبت دهد ، در حالی که در حقیقت به دلیل بیماری تنفسی ایجاد شده است.

 

برای یک چکاپ برنامه ریزی کنید و علائم اضطراب را برای دکتر بیان کنید . پزشک سالمند ممکن است داروها را بررسی کند و تغییراتی در آن ایجاد نماید و داروهای جدیدی را تجویز کند که علائم را کنترل می کند.

 

اضطراب یکی از مولفه هایی است که می تواند در کاهش سلامت روحی و جسمی در سالمندان نقش داشته باشد.  هر سالمند نیازهای مراقبتی یکسانی ندارد ، به این معنی که پرستار سالمند باید با تخصص و مهارت زیاد به شناسایی نیازهای مختلف سالمند بپردازد و در جهت برطرف نمودن نیازهای ویژه سالمند برنامه ریزی نماید یا با پزشک مشورت نماید .

 

2. تقویت و بهبود خواب

 

خستگی می تواند باعث اضطراب شود یا وضعیت بهداشت روانی سالمند را بدتر کند ، که اغلب به یک چرخه منفی تبدیل می شود ، زیرا افراد سالخورده ای که اضطراب دارند غالباً استراحت مناسب در شب نخواهند داشت.

 

برای سالمند برنامه خوابی تنظیم کنید که به او کمک کند آرام شود. کنار گذاشتن تلفن و پخش موسیقی آرام برخی از گزینه هایی است که می تواند اضطراب قبل از خواب را کاهش دهد و به سالمند کمک کند هشت ساعت کامل بخوابد. همچنین توصیه های زیر سبب بهبود خواب سالمندان  می گردد:

حمامی گرم بگیرید. هنگامی که از وان خارج می شوید ، کاهش دمای بدن ممکن است به شما در احساس خستگی کمک کند.
قبل از خاموش کردن چراغ وقت بگذارید تا آرام شوید
اتاق خواب را تنها به محل خوابیدن اختصاص دهید.
از خواب بعد از ظهر خودداری کنید.
نزدیک به زمان خواب الکل  و دخانیات مصرف نکنید.
در شب مایعات کمتری بنوشید.

کاهش اضطراب

 

3. ذهن آنها را در طول روز مشغول کنید:

 

اضطراب ممکن است باعث شود فرد سالمند در تمام طول روز به طرز وسواس گونه به مشکلات خود فکر کند .بهتر است برای سرگرم نمودن سالمند فعالیتهای زیادی را برنامه ریزی نماید تا او وقت آزادی برای نگرانی نداشته باشد. قرار ناهار با دوستان ، گردش و سرگرمی در خانه همه اینها روش هایی است که ذهن را به خود مشغول می کند.

 

سالمندانی که نمیتوانند اضطراب خود را به خوبی کنترل کنند ممکن است به بیماری های جدی مبتلا شوند و در مراقبت از خود به تنهایی دچار چالش شوند.

 

اگر سالمند به کمک شبانه روزی در خانه احتیاج دارد ، متخصصان مراقبت و پرستاری در مرکز پرستاری قاب چاریتی در هر ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات به همشهریان گرامی هستند.

 

پرستاران سالمند این مرکز از روش اختصاصی مراقبت استفاده می نمایندو با تشویق سالمندان به تمرکز بر تغذیه سالم ، ورزش منظم ، تعامل ذهنی و سایر عوامل مهم در سبک زندگی کیفیت زندگی سالمند را بهبود می بخشند.

مشاوره اضطراب

4- مشاوره حرفه ای

 

سالمند ممکن است برای رفع اضطراب به مشاوره تخصصی نیاز داشته باشد ، خصوصاً اگر این اضطراب ناشی از شرایط شخصی دردناکی مانند از دست دادن عزیز یا تصادف باشد.

 

صحبت با یک مشاور به سالمند امکان رها شدن از اضطراب را می دهد و یک متخصص ممکن است راه حل های دیگری برای مدیریت علائم اضطراب داشته باشد.

 

5- کمک به سالمند در فعالیتهایی که باعث اضطراب میشود

 

اضطراب سالمند ممکن است یک دلیل خاص داشته باشد. به عنوان مثال ، بسیاری از سالمندان پس از اینکه تغییراتی در شنوایی یا بینایی خود مشاهده کردند ، از رانندگی دچار اضطراب می شوند.

 

با حفظ احترام به سالمند بهتر است اموری را که دیگر قادر به انجام آن نمی باشد را به عهده گرفته و او را از انجام فعالیت هایی که باعث اضطراب او می شود منع نمایید .

 

به عنوان مثال برای رفع اضطراب رانندگی ، می توانید یک پرستار سالمند استخدام نمایدد تا سالمند را با ماشین به قرار ملاقات ها برساند ، اضطراب مدیریت امور مالی را تسکین داده و قبض های سالمند را پرداخت نماید .

اضطراب و ورزش

6. راهکارهایی برای کنترل استرس

 

بسیاری از روش های شناخته شده برای کاهش استرس وجود دارد که به بهبود اضطراب کمک می کند. به سالمند کمک کنید تا راهکارهایی مانند مراقبه آگاهانه را امتحان کند که می تواند هر زمان که فکر مضطرب به ذهن او خطور می کند خود را آرام کند.

تنفس عمیق ، گوش دادن به موسیقی و نوشتن خاطرات چند ایده دیگر است که بهتر است سالمند آنها را امتحان کند. همچنین ورزش منظم یکی از بهترین راه ها برای آرام سازی بدن و ذهن است.
عضلات خود را شل کنید. وقتی استرس دارید ، عضلات شما تنش پیدا می کنند.
تنفس عمیق.
تغذیه سالم داشته باشید.
سرعت زندگی خود را کاهش دهید
بیشتر استراحت کنید.
برای سرگرمی ها وقت بگذارید.
درباره مشکلات خود صحبت کنید.

اضطراب می تواند منجر به چالش های ذهنی ، عاطفی و جسمی شود ، اما افراد سالمند مجبور نیستند به تنهایی با این مشکل مبارزه نمایند .

 

استفاده از خدمات مرکز پرستاری قاب چاریتی یک مزیت بزرگ برای سالمندان تنها و مضطرب است. با کمک مراقبان متخصص این مرکززندگی سالمند شادتر و سالم خواهد شد .

 

پرستاران سالمند مرکز پرستاری قاب چاریتی با تشویق سالمندان به خوردن غذاهای مقوی ، ورزش و معاشرت منظم و تمرکز بر سایر عوامل سبک زندگی که امید به زندگی را افزایش می دهند  گامی بلند در جهت بهبود زندگی سالمند برمیدارند.

 

بازدید : - بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.